Miten eroon Pepsi Maxista?
Hei!
Olen 20-vuotta juonut Colajuomia... Hampaat alkaa olemaan sen näköiset... Olen vahvasti koukussa, päivässä menee n 1,5 litraa. Ihan älytöntä, tiedän. Olen monta kertaa ollut lopettamisen kanssa tosi pitkällä, kunnes sorrun uudestaan.
Onko kukaan päässyt tuosta litkusta eroon ja jos, niin miten?
Kommentit (19)
Olen. Juon vettä. Aluksi join kivennäisvettä, johon sekotin sokeroimatonta mehua.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:51"]
Eiks toi oo kuitenkin aika pieni pahe, jos ei juo viinaa, ei polta eikä vedä huumeita...
[/quote]
No joo, tosin mulle hammaslääkärikin mainitsi, että hampaissa (jotka muuten hohtelevat puhtauttaan ja joissa on vain kolme siistiä muovipaikkaa koko elämäni ajalta) on kulumaa. Toisin sanoen colajuomien hapot ovat aiheuttaneet ainoat selvän kiilteen kuluman (hammaseroosion). Paikkoja ei ole tarvinnut laittaa (ei ole ollut reikiä) yli kymmeneen vuoteen. Lisäksi mässäilen karkkia ajoittain. Mutta joo, muita oikeampia paheita ei ole lainkaan, sillä olen absolutisti enkä ole koskaan polttanut ja mitään muita päihteitä en ole myöskään koskaan edes kokeillut.
T. #9
Mä olen monta kertaa päässyt siitä eroon ja taas repsahtanut. Paras keino on ollut lopettaa isojen pullojen osto ja vaihtaa ne tölkkeihin. Ensin niitä sai 2 krt päivässä, sitten yksi ja lopetus.
Mullakin toimi vaihto tölkkeihin. Ei voi juoda litraa päivässä, jos tarjolla on vain yksi tölkki. Lisäksi aloin juoda laimeaa, sokeritonta makuvettä, nykyään pidän jääkaapissa marjoilla tai hedelmillä maustettua vettä kannussa ja juon sitä jos tekee mieli jotain hyvää. Sitäkään ei ihan janoon kannata litkiä, koska sekin on tavallista vettä happamampaa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:37"]
Kuulostaa ehkä hassulta, mutta mä vaihdoin Coca-Cola zeroon ja sitä kautta lopetin.
Litkin jostain 15v:stä asti johonkin 22v:ksi lähes tuon 1,5 litraa Maxia joka päivä. Yritin vähentää ja lopettaa mutta ei onnistunut. Sitten vaihtelun vuoksi aloin ostaa kokista ja hetken kuluttua joinkin vaan zeroa ja nyt Max maistuu pahalle. Halusin vieläkin vähentää ja lopettaa ja jostain syystä sitten zerolla onnistui.
Toki, voi olla että nyt oli tarpeeksi motivaatiota tai oli tämmönen lumelääke-tyylinen efekti jne jne., mutta hassua että heti merkkiä vaihtamalla lopettaminenkin onnistui jotenkin helpommin. :)
[/quote]
Mullakin onnistui Coca Cola Lightista vieroittautuminen Pepsi Maxiin vaihtamalla. Yksi vaihtoehto voi olla vaihtaa johonkin muuhun hiilihapotettuun, kuten vichyyn. Nykyään juon kolajuomia varsin maltillisesti, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että Coca Cola "kruunaa" melkein minkä tahansa hyvän ruoan ja se on nautinnollisin janojuoma jne. Se kofeiini sekä suutuntuma & maku siinä koukuttavat.
Kofeiinitabletit auttaa niihin päänsärkyihin ja muihin vierotusoireisiin. Se on se päätös lopettaa mikä auttaa. Mulla se lopettaminen on onnistunut vaan hetkeksi. Tupakasta pääsin eroon täysin ilman ongelmia, mutta Colasta en =/
Kofeiinitabletteja on ollut käytössä täälläkin colajuomista vierottautumiseen.
Burana ei virkistä. Kofeiini virkistää sen lisäksi että se vie päänsäryn. Sitten voi vähentää niitä tabletteja pikkuhiljaa ja jättää nekin pois.
Eiks toi oo kuitenkin aika pieni pahe, jos ei juo viinaa, ei polta eikä vedä huumeita...
Mäkin juon pepsi maxia ihan liikaa.. En nyt ihan noin paljon kuin sinä, mutta yleensä vähintään lasillisen päivässä.
Ja jos olen pari päivää juomatta niin tulee ihan päänsärkyä ja "viekkareita". Kai se on siitä kofeiinista kun en ole ikinä juonut kahvia, niin pepsiin sitten jäänyt koukkuun..
Mä join sitä 20vuotta 1.5l päivässä kunnes 3kk sitten totesin että nyt riitti. Eikä yhtään ole tehnyt mieli maxia. Yhden 0.5 pullon join jokunen viikko sitten, en siksi että teki mieli, ei vaan muuta ollut tarjolla. Pahalta maistui...
Mä vaihdoin vichyyn ja on toiminut. Yritin aluksi tehdä niin, että joisin vain viikonloppuisin, mutta se jäi sitten päälle...
Kuulostaa ehkä hassulta, mutta mä vaihdoin Coca-Cola zeroon ja sitä kautta lopetin.
Litkin jostain 15v:stä asti johonkin 22v:ksi lähes tuon 1,5 litraa Maxia joka päivä. Yritin vähentää ja lopettaa mutta ei onnistunut. Sitten vaihtelun vuoksi aloin ostaa kokista ja hetken kuluttua joinkin vaan zeroa ja nyt Max maistuu pahalle. Halusin vieläkin vähentää ja lopettaa ja jostain syystä sitten zerolla onnistui.
Toki, voi olla että nyt oli tarpeeksi motivaatiota tai oli tämmönen lumelääke-tyylinen efekti jne jne., mutta hassua että heti merkkiä vaihtamalla lopettaminenkin onnistui jotenkin helpommin. :)
Mä pääsin eroon kun tulin raskaaksi. En ole juonut lasiakaan 7 kuukauteen enkä juo. Muutaman kerran kesällä join saunassa tölkillisen cocacolaa sokerilla. Olin koukussa pepsi maxiin varmaan 10 vuotta. Hampaissa ei vikaa mutta pelkään aspartaamia ym lisäaineita. Nyt jos juon limun, juon sokerilla ja harvoin edes juon limua enää. Olen raskaana rv 32 ja ei ole turvotuksia. Luulen että limut turvottivat jonkinverran.