Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdysvaltalainen miesystävä ja muutto?

Vierailija
29.10.2014 |

Olen tapaillut yhdysvaltalaista miestä pari vuotta. Ollaan käyty toinen toistemme luona monta kertaa ja ulkomailla yhdessä. Nyt mies ehdotti josko muuttaisin sinne hänen luokseen Nashvilleen.

Olen puhunut hänelle, että olisi ehkä kiva asua Jenkeissä joskus, joten tavallaan antanut vähän "siimaa" tähän. Nyt kuitenkin kun tuli suora ehdotus, niin olen vähän kahden vaiheilla. Rakastan miestäni, mutta en välttämättä haluaisi muuttaa ilman työpaikkaa ja jonkinlaista oman elämän mahdollisuutta siellä. En halua olla vieraassa maassa yhden ihmisen "armolla". Tuntuu niin ylitsepääsemättömän suurelta askeleelta muuttaa vieraaseen maahan ja jättää tänne turvalliseen Suomeen kaikki. Ystävät, perhe, työ, tuttu ja turvallinen kotimaa...

Mitä tekisitte minun asemassani?

Olen 27v.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 05:30"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 02:27"]

Varoituksen sanana että edessä on todella hankala ja stressaava projekti, jos siis muuttoa suunnittelet. Paljon paperisotaa ja vittumaisia virastotyöskentelijöitä. Kokemusta on. Toisaalta Nashville on kaupunkina nykyään aika trendikäs eikä siis mitään kliseistä "syvää etelää". Mutta joo, ihan noin vaan sinne ei lähdetä. Mieti tarkkaan, jaksatko ryhtyä hommaan, varsinkaan jos et ole aivan innoissasi sinne lähdössä.

[/quote]todella outoa lukea naita negatiivisia kommentteja. Itse tulin usaan poikaystavan perassa. Ei ollut tuontaivaallista tietoa viisumeista. Maa on taynna laittomia mexicolaisia! Tyoluvat yms. Jarjestyivat 3kk. Sisalla. Oma immigration lawyer on muuten nashvillessa vaikka en siella asukkaan. Ap jos olet kiinnostunut......
[/quote]

Toki voi olla laittomasti, voi siinä itku tulla kun sheriffi pysäyttää liikennerikkomuksen vuoksi ja karkotus paukahtaa. Tai sairastuu eikä ole vakuutusta.

Vierailija
2/35 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni muutti Euroopan ulkopuolelta suomeen. En osaa oikein auttaa mutta verratkaa työnmahdollisuuksia ym tehkää päätöksenne. Mikäli näin pitkään olette selvinneet eri puolilla maailmaa niin varmaan pystytte selvittämään parhaan mahdollisen yhteiselon mahdollistavan paikan. Kiirehän ei ilmeisesti ole. Osaat kielen ja tunnet kulttuuria, varaa on matkustaa ja nettiyhteydet löytyy? Menkää vaikka maistraattiin jos halua löytyy niin asiat helpottuvat..
Ne asutaan suomessa ja ollaan mietitty naimisiinmenoa vaikkemme uskossa olekaan. Ihan vain sen takia ett kansalaisuus tulisi, loppuisi nämä ikuiset stressin aiheet. Yhdessä 5 vuotta jo kuitenkin. Olisi järkevä ratkaisu vaikka avioliittoa vastaan vähän olemmekin. Voimia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennessee... Ei. Johonkin muualle Jenkkeihin kyllä lähtisin kiljuen, mitta en punaniska-etelään tai raamattuvyöhykkeelle.

Vierailija
4/35 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehen kanssa, miten hankksit viisumin? Jos et satu voittamaan green card -arpajaisissa, sinulla tulee olla työpaikka USAssa valmiina, ja työnantaja sitten hakee sinulle työlupaa ja viisumia. Työnantajan tulee myös perustella, miksi heidän on saatava juuri sinut kyseiseen työhön, eikä kukaan oman maan kansalainen kelpaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sinun tulee olla korkeasti koulutettu, toimia asiantuntijatehtävissä ja sinulla täytyy olla uskottava cv.
Tai sitten voit mennä miehen kanssa naimisiin ja hakea oleskelulupaa sitä kautta. Työlupaa voit hakea asuttuasi maassa jonkun aikaa. Oletko valmis naimisiinmenoon?

Vierailija
5/35 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kade! Mä lähtisin riemusta kiljuen, jos mies on hyvä. Tukee taloudellisesti ilman riitoja ja pennien laskua, ei ole niin mustasukkainen että estää tutustumisen paikallisiin, luotettava, rehellinen, ei väkivaltainen ja rakastaa oikeasti. Kannustaa hakemaan töitä/opiskelemaan eikä asu vanhempien kanssa.

