Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömishäiriöinen miten hoidat vierailut päivällisineen mm. anoppilassa?

Vierailija
28.10.2014 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joulupöytä on paras lääke syömishäiriöihin. Vesi herahtaa kielelle kinkkua katsoessaan, vaikka kuinka sylettäisi muuten.

Vierailija
22/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:16"]Syömishäiriöiset, suosittelen hoitoon hakeutumista. Syömishäiriötien päässä ei ole mitään muuta kuin kuolema. T LL [/quote] Suomessa ei hoitoa pahemmin heru. T. 8 v sairastanu, 7 vuotta koittanut saada apua

[/quote]

Periaatteessa hoito kaikkiin mt-häiriöhin on kankeaa, koska minusta tuntuu että nämä akateemikot eivät yhäkään ymmärrä sairastumisen periaatteita eikä sitä kautta hoitoa. Syömishäiriötä minulla ei ole, muita mt-häiriöitä kyllä. Tosin olen aina ollut kiinnostunut siitä miten syömishäiriön omaava ajattelee, koska haluasin ymmärtää myös sitä.

[/quote]

Asian vierestä, mutta koska ihmiset ymmärtää, että se on akateeminen eikä akateemikko. Akateemikko on presidentin myöntämä arvonimi ja näitä ihmisiä ei Suomessa paljoa ole!

[/quote]

Tämä olikin uusi asia minulle ;)

[/quote]

Eipä voi sanoa tietävänsä mitään akateemisten käsityksistä mitä tulee mielenterveysongelmien hoitoon, jos ei itse tiedä edes oikeita käsitteitä.

[/quote]

Jos näkee kokonaisuuden niin käsitteet ovat toisarvoisia. Nehän on muutenkin vain apuvälineitä asioiden ymmärtämisessä. Tai ainakin mitä mt-häiriöhin tulee. Olen kuitenkin sitä mieltä että koulutus ei pysty korvaamaan sitä mitä esimerkiksi minä joudun käymään pääni sisällä lävitse ja aivan juurta jaksaen ymmärtämään mistä on kyse. Esimerkiksi ylilääkäri psykiatrisella polilla piti kirjaa esillä ja sitä kautta määritteli sairauteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys:näyttääkö anoreksiassa vartalo sairastajan silmään kauniilta vai rumalta..?

Vierailija
24/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:42"]Tsemppiä kaikille syömishäiriöisille! Itse yritän koko ajan parantua omasta s-häiriöstäni.
[/quote]
Sinulle myös!

Vierailija
25/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sappikohtauksia ja epäillään ärtyisä suolta, suoraan sanoen pelkään syödä/juoda mitään ja kylässä otan mieluiten vain teetä.

Miehen äiti on varma siitä, että minulla on anoreksia. .

Vierailija
26/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:45"]

Tyhmä kysymys:näyttääkö anoreksiassa vartalo sairastajan silmään kauniilta vai rumalta..?

[/quote]

Riippuu toki aina sairastajasta mitä peilikuva sanoo, yleensä syömishäiriöissä on mukana vahvasti dysmorfinen ruumiinkuvanhäiriö jossa keho tosiaan koetaan epärealistisesti. Eli langanlaihanakin ihminen voi nähdä kehossansa vain ja ainoastaan virheitä ja kaikki löysä ihokin on vain turhaa ylimääräistä läskiä, eli sitä ei miellä ehkä rumaksi sen laihuuden vuoksi vaan olemattoman "läskin" jonka sairaat aivot sinne kuvittelee. Harvoin syömishäiriöinen on kehoonsa tyytyväinen.

Vierailija
27/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:54"]

Minulla on ollut sappikohtauksia ja epäillään ärtyisä suolta, suoraan sanoen pelkään syödä/juoda mitään ja kylässä otan mieluiten vain teetä. Miehen äiti on varma siitä, että minulla on anoreksia. .

[/quote]

Ei tuo ole mukavaa myöskään.