Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomio te joilla vasta aikuisiällä oiottu hampaita!

Vierailija
16.09.2021 |

Erityisesti te joilta on hoidon yhteydessä poistettu hampaita jotta loput mahtuvat kauniiseen riviin. Onko tulos pysynyt? ja oletteko olleet tyytyväisiä lopputulokseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voi myös kertoa onko retentiokiskoja tai levyjä tmv. Kiitos jos viitsit vastata!

Vierailija
2/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poistettu hampaita mutta niitä kavennettiin viilaamalla (ei näy päällepäin) jotta mahtuivat suoraan riviin. Tulos on pysynyt jo 10 vuotta ja olen tyytyväinen. Retentiokaaret on sekä ylhäällä että alhaalla.

Vierailija
4/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poistettu hampaita mutta niitä kavennettiin viilaamalla (ei näy päällepäin) jotta mahtuivat suoraan riviin. Tulos on pysynyt jo 10 vuotta ja olen tyytyväinen. Retentiokaaret on sekä ylhäällä että alhaalla.

Tehtiinkö sulla tuo oikaisu ihan perinteisillä telaketjuilla?

-ap

Vierailija
5/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysynyt on.

Vierailija
6/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysynyt on. Poistettiin hampaita. Ylhäällä ja alhaalla kaaret. Kannatti! Oli telaketjut.

Vierailija
7/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiottiin ylhäältä ja alhaalta 15 vuotta sitten, mutta hampaita ei tarvinnut poistaa. Retentiokaaret on vielä, mutta osa niistä on katkennut ja yläkulmahammas on liikkunut aavistuksen. Ei kuitenkaan häiritsevästi ja olen edelleen tyytyväinen lopputulokseen.

Vierailija
8/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikoa hampaita ja sillä ei ole väliä että aikuisiällä oikoo. Voi loppua narskuttelu ja päänsäryt, jos sellaisesta on kyse.

Vierailija
9/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut poistaa hampaita.  Tulos on valitettavasti pysyvä, vaikka en halunnut retentiokaarta koska heti tajusin että lopputulos on rumempi kuin alkuperäinen. Oiotin siis esteettisistä syistä nuorena ja turhamaisena sellaisen, kun yksi alahammas oli ehkä millin taempana kuin muut. Samalla hammaslääkäri keksi, että purentani on ehkä vähän syvä ja sen voisi "korjata" samalla. Korjaaminen tarkoitti että nyt hampaat on ulkonevat kuin jyrsijällä, ja töröhampaat pullistavat huuletkin ulospäin töröllleen. Ennen hampaat oli suorat lukuun ottamatta sitä yhtä hiton alahammasta. 

Vierailija
10/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt raudatonna kymmenen vuotta, ja retentiolanka on pitänyt hampaat paikoillaan ihan hyvin. Hampaat olivat ihan vinksin vonksin, ja purentakin oli poskellaan, mutta hampaita ei kuitenkaan tarvinnut poistaa.

Tosi tyytyväinen olen ollut!

Vierailija
11/11 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö sulla tuo oikaisu ihan perinteisillä telaketjuilla?

-ap

Ei tehty vaan Inman Alligner -raudoilla (nimi vähän sinnepäin, en muista tarkkaa kirjoitusasua). Eli irroitettava rauta joka pienten vieterien avulla painoi hampaat haluttuun kohtaan. Oikominen oli nopeaa, vain par kuukautta per leuka. Ja rautaa ei siis tarvinnut pitää ihan koko aikaa, itse otin töissä pois aina jos oli asiakastapaaminen tai palaveri.