Vierailija
6/35 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi viisumikysymys on sitten se toisiksi suurin kysymys tässä tietenkin. Ehkä olisin jopa valmis menemään naimisiin, tuntuu niin hyvältä olla tämän miehen kanssa. Ihan kuin oltais tunnettu aina. Ei ole koskaan ennen ollut tämmöstä tunnetta kenenkään miehen kanssa. :)

Ja varmasti voisi hänkin muuttaa jonnekin muualle päin Jenkkejä jos niikseen tulee, mutta eipä mulla ole mitään intressejä irroittaa häntä kotikaupungistakaan ja nykyisestä työstään. Olen viihtynyt hyvin Nashvillessa ja Tennesseessä kun olen siellä käynyt. Miehen perhe (varsinkin äiti!) on aivan ihastuttava, pari kertaa tavannut. Toki sitten jos jollain ihmeen kaupalla löytäisin työtä jostain muusta kaupungista ja sitä kautta saisin viisumin, niin ehkä. En usko että mies estäisi uusien kavereiden hommaamisen siellä, varmaan vain kannustaisi. Mutta tällasena suomalaisena hieman ujona tyttönä voi olla vaikeaa aluksi.

Ehkä se vaan pitää uskaltautua ottamaan iso askel. :) Ehkä pitäisi pyytää häntäkin pitämään silmiä auki mulle sopivien töiden kannalta.

ap

Vierailija
7/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 05:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 02:27"]

Varoituksen sanana että edessä on todella hankala ja stressaava projekti, jos siis muuttoa suunnittelet. Paljon paperisotaa ja vittumaisia virastotyöskentelijöitä. Kokemusta on. Toisaalta Nashville on kaupunkina nykyään aika trendikäs eikä siis mitään kliseistä "syvää etelää". Mutta joo, ihan noin vaan sinne ei lähdetä. Mieti tarkkaan, jaksatko ryhtyä hommaan, varsinkaan jos et ole aivan innoissasi sinne lähdössä.

[/quote]todella outoa lukea naita negatiivisia kommentteja. Itse tulin usaan poikaystavan perassa. Ei ollut tuontaivaallista tietoa viisumeista. Maa on taynna laittomia mexicolaisia! Tyoluvat yms. Jarjestyivat 3kk. Sisalla. Oma immigration lawyer on muuten nashvillessa vaikka en siella asukkaan. Ap jos olet kiinnostunut......

[/quote]

Ehkä mä olen sitten ollut jotenkin epäonninen? Itse nimittäin hain opiskelemaan ja opiskelujen jälkeen töihin (piti olla eri viisumit siis) ja se oli aivan karsea byrokraattinen kokemus. Ehkä se on naimisiin meneville helpompaa. Vai oliko tää sun muutto ennen 9/11? Silloinhan maahanmuuttoasiat olivat ihan eri tolalla. Kuulostaa hassulta että olisi ollut tosi helppoa mut jos näin oli, hyvä vaan! En tarkoittanut siis pelotella ap:tä vaan lähinnä välttää esim sellaista tilannetta että Suomessa irtisanotaan duuni, asunto yms ja sitten Jenkeissä tuleekin ongelmia ja pitää palata takaisin tänne ns. tyhjän päälle.

Ja onhan siellä tosiaan paljon niitä laittomia meksikolaisia/dominikaaneja/puerto ricolaisia jne mutta niihin ei mun mielestä kannata verrata mitenkään positiivisessa mielessä, monet elävät jatkuvassa pienessä pelossa ja tiedän pari jotka karkotettiin Meksikoon asuttuaan USA:ssa pikkulapsesta saakka. Heille tietysti todella traumaattinen ja elämää muuttava kokemus.

Vierailija
8/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Raamattuvyöhyke on mainettaan parempi. Suurissa kaupungeissa on aina väkeä muualtakin. Nashville ei ole sen kummempi kuin moni muukaan paikka. Ja sähän olet käynyt siellä.

Turistina voit olla kolme kuukautta. Opiskelijavisa on helpompi saada. Voisitko opiskella jotakin omaan alaasi liittyvää? Toki rahaahan se vaatii, mutta mikä nyt ei vaatisi. Ja tarjontaa varmastikin olisi.

Työvisa on sitten hankalampi. 

Jos muutat, niin huolehdi että on rahat kotimatkaan. Näitä tarinoita kun välillä kuulee. 

