Onko kaikki kiva ohi? Hajuvedet, lentomatkat, ravintolaillat
Mikään näistä ei kuulu nykymaailmaan. Etätyöt ja etäiset yhteydet kaikkiin. Meluta ei saa, hajuvesiä ei saa käyttää, oikeastaan mitään ei enää saa tehdä paitsi istua kotona ja suorittaa elämää. Tässäkö tulevaisuus?
Kommentit (35)
Hajuvesiä ei kukaan kaipaa, mutta ravintolassa mä kyllä käyn ihan kuin ennenkin ja lennän taas niin maan perusteellisesti kunhan noissa parissa kohdemaassa tilanne helpottaa ja esim maskeja ei tarvitse.
Kaikki kiva? Ei nuo ole kaikista kivaa. Minusta kivaa on: tehdä itse ruokaa, nukkua pitkään, käydä metsäkävelyillä, pyöräillä, joogata, juoda itsetehtyjä smoothieita, lukea hyvää kirjaa, kuunnella hyvää musiikkia, nähdä muutamia hyviä ystäviä ulkoilun merkeissä. Ja mikään näistä ei ole kielletty tai loppumassa.
On ohi kohta, ja listaa voi jatkaa. Hyvästi Suomen kesä, puhtaat järvivedet, puhdas ja monipuolinen ruokavalio, saimaannorpat, mehiläiset, perhoset, pikkulinnut, luonnon monimuotoisuus, ainutlaatuinen suomen metsäkasvisto, kanttarellit ja pohjoiseurooppalainen ilmasto.
Minnekköhän sitä voi lentää lomalle sitten kun päiväntasaajan seutu aavikoituu?
Mä käytän hajuvesiä edelleen..eihän niitä ole missään keielletty käyttämästä, paitsi suositeltu käyttämään maltilla. Eihän sitä koko pulloa muutenkaan tarvi niskaansa suihkuttaa. Viime viikonloppuna olin käymässä toisella paikkakunnalla keikalla. Liput olin ostanut etukäteen, koska katsojien määrä oli rajoitettu. Kivaa oli. Lentämistä en muutenkaan ole kovin usein harratanut, ulkomaille matkustelu on ennnenkin ollut tyyliä kerran- kaksi vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kielletään lemmikkien pitäminenkin ilmaston vuoksi.
Sen voisi kieltää ihan niiden eläintenkin vuoksi…
Olen pitkän tauon jälkeen taas ihastunut hajuvesiin. Laitan unelma tuoksujani joskus harvoin illalla yötä vasten käsivarsiin, että voin itse tuntea tuoksun.
Lentoja en käytä niiden päästöjen vuoksi. Pianon vaihdoin sähköpianoon, juuri melun vuoksi. Ravintola lounaita kaipaan eniten. Koronan vuoksi en mene vielä lounas ravintolaan sisälle. Yksinäisyys ja sosiaalisen elämän puute on omalla kohdallani vaikeinta. Tilanne muuttui tälläiseksi jo ennen pari vuotta ennen koronaa.
Haluaisin ennen kaikkea retkeillä, mutta en yksin.
Mitåän mainitsemistasi ei ole kielletty.
Eikä kukaan ole ollut kieltämässäkään. Ongelma on pääsi sisällä kun ymmärrät ylettömän lentelyn ympäristövaikutukset ja sen, ettei työpaikoilla pidetä haisuleista.
Onko tämä hajuvesien käytön paheksunta vain jokin suomalainen ilmiö? Yleisesti Euroopassa hajuvedet\tuoksut ovat aina olleet yksi eniten ostetuimpia kosmetiikkatuotteita, eli voisi olettaa, että niitä käytetäänkin paljon runsaammin kuin meillä Suomessa.
Ni, mutta pilvi on tulossa hitaasti, mutta varmasti lailliseksi. Eli jos menetämme jotain kivaa, saamme myös.
Vierailija kirjoitti:
Hajuvesiä ei kukaan kaipaa, mutta ravintolassa mä kyllä käyn ihan kuin ennenkin ja lennän taas niin maan perusteellisesti kunhan noissa parissa kohdemaassa tilanne helpottaa ja esim maskeja ei tarvitse.
Miksi lennät? Tiedät kyllä, miten ilmastoepäystävällistä se on ja teidän matkustajien levittämisen kautta me muutkin jouduimme koronan kynsiin. Olemme kuitenkin teidänkin takianne ottaneet pikakyhätyn rokotuksen ja tekö aiotte vain jatkaa vahingollista tapaanne?
Vierailija kirjoitti:
Ni, mutta pilvi on tulossa hitaasti, mutta varmasti lailliseksi. Eli jos menetämme jotain kivaa, saamme myös.
Saamme varastelevia narkkareita joka kylään, palavia taloja ja autoja, myymälävarkaita, katuryöstöjä,
ei tuo nyt niin kivalta tunnu, kun sitä oikein ajattelee...
Toivoa on kirjoitti:
Olen pitkän tauon jälkeen taas ihastunut hajuvesiin. Laitan unelma tuoksujani joskus harvoin illalla yötä vasten käsivarsiin, että voin itse tuntea tuoksun.
Lentoja en käytä niiden päästöjen vuoksi. Pianon vaihdoin sähköpianoon, juuri melun vuoksi. Ravintola lounaita kaipaan eniten. Koronan vuoksi en mene vielä lounas ravintolaan sisälle. Yksinäisyys ja sosiaalisen elämän puute on omalla kohdallani vaikeinta. Tilanne muuttui tälläiseksi jo ennen pari vuotta ennen koronaa.
Haluaisin ennen kaikkea retkeillä, mutta en yksin.
Olet kyllä jotenkin todella aran kuuloinen. Kasvatuksen syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamme varastelevia narkkareita joka kylään, palavia taloja ja autoja, myymälävarkaita, katuryöstöjä,
ei tuo nyt niin kivalta tunnu, kun sitä oikein ajattelee...
Miksi ne varastelisi ja rötöstelisi jos saavat itse kasvattaa jatkossa? Pointtihan on lähinnä se että pääsisivät päihdehuollon piiriin ilman pelkoa automaattisesta rikostuomiosta?
Ilmastonmuutos se todennäköisemmin tuo tänne tuota levottomuutta.
Lentäminen ainakin, en usko mihinkään sähkölentokoneisiin ainakaan matkustajakoneissa.
Hajuvettä en nyt elämän mittarina pitäisi, mutta, jos nyt noita muita teet vaikkei ole pakko, niin kai sitten.
Kyllä mä vaan teen kaikkea mahdollista kuten ennenkin.