Miksi mun päällä on paha karma???
Ja näköjään se leviää läheisiinikin, on kuin tuottaisin aina pahaa - vaikken tekis mitään tai tekisin - aina menee väärinpäin. Ja millä tän saa pois? Joku kirouksenpoistaja?
Kommentit (51)
"viha tässä on kasvanut aika suunnattomaksi, kun saa tarpeekseen epäoikeudenmukaisesta kohtelusta."
Jos seurasi kohtelee sinua epäoikeudenmukaisesti, hakeudu parempaan seuraan.
"olen jo kerran joutunut vastaavaan täysillä kohti seinää -tilanteeseen kun yritin vain ratkaista yhtä pulmaani parhaalla mahdollisella asenteella."
Teit siis hyvää ja sinut palkittiin pahalla. Tuohan on juuri päinvastoin kuin mitä karman väitetään olevan. Miten siis voit uskoa karmaan?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:29"]
"viha tässä on kasvanut aika suunnattomaksi, kun saa tarpeekseen epäoikeudenmukaisesta kohtelusta."
Jos seurasi kohtelee sinua epäoikeudenmukaisesti, hakeudu parempaan seuraan.
[/quote]Tämän olen tehnyt lukuisia kertoja ,mutta samat jutut seuraavat.Tulee myös tuntemattomilta.
Anna mahdollisuus Jeesukselle muuttaa elämäsi, kokeile niin yllätyt !
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:31"]
"olen jo kerran joutunut vastaavaan täysillä kohti seinää -tilanteeseen kun yritin vain ratkaista yhtä pulmaani parhaalla mahdollisella asenteella."
Teit siis hyvää ja sinut palkittiin pahalla. Tuohan on juuri päinvastoin kuin mitä karman väitetään olevan. Miten siis voit uskoa karmaan?
[/quote]
Eikös paha tule karman lain mukaan myös edellisestä elämästä. Että sikäli "loogista".
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:05"]
"No selitäppä sitten se että toisilla (esim. minulla) 9 asiaa kymmenestä menee AINA vaikeimman kautta,"
a) olet tyhmä, etkä oikein tajua tehdä oikeita ratkaisuja eri tilanteissa
b) liikut huonossa seurassa, joka vaikeuttaa elämääsi
"ja monesti vielä niin että minä en ole se joka sotkee asioita vaan joku muu taho!"
Siinähä sinä sen itse selitit ilman mitään karmaa! Joku toinen sotkee asioita. Sellaisia ihmiset voivat olla. Aiheuttavat hankaluuksia. Ei se tarkoita sitä, että sinä olet ansainnut ne hankaluudet seurauksena jostakin pahasta, jota olet tehnyt. Valitse seurasi paremmin ja jätä pois sählät elämästäsi niin pitkälti kuin voit. Kokonaan et välttämättä pääse heistä eroon, mutta voit paljon myös itse valita missä porukoissa pyörit.
"Sitten sairastelut joihin löydetään syy vuosien jälkeen"
a) huonot geenit
b) huonot elintavat
c) altistuminen sairaudelle muulla tavoin
Taaskaan ei mitään karmaa tarvita selittämään mitään. Sinulla on ne geenit, jotka olet vanhemmiltasi saanut, ei siinä ole mistään karmasta kyse. Omilla elintavoillasi vaikutat hyvinvointiisi, sekin on ihan selvää.
"kun ei lääkärit osaa tehdä diagnoosia jne. jne."
Kuuluu sarjaan muiden vaikutus elämääsi. Kaikki tekevät virheitä eivätkä kaikki aina onnistu työssään.
"Joku lakipyläläkin muuttuu just heidän edukseen ja ylläriylläri just mun epäonneksi, perkele!"
a) valikoiva muisti
[/quote]
Haista sinä paska, huomaa että keittiöpsykaa on ihan "opiskeltu".
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:02"]
"Kyllä muuten on, tosin en tiä miten se muka saadaan poistumaan..."
