Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5pv ruoat perheelle (5hlöä) ostettu - 44e!

Vierailija
26.10.2014 |

Ok, jotain oli jo kaapissa esim.hedelmiä ja marjoja.Salaattiaineksia ostin, porkkanoita on kilo ennestään.
Viikon menun lihat ja kalat ostin kaikki -30% ja pakkaseen. Yksi kasvisruoka.
Täydennyksiä tarvitaan maidon osalta loppuviikosta.Leivät (sämpylät) leivon koko viikon itse ja ostin näkkäriä.
Ei paha! Ja lihoihin mahtui jopa luomuåorsaan pihvit!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:12"]Meidän kaupasta kun tuolla rahalla saa 2 pvän ruuat kolmelle! Johan 5 hengelle menee 5 pvässä 2,5kg erilaisia lihoja - keskiarvohinnalla (15€/kg) laskettuna raha menee jo niihin. Eikä mitään leivän päälle - ei voita, juustoa tai kinkkua esim? 2 pvän perussalaatti maksaa n 10€ (salaatinkerä, 2 tomaattia, kurkku, paprika, maissia). Lohi maksaa normihintaisena yli 20€/kilo, äärimmäisen harvoin on 11€/kg saatavana. Meillä lisäksi koululainen syö koulun jälkeen välipalan (leipää, hedelmiä tms) joten niihin menee myös rahaa, syömme mielummin ruisleipää eikä sitä oikein ehdi itse väsäämään töiden ohessa. Sämpylöitä pitäisi pystyä tekemään joka päivä jotta olisi tarpeeksi ja hyviä, pakkasesta ei oikein maistu, en ihan viitsi herätä tämän takia 05 aamuyöllä...
[/quote]Teidän kauppa on kyllä surkea.. En osta koskaan lihaa yli 10e/kg ja lohta ostetaan meillä kun sitä saa 7e/kg. Aika paljon halvemmalla pääsee siis.
Niin ja googlaa maailman helpoin leipä, saat vaikka joka aamu tuoreen leivän.

Vierailija
2/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraisuudella säästää oikeasti ja saa hyvää ja terveellistä. Meillä myös pakastin täynnä marjoja ja joskus saadaan hirveä sukulaisilta, jotka metsästävät. Siitä jauhetaan sitten jauhelihaa usein, kun lapset tykkää enemmän. Sieniä on myös kerätty.

Kausivihanneksilla säästää ja mielummin kotimaista kaalia kuin banaania Costa Ricasta. Vaikka totta kai välillä banaaniakin voi ostaa, hyvää smoothissa. Keitot on edullisia ja niistä saa yleensä aina seuraavan päivän lounaan yhdelle työläislle.

Lihat ja kalat mahdollisuuksien mukaan ostetaan aina tarjouksesta ja pakkanen täyteen. Kyllä saa kauppalaskun tippumaan! Ja tosiaan sämpylöitä ja leipää voi leipoa. Itse ainakin rakastan leipoa ja en tee sitä niinkään säästön vaan ilon vuoksi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:03"]

No halvalla pääsit, mutta ei tossa nyt varsinaisesti ole kuin yksi ruoka/päivä ja puuroa päälle. Itsetehdy sämpylät on ihania, mutta joka päivä syötynä vähän tylsiä. Pienellä budjetilla toki pärjää, jos syö puuroa ja juo vettä (ei kahvia, teetä...) ja tekee edulliset keitot. Eikö työpaikkaruokailu maksa mitään? Vai teettekö eväitä? Joku 400 g kanaa pastaa ei kyllä riitä useampaan ruokaan viidelle tai sitten olette todella pieniruokaisia. Toisilla menee enemmän, mutta ruoka onkin sitten usein maukkaampaa, syöminen nautinto eikä vain henkiinjäämistoiminto. Mutta edullisesti olet kyllä suht monipuolista saanut. Meillä menee juomiin ihan liikaa (ja siis alkoholittomiin), mutta ei jaksa säännöstellä maitoja yms. 

[/quote]

Tässähän idea olin, että kala ja lihat oli -30 %. 

Vierailija
4/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selkeästi pienet lapset, meillä ei 5 hengelle ikinä riittäis yksi paketti kananfilettä ja kermapurkki. Se kastike loppuis alta aikayksikön eikä kukaan sais tarpeeksi.

