Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimissa työskentelevien puolisoita palstalla?

Vierailija
28.10.2014 |

Olen pohtinut löytyykö palstalta puolustusvoimilla työskentelevien puolisoita? Nyt olisi vertaistuki paikallaan... Ollut tämän aamun ihan hirveän paha mieli kaikesta!

Puolustusvoimauudistuksen takia nyt kolmas muutto viiden vuoden sisään edessä. Lapsia kaksi ja kolmas tulossa. Turhauttaa niin hemmetisti tämä jatkuva muuttaminen! Suurin huoli lapsista (kaverit ja tuttu ympäristö vaihtuu), mutta myös oma työpaikka, tukiverkosto ym mietityttää ja pelottaa... Jatkuvasti uusille paikkakunnille sopeutuminen ei ole todellakaan mitään helppoa puuhaa! Puhumattakaan sitten näistä käytännön asioista esim asunnon myymisestä jne. Itkin eilen miehelle kuin pieni lapsi etten halua muuttaa. Mies on niin pahoillaan, mutta kun on pakko, on pakko.

Kohtalontovereita? Olisi ihana kuulla pari rohkaisevaa kommenttia tai ajatusta tähän epätoivoon:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymään asunto? Eikö teillä ole työsuhdeasunto jostain niistä röttelö-asuintalosta mitä varuskuntien rajojen sisäpuolelle on rakennettu juuri tähän tarkoitukseen?

Vierailija
2/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sä tuon muuttojutun tiesit, kun upseerin kelkkaan lähdit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:06"]

Myymään asunto? Eikö teillä ole työsuhdeasunto jostain niistä röttelö-asuintalosta mitä varuskuntien rajojen sisäpuolelle on rakennettu juuri tähän tarkoitukseen?

[/quote]

Ostimme asunnon, koska tämän nykyisen sijoituspaikan PITI olla pysyvämpi. Kaikilla varuskunta-alueilla Suomessa ei edes ole ns perheasuntoja, mutta varuskunta-alueen ulkopuolella sitten vuokra-asuntoja tarjolla. 

Vierailija
4/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivullisen huomautus: juuri av mammojen tapaista aina kommentoida kaikkeen niin alentavasti. "Röttelöasuintalo". 

Vierailija
5/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on rauhanturvaaja jo viidettä reissua. En suostuis siihen, että olis Suomessakin puolustusvoimissa just ton muuttamisen takia ja varuskunnat on aina jossain korvessa. Mä saan lasten kanssa nauttia tästä mukavasta kodista ja mies kärvistelee siellä pikku körmyssään.

Vierailija
6/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:09"]Sivullisen huomautus: juuri av mammojen tapaista aina kommentoida kaikkeen niin alentavasti. "Röttelöasuintalo". 
[/quote]

Voi kuule, tuo on vielä lievä ilmaisu siihen miltä jotkut näistä varuskunnan käyttöön rakennetuista asuintaloista nykyään näyttävät. En ihmettele jos AP ei halua niissä asua tai ajatus niihin muuttamisesta ei houkuttele.

Vierailija
7/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:07"]

Kyllä kai sä tuon muuttojutun tiesit, kun upseerin kelkkaan lähdit?

[/quote]

Juu, tiesin toki. En uskonut, että komennusajat olisivat näin lyhyitä yhdellä paikkakunnalla, eikä uskonut miehenikään. 

Vierailija
8/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse opiskelin sanottiin suoraan, että keskimääräinen aika yhdessä sijoituspaikassa ja tehtävässä on noin kaksi vuotta.

Vierailija
9/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse töissä PV:ssä ja siirto tulossa vuoden vaihteessa. Siviilitkin siirtyy. Meillä perhe jää kotiin ja minä matkustan... Eikös siirtokorvaus hieman pehmennä muuton haittoja...

Vierailija
10/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on rajalla, mutta upseeri hänkin, ja tällä hetkellä kolmen vuoden sisään kolmatta kertaa on siirtouhka päällä. Vielä siis ei ole tarvinnut lähteä, mutta nyt näyttäisi todennäköiseltä että ensi vuonna muutto oikeasti toteutuu. Ihan jo tämä jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta on ollut todella rassaavaa. 

Itselläni on sen verran hyvä työpaikka, että uudelta paikkakunnalta tuskin vastaavaa löytäisin, joten taloudellisesti perheemme tulisi hyvin todennäköisesti jäämään miinukselle. Tämä siis kaiken muun syntyvän, rahalla mittaamattoman haitan lisäksi.

Eli ei mulla mitään rohkaisevaa tainnut olla sanottavana, paitsi se että ainakin sulle on kohtalotoveri, joka ymmärtää sun tuskan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi