Mulla on ihottumaa, joka leviää, kuumetta, EBOLA?!
Okei, oli pakko herättää huomio aika provosoivalla otsikolla. En nyt kuollaksenikaan jaksa uskoa, että mulla olisi Ebola, koska en ole matkaillut hetkeen tai mitään muutakaan poikkeavaa tehnyt.
Mutta mistä voisi johtua kuume (37,5-38 asteen tietämillä), vatsakivut (välillä kunnon vihlontaa) ja sitten tuo ihmeellinen ihottuma, joka alkoi oikean jalkapöytäni päältä viime viikolla ja on nyt jo levinnyt napaan asti? Punaisia, pieniä kohollaan olevia pilkkuja, ei kutia eivätkä ole kipeitä. Eläessäni en ole ollut allerginen millekkään, ihoni on hyvässä kunnossa enkä ole muuttanut mitään rutiinejani tai ostanut esim. uutta vartalovoidetta tai aloittanut uutta lääkitystä.
Kuumetta on ollut nyt kahtena päivänä.
Kommentit (15)
Mikäli äänestit persuja, niin se on todennäköisesti EBOLA.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:55"]
Mononukleoosi.
[/quote]
Ei se kyllä tämä oikein voi olla, sillä mitään muita oireita ei tässä ole kuin tuo ihottuma, ja sekin tulee kuulemma yleensä vasta silloin kun alottaa antibiootit tähän tautiin.
Onko teillä muita arvauksia? Kokemuksia?
ap
Entero löytyi multa noilla oireilla.
Saanko tunkea samaan ketjuun? Voikohan mulla olla anemia. Aloitin e-pillerit ja nyt oon vuotanut kolme viikkoa järkyttäviä määriä ja viime aikoina on sit ollut puhti ihan poissa, olen kalpea, en jaksa liikkua, ruokahalu katosi, pyörryin eilen suorilta jaloilta lattialle seistyäni noin 10 minuuttia ja päätäni ja suuta särkee. Tänään kilometrin kävelyllä alkoi puolessa välissä tuntua, että kömmin jonkin penkin alle nukkumaan, koska en jaksa kävellä. Ainoa terveyskeskus ei ota mua sinne, koska "opiskelijat hoidetaan vain akuuteissa tapauksissa, mene kotikuntaasi" ja kouluterkkari on sairaslomalla ja sijasista ei ole, eli lekurillekaan en ihan just pääse.
Mulla oli vihurirokko tuommonen. Säikähdin aika kovasti ku alle tunnissa levisi punainen ihottuma jalkaterästä kaulaan asti :D
Entero, sitä on nyt aika paljon liikkeellä.
Ei sovi nuo oireet mihinkään täällä tarjottuihin...
Oli tauti mikä vaan niin toivottavasti kuolet siihen.
Mononukleoosi.