Tai sitten teillä tehdään aina liian vähän ruokaa ja perhe on jo tottunut olemaan nälässä. Syövät sitten koulussa/päiväkodissa kunnolla jotta jaksavat loppupäivän. Tietävät että kotona tajolla on ruokalusikallinen kastiketta ja puoli desiä riisiä.

Vierailija
5/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:03"]Ok, jotain oli jo kaapissa esim.hedelmiä ja marjoja.Salaattiaineksia ostin, porkkanoita on kilo ennestään.
Viikon menun lihat ja kalat ostin kaikki -30% ja pakkaseen. Yksi kasvisruoka.
Täydennyksiä tarvitaan maidon osalta loppuviikosta.Leivät (sämpylät) leivon koko viikon itse ja ostin näkkäriä.
Ei paha! Ja lihoihin mahtui jopa luomuåorsaan pihvit!
[/quote]

Luomuporsaan siis :)
Ap

Vierailija
6/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, avainsanoina halpa liha ja itse leivottu leipä. Meillä samankokoinen perhe, ja ruokakauppaan on mennyt tässä kuussa 400e. On vähän jouduttu pihistelemään.

Vierailija
7/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau.

Vierailija
8/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ruokia ajattelit tehdä? Kuulostaa hyvältä! Meillä menee 2 hlö ruokiin viikossa about 50-60e :D

Vierailija
9/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on hyvää ja halpaa

Vierailija
10/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa vähän tarkemmin mitä ostit ja mitä niistä teet.

En usko!

Vierailija
11/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä menu :)
Ma: Kasvisministronekeitto (mm.papuja ja pastaa)
Ti: karjalanpaisti ja perunoita
Ke: uunikala smetanalla ja perunamuusia
To: Kanapastaa (tähän riittää 1pkt kanan rintafilettä ja kermaa)
Pe: luomuporsaan pihvit ja itse tehtyjä ranskalaisia

Aamu-ja iltapalat: Puuroa, marjoja ja itse leivottuja sämpylöitä.Ostin yhden maustamattoman jogurtin myös -30% siihen voi sotkea omia marjoja

Näillä mennään!maitoa ostin 3litraa, sitä täytyy täydentää.Ja hedelmiä oli ennestään, niitä en ostanut.
Perheen koko 5, mutta yksi lapsista taapero (syö aika vähän siis)

Ap

Vierailija
12/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:29"]Eli tässä menu :)
Ma: Kasvisministronekeitto (mm.papuja ja pastaa)
Ti: karjalanpaisti ja perunoita
Ke: uunikala smetanalla ja perunamuusia
To: Kanapastaa (tähän riittää 1pkt kanan rintafilettä ja kermaa)
Pe: luomuporsaan pihvit ja itse tehtyjä ranskalaisia

Aamu-ja iltapalat: Puuroa, marjoja ja itse leivottuja sämpylöitä.Ostin yhden maustamattoman jogurtin myös -30% siihen voi sotkea omia marjoja

Näillä mennään!maitoa ostin 3litraa, sitä täytyy täydentää.Ja hedelmiä oli ennestään, niitä en ostanut.
Perheen koko 5, mutta yksi lapsista taapero (syö aika vähän siis)

Ap
[/quote]

AI niin, ostin myös riisiä.Sitä vaikka kalan kanssa sitten.

Vierailija
13/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden hengen perheessä pitäisi syödä about 500g per nokka eli 2,5 kg hevi-tuotteita päivässä. Ilmeisesti ostoslistastasi puuttui suurin osa tästä noin 17,5 kilosta. Tai ehkä jos syötte töissä / koulussa yms, niin 10 kg riittäisi, mutta sekin kyllä maksaisi yleensä helposti kymppejä.

Vierailija
14/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="26.10.2014 klo 18:38"]Viiden hengen perheessä pitäisi syödä about 500g per nokka eli 2,5 kg hevi-tuotteita päivässä. Ilmeisesti ostoslistastasi puuttui suurin osa tästä noin 17,5 kilosta. Tai ehkä jos syötte töissä / koulussa yms, niin 10 kg riittäisi, mutta sekin kyllä maksaisi yleensä helposti kymppejä.
[/quote]

Niin kuin kirjoitin, hedelmiä on hankittu ennestään, eivät tulleet tähän kauppalaskuun.Samoin pakkanen on täynnä marjoja (mustikkaa, puolukkaa, viinimarjoja ja vattuja) Näitä syödään aamu-ja iltapalalla. Vihanneksia on joka ruoan kanssa. Nyt ostin tähän laskuun salaattia ja paprikoita sekä punakaalia. Jääkaapissa
On kilo porkkanoita . Näistä saa lisukesalaatit. Ja leivän päälle on itse asiassa kurkkua ja tomaattia.Meillä siis nautitaan joka aterialla vihanneksia, hedelmiä tai marjoja .
Ap

Vierailija
15/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä joka aterialla kasviksia tai marjoja. Suositaan kauden kasviksia nyt siis porkkana, punajuuri, kukka-, parsa- puna ja valkokaalit, palsternakka ja lanttu. Syödään raasteina., uunikasviksina keitettynä jne. Tomaattia syödään myös paljon. Se ehkä kalleinta tallähetkellä.
Hedelmistä menee omena (niitä vielä omasta pihasta) ja marjoja menee paljon. Muut hedelmät tarjousten mukaan.

Eli ei tuo kasvispuoli kovin kalliiksi tule jos hyödyntää kausivihannekset. Ja hyödyntää niitä monipuolisesti.

Vierailija
16/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Salaatti voi olla tosiaan juuresraaste ja on muutenkin hyvä vaihdella vihersalaatin kanssa. Kaalit ovat oikeita terveyspommeja!Jos on omenia ja marjoja omasta takaa ja kaalin kilohinta halpa (2e kaalikerästä saa viikon raasteen) porkkanat,punajuuret ym.myös!

Kotimaiset Marjat on superfoodia :) ei tällä paketilla mene montaa kymppiä heViin!

Vierailija
17/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja ruokaan menee 100-150 euroa VIIKOSSA. Kaduttaa kun tulee aina osteltua kaikkea hienoa.

N28

Vierailija
18/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupasta kun tuolla rahalla saa 2 pvän ruuat kolmelle! Johan 5 hengelle menee 5 pvässä 2,5kg erilaisia lihoja - keskiarvohinnalla (15€/kg) laskettuna raha menee jo niihin. Eikä mitään leivän päälle - ei voita, juustoa tai kinkkua esim? 2 pvän perussalaatti maksaa n 10€ (salaatinkerä, 2 tomaattia, kurkku, paprika, maissia). Lohi maksaa normihintaisena yli 20€/kilo, äärimmäisen harvoin on 11€/kg saatavana. Meillä lisäksi koululainen syö koulun jälkeen välipalan (leipää, hedelmiä tms) joten niihin menee myös rahaa, syömme mielummin ruisleipää eikä sitä oikein ehdi itse väsäämään töiden ohessa. Sämpylöitä pitäisi pystyä tekemään joka päivä jotta olisi tarpeeksi ja hyviä, pakkasesta ei oikein maistu, en ihan viitsi herätä tämän takia 05 aamuyöllä...

Vierailija
19/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään raaste ja tuoresalaattien lisäksi keitettyä porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia. Tietenkin nuo kaikki menee sitten keitoissakin.

Vierailija
20/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:04"]

Asun yksin ja ruokaan menee 100-150 euroa VIIKOSSA. Kaduttaa kun tulee aina osteltua kaikkea hienoa. N28

[/quote]

Mitä sitä katumaan, jos ostaa vähän parempaa ruokaa? Ruoka on yksi suurimmista nautinnoista ihmiselämässä ja minä ainakin haluan syödä silloin tällöin esimerkiksi kotimaista naudan sisäfileetä, erilaisia kaloja ja äyriäisiä, hyviä juustoja jne. Näillä on toki kilohinta suurempi kuin jauhelihalla, pakasteseitillä ja Arkijuustolla, mutta minä myöskin nautin niistä paremmista ruoista koko rahan edestä.

Tästä muuten tuli mieleeni, että minä tunnen jotenkin sääliä niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat lihottaneet itsensä teollisella sonnalla, esimerkiksi einespitsoilla, suklaapatukoilla, Pirkka-siiderillä, valmiskääretortuilla ja pikaruoalla, mutta jos kilot on kerrytetty itsetehdyillä (tai hyvässä ravintolassa nautituilla) herkuilla, kuten tuorepastalla, kermajäätelöllä, tuoreella leivällä, rasvaisella lohella, hollandaise-kastikkeella, suklaakohokkailla, laadukkailla viineillä ym, niin se ei olekaan enää niin surullista. Jälkimmäinen ryhmä on muuten huomattavasti harvempilukuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi