Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja työterveyslääkäri

27.10.2014 |

Sain tietää alle viikko sitten, että olen raskaana. Vauva on todella tervetullut, mutta vatsakivut ovat olleet todella kamalat ja niitä tulee pitkin päivää. Olen todella huolestunut näistä, vaikkei vuotoa toistaiseksi olekaan tullut. Pelkään aivan käsittämättömän paljon keskenmenoa, vaikka järki sanoo ettei kannattaisi stressata turhaan semmoista asiaa, mihin itse ei voi vaikuttaa paljoakaan. 

Kävin sitten tänään työterveyslääkärin (miespuolinen) vastaanotolla oman mielenrauhani takia. Kerroin kivuista ja peloistani. Tuntui ettei lääkäri ymmärtänyt ollenkaan minua. Sanoi vain, ettei alkuraskaus voi olla kipeä? Onko muka näin? Minun mielipiteeni on, että harvemmin sitä kuulee täysin oireettomista alkuraskauksista tai raskauksista yleensäkin. Lääkäri myös sanoi, ettei raskaus voi olla niin kipeä, että se estäisi työntekoa. Tämä tieto sitten tietysti vain lisäsi pelkoa, kun ajattelen vielä enemmän ettei kaikki voi olla hyvin, jos alkuraskauden pitäisi olla täysin kivuton. 

Onko kellään teistä ollut todella kovia vatsakipuja raskauden ensimmäisten viikkojen aikana? Itselläni enimmäkseen oikealla puolella alavatsalla. Kipu on todella lamaannuttavaa ja tuntuu alaselässä ja reidessä asti. Onko raskaus kuitenkin jatkunut kivuista huolimatta? Olisin todella kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista :) pelottaa niin kovasti

Kommentit (5)

1/5 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kipuja ja niiden takia pääsin naistentautien polille jossa suljettiin pois kohdun ulkoinen raskaus. Luulen et sun kannattaa olla yhteydessä sun terveyskeskukseen josta saat tarvittaessa lähetteen naistentaudeille. Tsemppiä :) Mieli kohenee ku kuulee että kaikki on hyvin :)

2/5 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ne kivut voi johtua ihan vaam keltarauhasesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua nipistelee ja välillä vähän vihlookin, mutta niin on ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa. KAnnattaa hankkitua fiksummalle lääkärille :)

4/5 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko apua? Itse olen myös kärsinyt plussasta asti kovista kivuista eikä niille ole löytynyt syytä. Viikkoja 5+4 joten ei voi vielä ultrata kun ei näkyisi mitään..Kipuja ei ole kun makaan mutta kaikissa muissa asennoissa koskee. Eniten pelottaa kun tämä on minulla vain toispuoleista!

5/5 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille :) !

Varasin ajan alkuraskauden ultraan parin viikon päähän, niin selviää sitten onko kaikki hyvin. Vatsakivut ovat tosin alkaneet jo helpottamaan huomattavasti. Liekö ollut jotain astetta kovempia kiinnityskipuja..

Vuotoa ei siis edelleenkään ja huomenna ollaan jo 7. raskausviikon alussa menkoista laskettuna.