Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin 15-vuotias ulkoiluttaa perheen koiran kokonaivaltaisesti??!

Vierailija
28.10.2014 |

Kyseessä on rotu joka tarvitsee tunteja liikuntaa päivässä... onko oikein vaatia nuorelta noin paljon kun vaikuttaa tosi väsyneeltä??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kokonaisvaltainen ulkoilutus?

Vierailija
2/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on aikanaan kinunnut koiraa niin hoitakoon sen nyt... ehkä vanhemmat on sanonut, että jos ei jaksa hoitaa niin koira menee pois toiselle perheelle... haluaako 15-vuotias itse ulkoiluttaa vai ei? jos väsymyksestä huolimatta haluaa ulkoiluttaa niin ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:05"]Mitä on kokonaisvaltainen ulkoilutus?
[/quote]
siis ulkoiluttaa sen yksin, vanhemmat eivät osallistu

Vierailija
4/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvää se sille teinillekin liikunta tekee. Mikä ongelma?

Vierailija
5/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsetko tekemään LaSu -ilmoitusta?

Vierailija
6/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias on kyllä tarpeeksi vanha ottaakseen vastuuta, etenkin jos on itse koiraa kinunnut. Miksi aikuisen ulkoili on jotenkin hyvä asia ja teinille se on rankkaa ja epäreilua?

Vierailija
7/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 15 vuotiaana omilleni, opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Otin itselleni samalla koiran, jota olin vanhemmiltani kinunut vuosia. Ja kyllä, ulkoilutin (kuten myös hoidin, ruokin, koulutin) sen kokonaisvaltaisesti itse. Varmasti olin itsekin väsyneen ja uupuneen näköinen sitä lenkille viedessäni, mutta mitä sitten?

15 vuotias voi ottaa vastuuta kotitöistä (joihin koiran ulkoilutus kuuluu) ihan kunnolla.

Jos huolesi on aito ja sinun on ehdottomasti saatava tietää naapurisi asioita, niin suosittelen puhumaan vanhemmille asiasta.

Vierailija
8/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, jos vanhemmat ovat väsyneitä töiden ja kotihommien takia kunhan teiniä ei väsytä.

Vierailija
9/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, siis lapsi ulkoilee päivässä jopa yli tunnin. Parempi olisi koneen ääressä, puhelin kourassa.

Vierailija
10/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai 15-vuotias on kyllin vanha koiran ulkoilutukseen.

Vierailija
11/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu tarvitsee tunteja (siis useita) liikuntaa päivässä? 

Vierailija
12/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoidin koirani ulkoilutuksen, jo nuorempanakin? Iso koira myös meillä, vaati paljon liikuntaa. Minä sen halusin ja sain sitten lenkittääkin. Varmaan jos olisin lakkoon ryhtynyt niin vanhemmat sen sitten olisivat hoitaneet, mutta ei tuo minulle mikään kohtuuton taakka ollut. Vanhemmat katsoivat kyllä koulutuksen perään että myös pystyin tuon koiran hallitsemaan.

Vierailija
13/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....sain ensimmäisen koirani 13 vuotiaana ja huolehdin lenkit ja hoitamiset lomareissuja lukuunottamatta täysin. Ei ollut rankkaa, hyvä kun oli vastuuta ja sai liikuntaa !

Vierailija
14/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä vittua. Olin itse koirieni ulkoilutuksesta täysin vastuussa jo 13-vuotiaana. Olin koiraharrastaja, nuori kyllä, mutten todellakaan liian nuori. Mikä vika on siinä, että 15v pääsee ulos koiran kanssa??

Vierailija
15/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:23"]

Mikä rotu tarvitsee tunteja (siis useita) liikuntaa päivässä? 

[/quote]

Kaikki.

Vierailija
16/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ulkoilutan 2 koiraa ja 3 alle kouluikäistä lasta itse. Aina.

Vierailija
17/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin tuon ikäisenä pari kuukautta kolmea saksanpaimenkoiraa ihan itse :D Nyt kahta noutajaa ja terrieriä. Joskus 'bout 12-13-vuotiaana karjalankarhukoiraa, joka oli sen verran hyvässä tikissä, että lihakset erotti tunnustelematta. Ihan kivikovat, koiraa käytettiin mukana metsällä, ja silti minut, silloin 160/43 tyttö, laitettiin hoitamaan yhdeksi kesäksi :D Ei tullut edes mtn ongelmia koiran kanssa, vaikka vetikin kovasti. t. 16v

Vierailija
18/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi olla rankkaakin ulkoiluttaa koiraa useita kertoja päivässä. Kaikki kun eivät ole samanlaisia ja elämäntilanteet vaihtelevat. 

Vierailija
19/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:33"]Kyllä se voi olla rankkaakin ulkoiluttaa koiraa useita kertoja päivässä. Kaikki kun eivät ole samanlaisia ja elämäntilanteet vaihtelevat. 
[/quote]

Miten koulua käyvän teinin elämäntilanteet vaihtelevat niin ettei päivässä löydy kolmea rakoa viedä koiraa pihalle?

Vierailija
20/24 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, ei voi tietää. ^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi