Ihanaa! Lapset takaisin 4vuoden jälkeen
tänään! vihdoin ja viimein :) olen todellatodella innoissani. Siivonnut kaiken tiptop, aion tehdä ruokaa sekä leikkiä lasteni kanssa uusilla leluilla jotka hankin<3 parin tunnin päästä uusi elämäni alkaa, ilman päihteitä ja tupakkaa! Lasteni äitinä :) itken onnesta jo ajatuksesta!!
Kommentit (26)
Koko sydämestäni toivon, että lapsesi olisivat saaneet jäädä sinne,missä heillä oli hyvä olla. Lastensuojelu lähtee liikaa äidin tarpeista, ei lasten.
Sijoitusta ei koskaan pureta sunnuntaina, joten joku tässä nyt mättää.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:20"]Koko sydämestäni toivon, että lapsesi olisivat saaneet jäädä sinne,missä heillä oli hyvä olla. Lastensuojelu lähtee liikaa äidin tarpeista, ei lasten.
[/quote]
Hain itse lapsille apua, koska tiesin etten selviä. Mutta nyt tuo tunne on historiaa :)
Helppo puhua ettei äidin oikeus ei saisi painaa mutta jos olisi teistä itsestänne kyse niin ääni kellossa muuttuisi. Kukaan ei rakasta lapsia niin paljon kuin biologinen äiti. Lapsille se oma äiti se tärkein. Lastensuojelun on tarkoitus auttaa, eikä ryöstää toisten lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"]Helppo puhua ettei äidin oikeus ei saisi painaa mutta jos olisi teistä itsestänne kyse niin ääni kellossa muuttuisi. Kukaan ei rakasta lapsia niin paljon kuin biologinen äiti. Lapsille se oma äiti se tärkein. Lastensuojelun on tarkoitus auttaa, eikä ryöstää toisten lapsia.
[/quote]
Ei pahalla, mutta ei oo tullu pyörittyä minfossa? Siellä on näitä ei_niin_rakastavia_äitejä. Uutisjuttuja ja keskustekuja heistä yms.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"]
Helppo puhua ettei äidin oikeus ei saisi painaa mutta jos olisi teistä itsestänne kyse niin ääni kellossa muuttuisi. Kukaan ei rakasta lapsia niin paljon kuin biologinen äiti. Lapsille se oma äiti se tärkein. Lastensuojelun on tarkoitus auttaa, eikä ryöstää toisten lapsia.
[/quote]
Rakastaminen ei riitä, jos äidin mielenterveys horjuu, jos alkoholi ja huumeet kiinnostavat ja lapsi jää vaille kaikkea muuta paitsi rakkautta. Sivusta olen seurannut 9 lapsen elämää sijaisperheestä kotiin ja taas sijaisperheeseen ja olen sitä mieltä, että sijoitusta ei saisi purkaa kuin kerran. Jos äiti ja isä eivät osaa olla lapselle vanhempia, on lapselle parempi hankkia koti muualta ja antaa sen äidin helliä rakkauttaan mahdollisimman kaukaa.
Onneksi olkoon :) Näille pessimisteille voisin sanoa, että 4 vuotta on pitkä aika kuntoutuksen kannalta. Uskon, että ap on tehnyt mielellään yhteistyötä lasun kanssa, jolloin ap ja lapset ovat saaneet oikeaa apua nyt tapahtuvan kotouttamisen suhteen. Sivusta seuranneena voin sanoa, että se on pitkä ja rankka prosessi niin lapsille, kuin vanhemmillekkin. Lopputulos on kuitenkin kaiken sen vaivan arvoista, kun lapset pääsevät päihteettömään kotiin omien vanhempiensa luokse.
Meillä kaikilla on joskus synkkiä jaksoja elämässä. Sitä varten lastensuojelu on kehitetty, jotta lapset ja vanhemmat saisivat sen tuen jota tarvitsevat. Ja sen tuen avulla pyritään saamaan lapset loppujenlopuksi sinne, minne he kuuluvat, eli omaan kotiinsa.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Miksi huostaanotettujen lasten omien äitien rakkaus näkyy väkivaltana, huumeidenkäyttönä, hylkäämisenä ja mielenterveysongelmina? Minulle rakkaus on ihan jotain muuta kuin lapsen pitämistä nälässä, mutta nähtävästi se on sinun mielestäsi OK, koska ilman ruokaa lapsen jättää rakastava biologinen äiti, joka ei huumehöyryissään muista koko lasta. Tai jos muistaa, niin myy lastaan.
Oma päihteiden käyttö alkoi äitini äkillisestä kuolemasta, johon ei kukaan ollut varautunut. Turvauduin päihteisiin ja kaverini takoi järkeä päähäni että saisin lapset turvallisemmalle alueelle! Nyt olen tuhannesti kiitollinen. Jos jotain olisi tapahtunut en ehkä saisi lapsia takaisin ikinä. Parempi näin.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Rakastaminen ei riitä, jos äidin mielenterveys horjuu, jos alkoholi ja huumeet kiinnostavat ja lapsi jää vaille kaikkea muuta paitsi rakkautta. Sivusta olen seurannut 9 lapsen elämää sijaisperheestä kotiin ja taas sijaisperheeseen ja olen sitä mieltä, että sijoitusta ei saisi purkaa kuin kerran. Jos äiti ja isä eivät osaa olla lapselle vanhempia, on lapselle parempi hankkia koti muualta ja antaa sen äidin helliä rakkauttaan mahdollisimman kaukaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä muuten kuin mielenterveyden horjumisen suhteen.Masennus jne ovat sairauksia siinä misdä muutkin.Vai tulisiko mielestäsi vaikka sylpään sairastuneen lapset huostaanottaa?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"] Helppo puhua ettei äidin oikeus ei saisi painaa mutta jos olisi teistä itsestänne kyse niin ääni kellossa muuttuisi. Kukaan ei rakasta lapsia niin paljon kuin biologinen äiti. Lapsille se oma äiti se tärkein. Lastensuojelun on tarkoitus auttaa, eikä ryöstää toisten lapsia. [/quote] Rakastaminen ei riitä, jos äidin mielenterveys horjuu, jos alkoholi ja huumeet kiinnostavat ja lapsi jää vaille kaikkea muuta paitsi rakkautta. Sivusta olen seurannut 9 lapsen elämää sijaisperheestä kotiin ja taas sijaisperheeseen ja olen sitä mieltä, että sijoitusta ei saisi purkaa kuin kerran. Jos äiti ja isä eivät osaa olla lapselle vanhempia, on lapselle parempi hankkia koti muualta ja antaa sen äidin helliä rakkauttaan mahdollisimman kaukaa. [/quote] Olen samaa mieltä muuten kuin mielenterveyden horjumisen suhteen.Masennus jne ovat sairauksia siinä misdä muutkin.Vai tulisiko mielestäsi vaikka sylpään sairastuneen lapset huostaanottaa?
[/quote]
Harva syöpään sairastunut kieltäytyy hoidoista, mutta iso osa mielenterveyspotilaista jäättää terapian kesken ja lääkityksen pois sivuoireiden vuoksi. Ja kyllä minusta syöpäpotilaan lapset tulee ottaa huostaan, jos tämä kirveen kanssa jahtaa lapsiaan luullen niitä piruiksi.
Neljä vuotta on lapselle pitkä aika. Ajatella, jos meitä aikuisia siirreltäisiin tuolla tavoin paikasta toiseen. No niin lähdepä nyt vaan reippaasti rakastamiesi ihmisten luota. Kyllä ne oikeat vanhemmat sinut tarvitsevat.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:41"] Helppo puhua ettei äidin oikeus ei saisi painaa mutta jos olisi teistä itsestänne kyse niin ääni kellossa muuttuisi. Kukaan ei rakasta lapsia niin paljon kuin biologinen äiti. Lapsille se oma äiti se tärkein. Lastensuojelun on tarkoitus auttaa, eikä ryöstää toisten lapsia. [/quote] Rakastaminen ei riitä, jos äidin mielenterveys horjuu, jos alkoholi ja huumeet kiinnostavat ja lapsi jää vaille kaikkea muuta paitsi rakkautta. Sivusta olen seurannut 9 lapsen elämää sijaisperheestä kotiin ja taas sijaisperheeseen ja olen sitä mieltä, että sijoitusta ei saisi purkaa kuin kerran. Jos äiti ja isä eivät osaa olla lapselle vanhempia, on lapselle parempi hankkia koti muualta ja antaa sen äidin helliä rakkauttaan mahdollisimman kaukaa. [/quote] Olen samaa mieltä muuten kuin mielenterveyden horjumisen suhteen.Masennus jne ovat sairauksia siinä misdä muutkin.Vai tulisiko mielestäsi vaikka sylpään sairastuneen lapset huostaanottaa?
[/quote]
Harva syöpään sairastunut kieltäytyy hoidoista, mutta iso osa mielenterveyspotilaista jäättää terapian kesken ja lääkityksen pois sivuoireiden vuoksi. Ja kyllä minusta syöpäpotilaan lapset tulee ottaa huostaan, jos tämä kirveen kanssa jahtaa lapsiaan luullen niitä piruiksi.
[/quote]
Suurin osa mt potilaista eivöt voi ihan noin huonosti.Onko sinulla lapsia? Oletko ikinä sairastunut vakavasti? Mitä jos syöpäpotilas ei suostu kaikkiin hoitoihin? Mitä jos vammautuu onnettomuudessa? Tahallinen lapsen terveyden ja hyvinvoinnin vaarantaminen on erikseen mutta myös vanhemmille voi sattua ikäviä asioita ja sairastumisia.
Kaikki mielenterveysongelmaiset eivät lyö laimin tai jahtaa kirveen kanssa. Mielenterveysongelma voi olla vaikka pakko-oireinen häiriö, vanhempi voi suojellakin lastaan liikaa. Äidin voidaan katsoa olevan kyvytön jos hän on liian lähellä lasta, ei jätä lasta yksin tai hoitoon, nukkuu perhepedissä, pitää liikaa sylissä eikä lapsi ole oppinut esim. 8 kk iässä ryömimään. Kerta kaikkiaan ihmishirviö tällainen, lapsella on varmasti parempi lastenkodissa.
Onko se lapsen vai aikuisen etu, joka on tärkein. Ei lasta pitäisi enää monen vuoden jälkeen palauttaa.
Meiltä monelta on äiti kuollut, emmekä ole ryhtyneet päihteiden käyttäjiksi. Oli oikein, että annoit lapset sijoitukseen. Ja erittäin kyseenalaista, että mullistat heidän elämänsä jälleen. Onko sinulla realistinen kuva millaista se arki oikeasti on? Ja miten kestät itseäsi, jos jokin menee taas pieleen?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:10"]
Ei lasta pitäisi enää monen vuoden jälkeen palauttaa.
[/quote]
Jaa miksei pitäisi? Ei lapsi mitenkään automaattisesti kiinny laitoksen tai sijaiskodin ihmisiin, ei nekään aina niin autuaita paikkoja ole. Moni kaipaa koko ajan kipeästi takaisin omaan kotiin. Useimmat myös vierailee säännöllisesti esim. viikonloput ja kaikki lomat biol. vanhempien luona joten eivät lapset mihinkään vieraaseen paikkaan ole menossa.
Onnea ap! :) Aikamoisia kommentteja täällä, mutta olen onnellinen puolestasi. 4 vuotta on pitkä aika ja kyllä sinä aikana voi tapahtua vaikka mitä. Toivottavasti pysyt nyt päihteettömänä lastesi ja tietysti myös itsesi takia. Monilla on elämässään vaikeita aikoja ja on hyvä että itse ymmärsit aikoinaan että et tulisi ehkä selviämään lasten kanssa juuri silloin. Tsemppiä jatkoon!
Ja hei haloo mammat, ihmiset voivat muuttua!
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:10"]
Ei lasta pitäisi enää monen vuoden jälkeen palauttaa.
[/quote]
Jaa miksei pitäisi? Ei lapsi mitenkään automaattisesti kiinny laitoksen tai sijaiskodin ihmisiin, ei nekään aina niin autuaita paikkoja ole. Moni kaipaa koko ajan kipeästi takaisin omaan kotiin. Useimmat myös vierailee säännöllisesti esim. viikonloput ja kaikki lomat biol. vanhempien luona joten eivät lapset mihinkään vieraaseen paikkaan ole menossa.
[/quote]
Harvemmin joka viikonloppu. Yleensä tapaaminen on pari tuntia kerran kuussa. Kyllä lapsi yleensä kiintyy häntä hoitavaan aikuiseen. Mitä pienempi lapsi sitä tarkemmin pitäisi miettiä lähdetäänkö enää kotia vaihtamaan. Ap ei kertonut lasten ikiä. Olisi hyvä tietää enemmän. Minkä ikäisinä sijoitettu, kuinka usein tavanneet vanhempia, mitä itse ajattelevat.
Onneksi olkoon! :)