Ei ole. Universumi ei seuraa tekojasi, eikä maksa sinulle ansioittesi mukaan. Usko sellaiseen on sinulta vain valikoivaa muistamista. Muistat jotkut asiat ja kuvittelet niiden liittyvän jotenkin mystisesti yhteen. Unohdat asiat, jotka eivät tue uskoasi karman lakiin. Unohda koko karma, sellaista ei ole.
[/quote]
Ohis vastaa
Karman laki ei välttämättä tarkoita sitä että saat mystisen tahon toimesta syövän jos olet työkaverille ikeä.
Karman laki tarkoittaa esimerkiksi itselleni sitä että negatiivinen ihminen näkee elämässään enemmän negatiivisia asioita kun näkisi jos olisi positiivinen ihminen. Aivot toimivat niin että tietyt tyylit ajatella asioita vahvistuu käytössä, kuten vaika kateus
Toisaalta karma voi esiintyä myös näin: Huono esimerkki liikenteessä voi joskus potkaista perseelle suoraan tai mutkan kautta, ei aina. Stessi heikentää vastustuskykyä. Varasta kaupasta niin kauppias ärtyneenä tiuskaisee asiakkaalleen, joka on naapurisi, joka tekee metelistäsi herkemmin valituksen.
Mielestäni tuo hyvä/paha karma on hassu ajatus. Ei syy-seuraussuhde ole itsessään paha tai hyvä. Joistain seurauksista et pidä ja sanot niitä pahaksi.
Ja itse olen ääritieteellinen ateisti enkä hitustakaan taikauskoinen.
"Karman laki tarkoittaa esimerkiksi itselleni sitä että negatiivinen ihminen näkee elämässään enemmän negatiivisia asioita kun näkisi jos olisi positiivinen ihminen."
Sinä olet kehittänyt karman laille ihan oman määritelmän.
"Haista sinä paska, huomaa että keittiöpsykaa on ihan "opiskeltu"."
:-) Huomaa, että sinä puolestasi et ole opiskellut mitään... On tuo argumentointisi nimittäin niin vastaansanomatonta lajissaan.
"Eikös paha tule karman lain mukaan myös edellisestä elämästä. "
Ei ole mitään edellistä elämää.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:56"]
"Karman laki tarkoittaa esimerkiksi itselleni sitä että negatiivinen ihminen näkee elämässään enemmän negatiivisia asioita kun näkisi jos olisi positiivinen ihminen."
Sinä olet kehittänyt karman laille ihan oman määritelmän.
[/quote]
Olen rationalisoinut sen.
-29
Ikävyyksiä ilmeisesti sielunkokemukseen. Kokemukset ovat parhaita opettajia. En tiedä millainen olen aiemmin ollut. Meedion mukaan synnyin näihin olosuhteisiin tietoisen valinnan kautta tasapainottamaan jotain ja nyt tiedän mitä: egoa.
Woimia! Kärsimys tulee helpottamaan hyvien ihmisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Karmahan on aina itse aiheutettua oli se sitten hyvää tai pahaa. Siitä sitten vain peiliin katsomaan.
Kuule kyllä on katsottu peiliin ja monesti. Mutta paha karma seuraa, enkä ole paha ihminen. Mikä ero on karmalla ja huonolla tuurilla muuten. Jälkimmäistä on riittänyt eikä loppua näy. Muutkin ovat todenneet että minulla on tosi huono tuuri. En ehkä ole älyn jättiläinen, mutta en usko että se selittää useimmissa asioissa että olen ns väliinputoajakin. Olen ehkä en niin tyypillisen suomalaisen näköinen, olen kuitenkin ihan kantasuomalainen. Olen ollut koko elämäni ajan väärinymmärretty, johtuuko edellä mainitusta. Ilkeä luonne en ole. En tiedä menikö otsikon vierestä jo. Ajattelin vain näitä lukiessani että jos huono tuuri kuitenkin jollain lailla on yhteydessä huonoon karmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmahan on aina itse aiheutettua oli se sitten hyvää tai pahaa. Siitä sitten vain peiliin katsomaan.
Kuule kyllä on katsottu peiliin ja monesti. Mutta paha karma seuraa, enkä ole paha ihminen. Mikä ero on karmalla ja huonolla tuurilla muuten. Jälkimmäistä on riittänyt eikä loppua näy. Muutkin ovat todenneet että minulla on tosi huono tuuri. En ehkä ole älyn jättiläinen, mutta en usko että se selittää useimmissa asioissa että olen ns väliinputoajakin. Olen ehkä en niin tyypillisen suomalaisen näköinen, olen kuitenkin ihan kantasuomalainen. Olen ollut koko elämäni ajan väärinymmärretty, johtuuko edellä mainitusta. Ilkeä luonne en ole. En tiedä menikö otsikon vierestä jo. Ajattelin vain näitä lukiessani että jos huono tuuri kuitenkin jollain lailla on yhteydessä huonoon karmaan.
Minä voin ihan tähän yhtyä. Minut on jo kouluikäisestä asti väärinymmärretty, koulukiusattu ja sen jälkeen työpaikkakiusatttu, viime mainittu lähinnä sillä tavalla että on väärinymmärretty siellä. En myöskään ole ilkeä ihminen, sekin on minulle sanottu etten ole suinkaan sitä. En minäkään tiedä onko huono tuuri ja huono karma sama asia. Olen tottakai myös väliinputoaja. Tästä seurauksena että rahatilanne on aika surkea, mutta eri instanssien mielestä minulla pitäisi olla rahaa. Ikään kuin en itse tietäisi omaa tilannettani. Nyt olen eläkkeellä että työongelmat onneksi takanapäin. En kaipaa yhtään entistä työyhteisöä, eikä kai hekään minua. Minuakin on joskus neuvottu suhtautumaan asioihin positiivisesti, mutta olen huomannut ettei kannata. Mitä mieltä olette ns numerologiasta. Minulle kysyessäni asiantuntijalta omalta kohdaltani, tulkitsija kauhistui että onpa pahat. Mielestäni en ole tyhmä, jota asiaa tätäkin on esiin tuotu.
Mulla on koko elämän ollut huono karma.
Aloin tekemään hyviä ja fiksuja asioita kuten urheilemaan ja vaihdoin elämän asenteeni nihkeästä mukavaksi.
Lopetin tupakoinnin ja kahden viikon jälkeen vetäsin 6+1 lotossa oikein.
NEWTON AND THE LAW OF KARMA!
Newton’s third law of motion states that for every action, there is an equal and opposite reaction. Law of Karma says, the reaction is never equal but always much more than the original action, depending upon the moral valence of the action.
The reaction (s) may bring both visible and invisible results–drishta and adrishta phala. When we act for the well-being of all beings, the adrishta phala comes in the form of purification and subtlety of mind.
When we work for the universe, the universe works for us! When we work for ourselves alone, we work alone. यह है ज़िन्दगी का गणित…
How is selfless action (niṣkām karma) a blessing? Because it bestows purity of mind. Self-knowledge can only dawn in a pure mind, a mind that is free from the taint of self-centredness.
Besides, the reaction (s) of our action may be delayed. It may sometimes take a life time or life times for the reactions of the actions to manifest.
suomenkieliset käännökset:
https://harekrishna.ru/2012/10/11077-subektivnyi-mir-dushi-i-temnica-obuslovlennogo-soznaniya#Finnish
https://harekrishna.ru/2012/10/11077-subektivnyi-mir-dushi-i-temnica-obuslovlennogo-soznaniya#Finnish
https://harekrishna.ru/2012/11/11340-vospevanie-svyatogo-imeni-krishny#main
https://harekrishna.ru/2012/10/11086-virtualnyi-mir-i-podlinnaya-realnost#main
rtd
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:12"]
Ja mielestän ien ole siis eläissäni tehnyt mitään niin pahaa että tällaisen paskan niskaani olisin ansainnut. Jos ne pahat on tapahtunut aiemmissa elämissä - en vaan tajua miksi minua nyt rangaistaan, ihan paska homma.
[/quoteTaisin sanoa eilen samat sanat kuin tässä viestissäs..En tiiä, toisille elämä on vaikeampaa kuin toisille. näin se vaan on, en tiiä miksi.mutta viha tässä on kasvanut aika suunnattomaksi, kun saa tarpeekseen epäoikeudenmukaisesta kohtelusta.