Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömishäiriöinen miten hoidat vierailut päivällisineen mm. anoppilassa?

Vierailija
28.10.2014 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöiset, suosittelen hoitoon hakeutumista. Syömishäiriötien päässä ei ole mitään muuta kuin kuolema. T LL

Vierailija
2/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiset kannattaa ihan hoitaa vaan syömällä normaalisti ravinnon tarpeeseen. Ruualla konstailun voi jättää ihan sikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"söin juuri, voin tietysti maistaa mutta enempää ei mahdu"

"maha ollut omituinen koko päivän, en uskalla syödä mitään.."

"kurkkukipeä (pitää aloittaa tämä ruikutus jo kotona ettei mies epäile) eikä voi niellä mitään"

"syö ja oksenna"

"ota vain salaattia ja vettä"

Vierailija
4/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"]

"kurkkukipeä (pitää aloittaa tämä ruikutus jo kotona ettei mies epäile) eikä voi niellä mitään"

"syö ja oksenna"

[/quote]

Saa olla aika yksinkertainen mies jos ei tajua että puoliso katoaa silmissä... Ei kukaan mies jaksa katsoa tuollaista pelleilyä pidemmän päälle.

Vierailija
5/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mutta mulla on vatsa kipeä niin en voi syödä ainakaan paljoa. Näyttää kyllä hyvältä."

Vierailija
6/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"]

"syö ja oksenna"

[/quote]

Saa olla aika yksinkertainen mies jos ei tajua että puoliso katoaa silmissä... Ei kukaan mies jaksa katsoa tuollaista pelleilyä pidemmän päälle.
[/quote]

Ja siksi ap voi olla ihan huoleton, koska tämä ratkaisee lopulta sen alkuperäinenkin ongelman, eli ei tarvitse enää vierailla anoppilassakaan...

Vierailija
7/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"]

"syö ja oksenna"

[/quote]

[/quote]

Ja siksi ap voi olla ihan huoleton, koska tämä ratkaisee lopulta sen alkuperäinenkin ongelman, eli ei tarvitse enää vierailla anoppilassakaan...
[/quote]

Jos mies oikeasti rakastaa se ei hylkää. Mä olen toipunut anoreksiasta. Mies katseli mua sen ajan ja antoi olla, ei puuttunut mun syömiseen kun toivoi mun tajuavan itse. Lopulta se pakotti mut hoitoon. Yhdessä ollaan vieläkin.

Vierailija
8/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aina tuollaisissa tilanteissa ihan normaalisti. Antoi motivaatiota olla sitten syömättä sen jälkeen yhtään mitään. Juhla-ateria perheen kanssa tarkoitti pitkää paastoa sen jälkeen. Nykyään onneksi suurimmilta osin parantunut, pää vielä pipi mutta osaan olla toimimatta sen käskyjen mukaan :)

Vierailija
9/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille syömishäiriöisille! Itse yritän koko ajan parantua omasta s-häiriöstäni.

Vierailija
10/27 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"]

"syö ja oksenna"

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos mies oikeasti rakastaa se ei hylkää. Mä olen toipunut anoreksiasta. Mies katseli mua sen ajan ja antoi olla, ei puuttunut mun syömiseen kun toivoi mun tajuavan itse. Lopulta se pakotti mut hoitoon. Yhdessä ollaan vieläkin.
[/quote]

No mutta miksi teidän oli pakko käydä kaikki tuo läpi ennen kuin järkiinnyit? Tiedäthän että anoreksia on kulttuuriin sidonnainen sairaus, jota ei monissa kulttuureissaedes tunneta?

Vierailija
11/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"] "söin juuri, voin tietysti maistaa mutta enempää ei mahdu" "maha ollut omituinen koko päivän, en uskalla syödä mitään.." "kurkkukipeä (pitää aloittaa tämä ruikutus jo kotona ettei mies epäile) eikä voi niellä mitään" "syö ja oksenna" "ota vain salaattia ja vettä" [/quote] Saa olla aika yksinkertainen mies jos ei tajua että puoliso katoaa silmissä... Ei kukaan mies jaksa katsoa tuollaista pelleilyä pidemmän päälle. [/quote] Ja siksi ap voi olla ihan huoleton, koska tämä ratkaisee lopulta sen alkuperäinenkin ongelman, eli ei tarvitse enää vierailla anoppilassakaan... [/quote] Jos mies oikeasti rakastaa se ei hylkää. Mä olen toipunut anoreksiasta. Mies katseli mua sen ajan ja antoi olla, ei puuttunut mun syömiseen kun toivoi mun tajuavan itse. Lopulta se pakotti mut hoitoon. Yhdessä ollaan vieläkin. [/quote] No mutta miksi teidän oli pakko käydä kaikki tuo läpi ennen kuin järkiinnyit? Tiedäthän että anoreksia on kulttuuriin sidonnainen sairaus, jota ei monissa kulttuureissaedes tunneta?

[/quote]

Onko tämä totta

Vierailija
12/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö eli maailman IKÄVYSTYTTÄVIN sairaus.

Vierailija
13/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:16"]Syömishäiriöiset, suosittelen hoitoon hakeutumista. Syömishäiriötien päässä ei ole mitään muuta kuin kuolema. T LL
[/quote]
Suomessa ei hoitoa pahemmin heru. T. 8 v sairastanu, 7 vuotta koittanut saada apua

Vierailija
14/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:16"]Syömishäiriöiset, suosittelen hoitoon hakeutumista. Syömishäiriötien päässä ei ole mitään muuta kuin kuolema. T LL [/quote] Suomessa ei hoitoa pahemmin heru. T. 8 v sairastanu, 7 vuotta koittanut saada apua

[/quote]

Periaatteessa hoito kaikkiin mt-häiriöhin on kankeaa, koska minusta tuntuu että nämä akateemikot eivät yhäkään ymmärrä sairastumisen periaatteita eikä sitä kautta hoitoa. Syömishäiriötä minulla ei ole, muita mt-häiriöitä kyllä. Tosin olen aina ollut kiinnostunut siitä miten syömishäiriön omaava ajattelee, koska haluasin ymmärtää myös sitä.

Vierailija
15/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöt ovat psykosomaattisia kehon ja mielen sairauksia. Niiden taustalla on psyykkistä pahoinvointia, joka ilmenee häiriintyneenä syömiskäyttäytymisenä ja muutoksina sairastuneen fyysisessä tilassa. Käyttäytyminen on epänormaalia erityisesti suhteessa ruokaan, painoon ja liikuntaan. Myös käsitys itsestä ja omasta kehosta on usein vääristynyt.

Hoitoon mielenterveyspngelmaiset, jooko!?

Vierailija
16/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistan kaikkea eli lautasella vähän jokaista sorttia, vähiten energiarikkaita ja sitten enemmän salaatteja yms. Sitten paastoan tavallista enemmän. Anoppi saa hepulin jos ei syö.

Vierailija
17/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:16"]Syömishäiriöiset, suosittelen hoitoon hakeutumista. Syömishäiriötien päässä ei ole mitään muuta kuin kuolema. T LL [/quote] Suomessa ei hoitoa pahemmin heru. T. 8 v sairastanu, 7 vuotta koittanut saada apua

[/quote]

Periaatteessa hoito kaikkiin mt-häiriöhin on kankeaa, koska minusta tuntuu että nämä akateemikot eivät yhäkään ymmärrä sairastumisen periaatteita eikä sitä kautta hoitoa. Syömishäiriötä minulla ei ole, muita mt-häiriöitä kyllä. Tosin olen aina ollut kiinnostunut siitä miten syömishäiriön omaava ajattelee, koska haluasin ymmärtää myös sitä.

[/quote]

Asian vierestä, mutta koska ihmiset ymmärtää, että se on akateeminen eikä akateemikko. Akateemikko on presidentin myöntämä arvonimi ja näitä ihmisiä ei Suomessa paljoa ole!

Vierailija
18/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

Asian vierestä, mutta koska ihmiset ymmärtää, että se on akateeminen eikä akateemikko. Akateemikko on presidentin myöntämä arvonimi ja näitä ihmisiä ei Suomessa paljoa ole!

[/quote]

Tämä olikin uusi asia minulle ;)

Vierailija
19/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tosiaankaan ole helppo saada hoitoa syömishäiriöihin ja esim. ruokariippuvuutta ei vielä tunnusteta ongelmaksi, vaikka peliriippuvuus on tunnettu asia ja ihan samoihin mekanismeihin sekin vaikuttaa aivoissa (riippuvuustekijä). Minulla on mielenterveysongelmia ja kun yritin saada apua ahmimiseen, sanottiin että "se nyt vaan KUULUU tuon jutun x oirekuvaan". Aha, kiva. Sehän oloani helpottikin.

Vierailija
20/27 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä olikin uusi asia minulle ;)

[/quote]

Eipä voi sanoa tietävänsä mitään akateemisten käsityksistä mitä tulee mielenterveysongelmien hoitoon, jos ei itse tiedä edes oikeita käsitteitä.