Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisvoittoisten työpaikkojen ihmissuhdeongelmat.

Vierailija
29.10.2014 |

Mikä teitä akkoja riivaa? Melkein jokaisella naisvaltaisella alalla on aina jotain ihmissuhde ongelmaa. Eräässäkin työpaikassa ei työnjohto halunnut palkata naisia koska oli kyllästynyt ratkomaan ämmien riitoja. 

Pitääkö sitä verbaaliagrobatiaa ja piilovittuilua jatkuvasti harrastaa? Miksi että ole kuten miesvaltaisilla aloilla heittäen herjaa ja pitäen jutut yleismaallisina välttäen henkilökohtaisuuksia viimeiseen pisteeseen. 

Tiesittekö että miehet voivat tehdä vuosia töitä toistensa kanssa silti tietämättä mitään toisensa perheestä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ainut nainen työpaikallani. :)

Vierailija
2/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:09"]

[/quote]

Varmaankin olet huomannut että henki on yleensä hyvä ja melko lennokas toisinaan. Ei puhuta pertin ilkeästä vaimosta vaan kirotaan työnantajaa tai suunitellaan viikonlopun kalareissua. Vitsit sinkoilee ja ärrät pärähtelee. Vittuillaan yleensä mutta ei henkilökohtaisella tasolla. Vittuilu kohdistuu yleensä autoon tai eväisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyyllä niitä riitoja on miestenkin aloilla. Mutta sossut on yksiä pahimpia julmassa kiusaamisessa.

Vierailija
4/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä miehisillä työpaikoillakin juorutaan, puhutaan paskaa selän takana ja saatetaan jopa vetäistä turpaankin, jos ei muuten päästä yhteisymmärrykseen. Samanlaisia käärmeenpesiä kuin naisvaltaiset työpaikatkin.

Vierailija
5/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:08"]

Mikä teitä akkoja riivaa? Melkein jokaisella naisvaltaisella alalla on aina jotain ihmissuhde ongelmaa. Eräässäkin työpaikassa ei työnjohto halunnut palkata naisia koska oli kyllästynyt ratkomaan ämmien riitoja. 

Pitääkö sitä verbaaliagrobatiaa ja piilovittuilua jatkuvasti harrastaa? Miksi että ole kuten miesvaltaisilla aloilla heittäen herjaa ja pitäen jutut yleismaallisina välttäen henkilökohtaisuuksia viimeiseen pisteeseen. 

Tiesittekö että miehet voivat tehdä vuosia töitä toistensa kanssa silti tietämättä mitään toisensa perheestä.

[/quote]

Myös miesvaltaisilla aloilla esiintyy työpaikkakiusaamista. Olen työpaikkani ainoa nainen ja nähnyt jo yli 20 vuoden ajan sitä, mitä on miesvaltaisten alojen mieskollegojen välinen simputus, väheksyminen ja törkeä kyynärpäätaktiikan käyttö. Paria tapausta on jouduttu käsittelemään oikeudessa saakka. 

Viimeksi, kun työpaikallamme oli työpaikkakiusaamistapaus niin alaiseni sadatteli sitä, ettei MIESVALTAISELLA ALALLA USKALLA PUHUA JOUTUNEENSA TYÖPAIKKAKIUSATUKSI, koska yleisesti uskotellaan, että se koskee vain naisvaltaisia aloja. 

Käytä ap sinäkin järkeäsi. Miehet tappelevat ja sotivat keskenään, perustavat jengejä, hakkaavat kaduilla tuntemattomiakin. Pojat kiusaavat kouluissa toisiaan. Miten edes olisi mahdollista ettei miesvaltaisilla työpaikoilla olisi muuta kuin onnellista yhteiseloa ja harmoniaa?

Vierailija
6/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy tavallaan. Onhan naisporukassa joskus kivaakin. Itsellä sattuu olemaan se tilanne, että molemmat naispuoliset kollegani ovat lapsettomia ( eivät saaneet lasta) ja itselläni on kolme lasta. Se tuntuu vaikuttavan niin, että minua kadehditaan koko ajan. No, en jaksa välittää hirveästi.

Vierailija
7/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen kokemus: aina kun on ollut hankalaa työpaikalla jonkun kanssa, kyseessä on ollut mies. Työpaikkakiusaamista ja typeristä asioista vinkumista, yleensä sellaisista, jotka voi itse ratkaista. En ole nähnyt miesten "reiluutta".

Vierailija
8/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työskennellyt niin nais- kuin miesvaltaisillakin aloilla. Miesvaltaisilla aloilla kiusaaminen on erilaista. Ilkeää pilkkaamista, mitätöintiä, sabotointia ja mitätöimistä. Valehtelua esiintyy myös. Naisvaltaisilla aloilla puhutaan kiusaamisesta enemmän ja se on ulkopuolistenkin helpompi tunnistaa.

Vierailija
9/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:09"]

[/quote]

Varmaankin olet huomannut että henki on yleensä hyvä ja melko lennokas toisinaan. Ei puhuta pertin ilkeästä vaimosta vaan kirotaan työnantajaa tai suunitellaan viikonlopun kalareissua. Vitsit sinkoilee ja ärrät pärähtelee. Vittuillaan yleensä mutta ei henkilökohtaisella tasolla. Vittuilu kohdistuu yleensä autoon tai eväisiin.

[/quote]

Ja eristämistä, puhumattomuutta, vinoilua, perättömien puhumista, työnlaadun arvostelua sekä aiheettomia kanteluita korkeammalle työnjohdolle sekä työterveyshuoltoon. Älkää naiset eläkö kuplassa. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288350412684.html

Vierailija
10/10 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverina 11 naista ja loistava työilmapiiri. Olen aina päättänyt itsekin huolehtia siitä, että työpaikan ilmapiiri säilyy hyvänä. Jos naisena asennoituisin muihin naisiin siten, että 'naiset ovat paskoja, mutta itse olen poikkeus ja hyvä jätkä', niin taatusti myrkyttäisin työilmapiiriä. En usko, että ap:n tyyppiset naiset edes näkevät mitä heidän oma asenteensa voi saada aikaan.