Todettu keskenmeno ekassa ultrassa, siitä tuli lasku
Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno ekassa ultrassa. Nyt siitä tuli meille poliklinikkamaksu. Onko muille tullut siitä laskua ? Edellisessä raskaudessa ultrat olivat ilmaisia ja niin niiden pitäisi olla edelleen. Miksi siis keskenmenosta joutuu maksamaan ?! Kertokaa ihmeessä onko tämä yleinen käytäntö ?!
Kiitos !!
Kommentit (17)
Olen pahoillani!
Kuulostaa byrokratian kukkaselta. Et ole enää äitiyshuollon piirissä, ymmärrettävistä syistä.
Yhtä lailla Kelasta tulee kirje, että lapsilisää ei makseta, koska alpsi on kuollut (ei tietystikään keskenmenotapauksessa).
Joka kerran kun sairaalan oven avaa, sieltä tulee lasku. VAikka olisi vaan oireettoman tilan nopea jälkitarkastus.
Kävin ihan normaalisti niskaturvotusultrassa, koska en tiennyt, että raskaus olikin jo keskeytynyt.
Kyllä lasku tulee, koska et kuulu äitiyshuollon piiriin. Valitan.
Siis onko teillä muilla ollut seulontaultrat ilmaisia? Meillä ei ole neuvolassa ultraa vaan niskapoimu- ja rakenneultra tehdään sairaalassa äitiyspolilla. Niistä on aina tullut postissa lasku kotiin. Viimeisin raskaus tänä vuonna.
Pahouttelut ap:lle keskenmenosta.
Ainahan sieltä sairaalasta tulee poliklinikkamaksu, kun käy tutkimuksissa. Ja jos joudut kaavintaan, niin siitä tulee vielä oma laskunsa.
Meillä ainakin normaalista rakenneultrasta ja niskapoimu-ultrasta menee ne poliklinikkamaksut.
Mä kävin sairaalassa ultrissa EIKÄ TULLUT LASKUA!
Mulla oli ekan lapsen ultrat ilmasia mut toisen lapsen rakenneultrasta tuli lasku, vaikka kyseessä sama paikka pari vuotta myöhemmin. Ilmeisesti käytäntö muuttunut täällä, ehkä siellä sama homma.
Oisko teidän paikkakunnan maksukäytäntö vain muuttunut? jotkut kunnat maksaa nuo ultrat asiakkaan puolesta, jotku taas ei, ja tässä taloustilanteessa yhä useammat kunnat siirtyvät jälkimmäisten joukkoon.
Miten voi olla näin eri käytäntöjä. Joensuussa np-ultra ja rakenneultra on ilmaisia.
Pari vuotta sitten olin raskaana, kävin Kättärillä ultrat, ei tullut laskua.
Kuntayhtymien sairaalat laskuttavat tekemistään toimenpiteistä kuntia. Jotkut kunnat (= kuntien veronmaksajat) maksavat ne itse, jotkut (tässä taloustilanteessa yhä useammat) eivät maksa vaan maksun pulittaa asiakas itse. Ikäviähän ne maksut ovat, mutta esimerkiksi amerikkalaisen korvaan todella todella pieniä, käytännössä olemattomia.
Ultra on ilmainen, mutta käynnistä maksetaan poliklinikkamaksu. Ei laskun lähettäjä tiedä edes keskenmenosta, koska kätilö ei laskua lähetä.
Kiitos vastauksista. Onpa erilaisia käytäntöjä eri puolilla Suomea ! Ehkä täälläkin on käytäntö vain muuttunut, koska pari vuotta sitten oli ultrat ilmasia.
Minulle tuli muistaakseni 28e poliklinikkamaksu rakenneultrasta (sairaalassa tehtiin). Epäiltiin rakenteellista poikkeavuutta ja piti mennä lisätutkimuksiin, joissa ultrattiin uusiksi. Väärä hälytys ja siitä ylimääräisestäkin käynnistä tuli toki lasku perässä. Tämä pohjois-Savossa 2v sitten.
Siis kävit sairaalassa keskenmenon takia, et varmaan missään normaalissa sikiöseulonnassa. Ihan eri asiat kyseessä. Ja juu, kyllä tulee lasku.