Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotoa saatuja elämänohjeita noudatatte tai olette kunnioittaneet

Vierailija
14.09.2021 |

otsikko

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kertoa totuus mielummin kuin valehdella, vaikka kuinka paha totuus olisi. Silloin suututaan vähemmän. REHELLISYYS.

Vierailija
2/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin saa aina palata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pärjää jos nauttii eikä suorita elämää

Vierailija
4/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien ylityksessä pitää olla tarkkana, katsotaan rauhassa eri suuntiin. 

Vierailija
5/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei koskaan laiteta pöydälle, lankatessa aina sanomalehti alle. Se on jäänyt luihin ja ytimiin. Saan ihan kauhunväristyksi, jos uusistakin kengistä joku irroittaa tarroja ja hintalappuja suoraan pöydän päällä.

Vierailija
6/31 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia ja ihmisarvo on kaikilla. Oli sitten tuomari tai juomari, mies tai nainen, minkä värinen/näköinen/kokoinen/varakas yms. tahansa.

Vierailija
7/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään ohjeita... Olen onneton

Vierailija
8/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista oikein muuta kuin että "viinaa ei saa juoda väsyneenä eikä tyhjään vatsaan" 😁

(Olen raittiista perheestä)

Vierailija
9/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona ei juoda alkoholia.

Äidinäiti oli alkoholisti ja raitistui kun äitini oli jo aikuinen, mummi tuli meille aina aatoksi ja äiti ei halunnut että hönen aikana juodaan alkoholia ruuan kanssa (vaikka se olisi mummille kyllä sopinut)

Tämä perinne siis jatkuu myös meillä vaikka kenellekään ei ongelmaa ole. Joulupäivänä ja Tapanina sitten voidaan ottaa, mutta ei aattona.

Miehen perheessä kokoonnutaan päivälliselle jokaisen kuun viimeisenä sunnuntaina (anopille) yritetään aina päästä paikalle koska on kiva vaihtaa kaikkien kanssa kuulumisia ja lapset näkevät serkkujaan yms. Poikkeuksia ovat juhlapyhät jos ne sattuu sunnuntaille/viikonloppuun.

Vierailija
10/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi, että naiset eivät juokse miesten perässä! Sitä olen noudattanut, vaikka joskus tiukkaa on tehnyt kun niin koukussa olen ollut. Taas tilanne päällä, mutta en ala roikkumaan jos vastapuoli ei tarpeeksi noteeraa. Se itsekunnioitus!

Vierailija
11/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä pitää itsensä elättää, ei sossutuilla.

Vierailija
12/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaikki irti kelasta mitä saa.

Vierailija
13/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ammatti pitää opiskella. Ei tupakkaa eikä huumeita. Tilillä aina hyvä olla vähän pahan päivän varalle.

Vierailija
14/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista käydä vessassa ennen lähtöä.

Ole aina ajoissa paikalla.

Vaihda joka aamu puhtaat alusvaatteet.

Vierailija
15/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jakaa, ei saa kertoa.

Vierailija
16/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kyllä tule mieleen mitään kotoa saatua neuvoa, sen kaltaisia juttuja siis, joita tässä ketjussa mainitaan. Vaikka tuo sympaattinen, ettei kenkiä pöydälle. :) Meillä oli ilmeisesti vähän köyhää tässä elämässä neuvomisen mielessä. 

Vierailija
17/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kyllä tule mieleen mitään kotoa saatua neuvoa, sen kaltaisia juttuja siis, joita tässä ketjussa mainitaan. Vaikka tuo sympaattinen, ettei kenkiä pöydälle. :) Meillä oli ilmeisesti vähän köyhää tässä elämässä neuvomisen mielessä. 

Eipäs kun muistankin, ei saa juoda suoraan purkista!   

Vierailija
18/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka suussa ei puhuta, eikä yhdessä syödessä lueta lehtiä (tai nykyään tuijoteta älypuhelinta). Sisällä ei pidetä minkäänlaista lakkia eikä huppua päässä. 

Vierailija
19/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tapa hämähäkkiä tai lehmä lypsää verta

Vierailija
20/31 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänohjeita en ole saanut, mutta pöytätavat olivat tärkeitä ja se millä aterimella mitäkin ruokaa syödään ja se, että syödään nätisti ja hallitusti haarukkalla ja veitsellä. Hyvät pöytätavat äitini oli oppinut omassa lapsuudessaan.  Sinänsä huvittavaa, koska lapsuudenkotini oli köyhä ja ruoka oli mitä oli. Mutta aikuisena olen ollut kiitollinen hyvistä pöytätavoista, olen ollut muutaman kerran hienossa ravintolassa syömässä firman asiakkaiden kanssa ja on ollut mukavaa, kun ei ole tarvinnut jännittää sitä toimiiko pöydässä kömpelösti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme