Raivostuttaa ruokarajoitteiset
Kun ei kahvipöydästä mikään kelpaa. Olin leiponut tiikerikakkua, suklaapikkuleipiä ja marenkia. Ei voi syödä sokeria eikä jauhoja, eikä kahvin kanssa ollut kermaa, vaan rasvatonta maitoa. Kaikille muille maistui, mutta tää yks ruokarajoitteinen vinkui.
Kommentit (37)
onks sulla vähän tylsä elämä, kun näin mitättömät asiat oikein RAIVOSTUTTAA :D :D jäipähän sulle sit enemmän syötävää.
Kyllä sitä ihan kohteliaisuudesta edes pienen palan maistaa. Ärsyttäviä vieras mutta älä enää mieti, ne muuthan nautti pöydän antimia!
Aika itsekästä laittaa tuollaiset tarjoilut, jos vieraat eivät halua mussuttaa sokeria. Emännän pitäis ensisijaisesti ajatella vieraitaan eikä omia addiktioitaan.
Oishan se emännältä/isännältä reilua jos tietää toisen ruokavalion niin hankkia jtn hänellekki
Mikä pakkomielle eräillä on tyrkyttää vierailleen aina jotain? Todella kiusallista, jos / kun on joku sellainen terveysrajoite, että ei oikeasti voi syödä eikä viitisi kovin perusteellisesti kahvipöydässä selittää suolisto-ongerlmiaan.
Voishan sitä kohteliaisuudesta jotain ottaa. Yritä kuitenkin miettiä siitä näkökulmasta, että mitä sitten, jos joku ei halua ottaa. Ei se ole sinun ongelmasi - jääpähän muille enemmän! :) Mielestäni tästä ei tarvitsisi tehdä mitään numeroa, jos joku ei halua syödä herkkuja.
Tää on nyt joku imperiumin vastaisku tuohon toiseen nirsoiluketjuun, haukotus!!!!
Mua raivostuttaa heinänuhaiset ja vasemmalla kädellä sählääjät. Vihaksi pistää nämä inisijät.
Meillä on yksi sukulainen, joka on gluteenittomalla ruokavaliolla. Ei siis sairasta keliakiaa. Olen aina juhlissamme varannut hänelle gluteenittomat tarjoilut ja esim. munanvalkuais-sokeri-hasselpähkinärouhe -kakkupohjalla tehty moussekakku on todella herkullista ihan kaikille tarjottavaksi. Olen käyttänyt aika paljon aikaa keksiäkseni hänelle hyviä tarjottavia.
No, olinkin ihan innoissani kun hänellä oli juhlat. Ajattelin että vihdoinkin näen mitä hän tarjoaa esim suolaisena tarjottavana . No, hänen juhlissaan tarjoiluna oli kreikkalainen salaatti ja kahta erilaista täytekakkua, molemmat ihan normi-vehnäjauhotaikinaan tehtyjä. Kysyin ihan erikseen, ovatko ne gluteenittomia. Olin pettynyt ja harmitti, omissa juhlissaan se normikakkukin näytti gluteenittomalle maistuvan.
EN OLIS minäkään syöny tuommosia. Sokerii ja makeeta.
Joku pikkusuolanen ois maistunu.
Mua ei ärsytä, jos vieras ei ota, mutta huvittaa hieman. Tykkään leipoa oikein hyviä leivonnaisia ja vähän säälittää, että vieras jää nyt hyvästä paitsi, vaikka toisille kelpaa. Mikään ei mene hukkaan, kun on iso perhe, kuivakakut säilyy päiviä kylmässä. Tottakai kahvipöydässä on aina makeaa tarjolla. Siitäpä vasta huuto syntyisi, jos ei ole!!
Te ootte niin hassuja. Toisessa ketjussa oli tarjolle laitettu terveellisiä herkkuja, tummaa suklaata, pähkinöitä, marjoja, leipäjuustoa, eli mun mittapuulla ainakin ihan luksusmätöt (oon helvetin köyhä yksityisessä vuokrakämpässä stadissa asuva opiskelija jolla ei ole jatkuvasti töitä). Ja siinä ketjussa siel sit haukuttiin että hyi helvetti kuka nyt tommosta kahvin kanssa syö, vitun karppaaja, tarjoisit vieraille NORMAALIT herkut eikä mitään tommosta paskaa (mä en näe mitään pahaa kyseisissä tarjoiluissa, nehän maksaakin jo aika paljon!)
Ja sit nyt täällä "ootsä tarjoomas sun vieraille diabetestä vai mitä sä oikeen kelaat". Niiku mis te ootte oikeen kasvanu hä???? Ehkä mä en köyhänä ymmärrä tämmöstä ajatusmallia että sais valittaa jos ilmaseks saa. Nauttikaa toistenne seurasta ja siitä tarjottavasta mitä kulloinkin on. Allergiat on asia erikseen, mut ehkä ei kannattais syödä niin järjetöntä paskaa että pyörii tuolla vastustuskyvyttömänä kemikaalipallerona ja yhdestä jos toisesta ruoka-aineesta puhkee oireita. Kai nyt puhkeekin.
No hohhoijaa. Kyllä kylässä syödään sitä, mitä tarjotaan ja ollaan kiitollisia siitä, tai sitten ollaan ilman. Kotona voi sitten leipoa niitä fiinejä leivoksia itselleen.
No mitä se itseasiassa sinua vaivaa jos toinen ei syö? Oletpahan oman osuutesi hoitanut ja tarjoiluja laittanut. Vieras sitten ottaa mitä tahtoo jos ottaa. Hirvee haloo tyhjästä.
Mä en enää syö edes kohteliaisuudesta mitään mikä ei mulle sovi. Sen verran vaikeaksi on allergiat mulla menneet, etten jaksa alkaa selittämään mitä voisin syödä ja aiheuttamaan emännälle turhaa vaivaa. Juon kupin teetä ja keskustelen henkevästi, eiköhän se riitä.
Meillä saa mustaa kahvia. Ei tarvi karpin eikä leipurin ahdistua vääränlaisista syötävistä. Kukaan ei myöskään liho mun tarjoiluista. Että ei voi sitten valittaa että on läski kymmenen vuoden takaisen raskauden ja kaverin kahvitarjoilujen takia. :-P
Onkohan Suomessa jotenkin erityisen paljon ruokarajoitteisia tai allergikkoja? Minä olen asunut 15 vuotta ulkomailla, kyläillyt paljon, ollut erilaisissa juhlissa ja tapahtumissa ja toiminut itsekin emäntänä lukuisia kertoja. Mitään erikoisruokavaliota noudattavia en ole tavannut. Tai jos heitä on ollutkin, eivät ainakaan tee itsestään numeroa.
Rasvattoman maidon tarjoaminen kahvin kanssa on kyllä kammottavaa. Meillä sitä ei edes myydä, koska kukaan ei sitä joisi.
t. ulkosuomalainen
Sokeri on myrkkyä, mutta sinusta tosiaan kuulee että olet paljon sitä syönyt :)