Onko mies kosinut? Sun pitää jutella vähän näistä käytännönasioista ja pyytää hänen apuaan. Mitä enemmän auttaa sen sitoutuneempi on.

Vierailija
9/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun amerikkalainen exäni asuu juuri Nashvillessa Tennesseessä. Ettei vain olisi sama mies? Erosimme monta vuotta sitten, mutta ollaan taas kirjoiteltu hieman pitkästä aikaa hänen kanssaan. Millä kirjaimella hänen nimensä alkaa? Onko hän sinua paljon vanhempi?

Vierailija
10/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:02"]

Olen tapaillut yhdysvaltalaista miestä pari vuotta. Ollaan käyty toinen toistemme luona monta kertaa ja ulkomailla yhdessä. Nyt mies ehdotti josko muuttaisin sinne hänen luokseen Nashvilleen.

Olen puhunut hänelle, että olisi ehkä kiva asua Jenkeissä joskus, joten tavallaan antanut vähän "siimaa" tähän. Nyt kuitenkin kun tuli suora ehdotus, niin olen vähän kahden vaiheilla. Rakastan miestäni, mutta en välttämättä haluaisi muuttaa ilman työpaikkaa ja jonkinlaista oman elämän mahdollisuutta siellä. En halua olla vieraassa maassa yhden ihmisen "armolla". Tuntuu niin ylitsepääsemättömän suurelta askeleelta muuttaa vieraaseen maahan ja jättää tänne turvalliseen Suomeen kaikki. Ystävät, perhe, työ, tuttu ja turvallinen kotimaa...

Olen 27v.

[/quote] Et voi noin vain muuttaa 'kokeilemaan' elamaa USAssa. Tyopaikka/tyoviisumi on oltava. Tai sinun tapauksessasi voisit anoa Fiance Visaa mutta siina taitaa olla maara-aika missa pitaa sitten menna naimisiin. Sinun olisi paras soittaa Yhdysvaltojen lahetystoon, sielta saat oikeat neuvot. Paperitoita on luvassa :).

Vierailija
11/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi ap?

Vierailija
12/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, jos ei oltaisi naimisissa. Siis en lähtisi kokeilemaan, ellei mies halua naimisiin.

Vierailija
13/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo mennyt.
Olen saman ikäinen kuin sinä ja vähän oikeastaan kateellinen :D
Kelpaisi minulle :)

Itse ajattelen, että jokainen elää elämänsä kuten haluaa. Jos alkaa liikaa miettimään muita, ei kovin helpolla pääse eteenpäin. Vaan jämähtää siihen mihin ne muutkin.

Vierailija
14/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja varma työ pitää olla ennen kuin viisumia voit edes hakea.

Vierailija
16/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 01:28"]

Mun amerikkalainen exäni asuu juuri Nashvillessa Tennesseessä. Ettei vain olisi sama mies? Erosimme monta vuotta sitten, mutta ollaan taas kirjoiteltu hieman pitkästä aikaa hänen kanssaan. Millä kirjaimella hänen nimensä alkaa? Onko hän sinua paljon vanhempi?

[/quote]

Mikset itse sano ensin exäsi etunimen kirjainta?

Vierailija
17/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:02"]

Olen 27v.

[/quote] Et voi noin vain muuttaa 'kokeilemaan' elamaa USAssa. Tyopaikka/tyoviisumi on oltava. Tai sinun tapauksessasi voisit anoa Fiance Visaa mutta siina taitaa olla maara-aika missa pitaa sitten menna naimisiin. Sinun olisi paras soittaa Yhdysvaltojen lahetystoon, sielta saat oikeat neuvot. Paperitoita on luvassa :).
[/quote]

90 päivää aikaa mennä naimisiin tai sitten maasta ulos

Vierailija
18/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asuvana (en tosin ihan noin Bible beltillä) voin todeta että töiden suhteen ei kannata pelätä, minullekin oli yli 20 erilaista työtarjousta joista valita täällä pienehkössä kaupungissa. Täällä muuten ihan perus pikaruokalan työntekijä (useampi tuttu tekee noita hommia) saa $12-$15 tunnilta ja koska täällä ei ole ryöstöveroja, jää palkasta paljon enemmän käteen.

Ystäviä täällä kyllä saa, siitäkään ei ole ongelmaa. Tänne vaan jos ukonkin kanssa natsaa!

Vierailija
19/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 05:30"]

[/quote]niin...ja nyt ollaan oltu naimisissa 14v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä