Näin rokottamattomat pääsevät tulevaisuudessa matkustamaan, tapahtumiin ja baareihin – pääsylippu voi vaatia mojovan maksun
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008261248.html
Maksatko rokottamattomana n. 200 euroa ravintolaan pääsystä?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No se o kato Suomi täällä terve! Meillä olisi tässä tarjolla tällainen VAPAAEHTOINEN rokote. On siis ihan täysin VAPAAEHTOINEN mutta jos et huoli sitä, niin takavarikoimme omaisuutesi, perheesi häädetään Siperiaan ja sinulle lyödään polttoraudalla merkki otsaan, niin muu kansa tietää piestä sinut kunnolla jos poistut kotoasi. Muina ehtoina on vaatimaton 5.000 euron sakko aina kun haluat käydä kaupassa ja tuloistasi vähennettään 90% pahan mielen veroa. Mutta hei älä murehdi, rokote on täysin VAPAAEHTOINEN. Soitellaan <3"
Suomi on täysin diktatuurinen valtio. Joukko sanelee miten asiat tehdään juuri tällä tavalla ja lampaat määkivät perässä.
Selvästi ahdistaa. Kannattiko foliohattuilla? 😅
Kyllä minua ainakin ahdistaa lukea tällaista. Olen rokotteet ottanut ja mielestäni tämä on järkyttävä suunta. Meiltä kaikilta viedään vapaus päättää. Vaikka kyseessä olisi vain JVG:n keikka vuonna 2023, jota tämä passi koskisi, niin se on silti täysin järjen vastainen. Miettikää tätä kunnolla.. miksi tällaista tehdään. Vain siksikö, että halutaan rangaista, jos et tottele? Ei
tämä ole Suomi. Nämä päätökset tulevat jostain muualta.
Valehtelet. Et ole ottanut rokotteita. Ja vihjaat tuossa viattomasti, että nämä päätökset tehdään jossain Suomen ulkopuolella. Pahamaineinen eliittikö niitä tekee?
Jos mua aletaan rajoittamaan jollain psykopaattien kehittelemällä passilla, vähennän verojenmaksua. JOkainen, jolla on vähänkään älyä päässä, näkee mikä tämän tarkoitus on: ihmisten kontrollointi, ei mikään muu. Mutta kun kansa on peloteltu henkihieveriin, niin paholaisenkin tarjoama lievitys kelpaa. Mua oikeasti säälittää rokotteista sairastuneet ihmiset, nuoret ja lapset erityisesti. Heillä mahdollisesti loppuelämä pilalla myrkkipiikistä, joka on heille täysin turha. Miten kukaan vanhempi on niin sekopäinen, että antaa lapsensakin piikittää? Sairaaloista näitä raukkoja nyt löytää. Ei sinne vienyt korona, mutta nyt vie piikit. Voi järjen köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passi on hyödytön. Rokotetut tartuttavat myös. End of story.
Rokote vähentää dramaattisesti oireita. Suojelemme teitä heikompilahjaisia. End of story.
Jos rokottamattomat pidetään passilla erossa rokottamattomista niin missä kohtaa se teidän rokote suojelee meitä? Passihan se silloin suojelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No se o kato Suomi täällä terve! Meillä olisi tässä tarjolla tällainen VAPAAEHTOINEN rokote. On siis ihan täysin VAPAAEHTOINEN mutta jos et huoli sitä, niin takavarikoimme omaisuutesi, perheesi häädetään Siperiaan ja sinulle lyödään polttoraudalla merkki otsaan, niin muu kansa tietää piestä sinut kunnolla jos poistut kotoasi. Muina ehtoina on vaatimaton 5.000 euron sakko aina kun haluat käydä kaupassa ja tuloistasi vähennettään 90% pahan mielen veroa. Mutta hei älä murehdi, rokote on täysin VAPAAEHTOINEN. Soitellaan <3"
Suomi on täysin diktatuurinen valtio. Joukko sanelee miten asiat tehdään juuri tällä tavalla ja lampaat määkivät perässä.
Selvästi ahdistaa. Kannattiko foliohattuilla? 😅
Kyllä minua ainakin ahdistaa lukea tällaista. Olen rokotteet ottanut ja mielestäni tämä on järkyttävä suunta. Meiltä kaikilta viedään vapaus päättää. Vaikka kyseessä olisi vain JVG:n keikka vuonna 2023, jota tämä passi koskisi, niin se on silti täysin järjen vastainen. Miettikää tätä kunnolla.. miksi tällaista tehdään. Vain siksikö, että halutaan rangaista, jos et tottele? Ei
tämä ole Suomi. Nämä päätökset tulevat jostain muualta.Olet ottanut varmasti 😂. Yksikään rokotettu ei vastusta olmien kuriin laittoa.
His..ei kyse ole mistään olmien kuriin laittamisesta vaan omien terveystietojensa luovuttamisesta henkilöille, joita ei koske edes minkäänlainen vaitiolovelvollisuus. Oletetaan, että olisin pari kuukautta sitten sairastanut koronan. Mun pitäisi siis näyttää ravintolan portsarille Omakannasta tieto, että olen sairastanut pari kuukautta sitten koronan? Miksei mun kuitenkaan tarvitse näyttää, olenko pari kuukautta sitten sairastanut influenssan, tuhkarokon tai tuberkuloosin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikit on otettu ja suunta on suomen ilmastonmuutos syyssateiden kylmyydestä etelän maille lomille marraskuun alussa. Ahh 3 viikkoa lämmintä!!!
Suomalaisittain toivotan sulle sateisia päiviä sinne paratiisiis.
Minä taas toivotan ihania kelejä! Meinataan itsekin lähteä teinien kanssa, kunhan saadaan lomarahat kasaan. Helppoa, kun ollaan rokotettuja kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en ota koronarokotetta, tunnetko kiukustumisen tunnetta asian johdosta?
Hyvää long covidia nysälerppa 😙
Mulla on extra long and hard covid, laitetaanko mammalta suoli suoraksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos mua aletaan rajoittamaan jollain psykopaattien kehittelemällä passilla, vähennän verojenmaksua. JOkainen, jolla on vähänkään älyä päässä, näkee mikä tämän tarkoitus on: ihmisten kontrollointi, ei mikään muu. Mutta kun kansa on peloteltu henkihieveriin, niin paholaisenkin tarjoama lievitys kelpaa. Mua oikeasti säälittää rokotteista sairastuneet ihmiset, nuoret ja lapset erityisesti. Heillä mahdollisesti loppuelämä pilalla myrkkipiikistä, joka on heille täysin turha. Miten kukaan vanhempi on niin sekopäinen, että antaa lapsensakin piikittää? Sairaaloista näitä raukkoja nyt löytää. Ei sinne vienyt korona, mutta nyt vie piikit. Voi järjen köyhyyttä.
Sairaalamme ovat siis täyttyneet valtavista massoista rokotettuja lapsia? Mielenkiintoista. Oletan, että eliitti salaa tämän tiedon meiltä syistä, joita meille ei kerrota. Saako kysyä, mistä tämä varma tieto on sinulle annettu? Oletko eliitin valittu foliopää, joka vastaanottaa salattua tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikit on otettu ja suunta on suomen ilmastonmuutos syyssateiden kylmyydestä etelän maille lomille marraskuun alussa. Ahh 3 viikkoa lämmintä!!!
Suomalaisittain toivotan sulle sateisia päiviä sinne paratiisiis.
Minä taas toivotan ihania kelejä! Meinataan itsekin lähteä teinien kanssa, kunhan saadaan lomarahat kasaan. Helppoa, kun ollaan rokotettuja kaikki!
Vaatimukset passin vaativaan pistos määrään voi vielä muuttua riippuen siitä miten nopeasti teho laskee.
Suomiko olisi ainoa valtio, jossa koronapassin käyttöönotto ajaisi maan lamaan ja polkisi ihmiasarvoa. Enpä usko. Hyviä esimerkkejä on maailmalta koronapassin hyödyistä niin yksilölle kuin yhteiskunnille.
Eipä esimerkiksi Italiassa järkkäriä kauppakeskuksen ovella kiinnostanut pätkääkään yleiset terveystietoni. Hänelle piti vain näyttää todistus saadusta kahdesta rokotussarjasta, sairastetusta koronasta tai vaihtoehtoisesti negatiivinen tuore testitulos.
Tai ravintolassa jos halusi syödä sisällä, niin sama juttu.
Ei se polkenut mitenkään ihmisarvoani tai oikeuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuplarokotettu, mutta en aio mennä yhteenkään tilaisuuteen tai ravintolaan, joka ottaa koronapassin käyttöön. Terveystietoni ei kuulu heille ja onhan tämä lisäksi ihan sairas kyttäys- ja kiristyssysteemi. Rajoitusten poistumisen pitäisi tarkoittaa ettei mitään reunaehtoja ole, eikä koronapassi edusta mitään rajoitusten poistumista tai vapautta.
Oletko ajatellut esimerkiksi esiintyjää joka ei halua että hänen tilaisuutensa on tappava joillekin? Ja haluaa siksi passillisen tilaisuuden? SINÄ saat olla pois ihan mistä haluat, kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä sinä
Olen tehnyt etätöitä jo monta vuotta. Ennen pandemiaa kävin lounastauolla syömässä läheisessä ravintolassa. Kyseessä siis pääkaupunkiseudulla oleva lähiöravintola. Jos lasketaan pelkästään arkisin syömäni lounaat, vuodessa kannoin pieneen ravintolaan noin 2500€. Yksi asiakas ja vaatimaton summa, mutta ko ravintoloitsija maksoi yhden kuukauden ravintolatilojensa vuokran pelkästään yhden asiakkaan eli minun hänen ravintolaansa kantamilla rahoilla. Vaikea kuvitella, että ravintoloitsija olisi ollut kovin ilahtunut asiasta.
- eri -Oliskin noin helppoa, suurin osa siitä ruuan hinnasta menee raaka-aineisiin ja henkilökunnan palkkoihin.
Vuokra olikin vertauskuva siitä, minkä summan yksi ainoa asiakas voi tuoda ravintolaan. Mutta jos ravintoloitsija ei halua, että käyn päivittäin lounaalla hänen ravintolassaan, voi kyllä sanoa sen mulle ihan suoraankin. Ei mulla ole mitään tarvetta jatkossakaan käydä, jos olen ravintolalle ei-toivottu-asiakas.
Tärkeintä on pysyä puhtaana myrkyistä. Ruokaa voi laittaa kotona ja kutsua ystäviä :)
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin vuosi on ollut suorastaan musertavaa maailmankuvan kannalta. Järkevätkin ihmiset on aivan alistettu, lannistettu ja ohjelmoitu hysteriaan ja piikkipsykoosiin. Jokainen aikuinen tehkööt itselleen mitä haluaa, mutta nämä alaikäisten piikitykset ovat järjettömiä.
Reilun vuoden toistolla ihmiset saadaan näköjään tekemään mitä vain. Natseilla taisi samaan mennä hieman pidempään.
Tämän skenaarion piti olla vain foliohattuhuuhaata ja salaliittoteoriaa.
Mites tässä nyt näin pääsi käymään?
Tasa-arvon mallimaassa yksille jaetaan oikeuksia ja toisille jaetaan lisämaksuja kieltoja. On erikoiseksi mennyt elämä.
Itse kannatan rokotuksia, mutta vastustan rokotuspassia. Siksi tulen boikotoimaan jokaista rokotuspassia vaativaa tapahtumaan ja tilaisuutta.
Ei passi tule käyttöön kun kukaan ei mene testiin. Rokotettujen ei enää muutenkaan tarvitse niin pysyy ne koronaluvut alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Mene juttelemaan jonkun kanssa, rakas ☹️😘
Eikö jonkinlainen passi olisi paikallaan myös vaikkapa tuomituille pedofiileille? Tai tuomituille tappajille ja väkivaltarikollisille? Eikö, no miksi ei? Miten olisi elinikäinen ajokielto rattijuopoille? Pitäisikö hiv-positiiviset eristää yhteiskunnasta? Influenssapassille voisi olla tarvetta myös. Mitenkäs muut tarttuvat taudit? Entä pitäisikö mielenterveyden häiriöistä kärsivien saada työskennellä vaikkapa vanhustenhoidossa? Sopiiko ajoittain masennusta sairastava lastenhoitajaksi tai opettajaksi? Voiko sydäninfarktin saanut työskennellä bussikuskina tai ajaa taksia? Aika paljon potentiaalisesti vaarallisia ihmisiä on täällä joukossamme. Sanoisin, että monet paljon vaarallisempia/haitallisempia kuin koronapiikittämättömät.
Tähän tuo ratkaisun terveyspassi. Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö jonkinlainen passi olisi paikallaan myös vaikkapa tuomituille pedofiileille? Tai tuomituille tappajille ja väkivaltarikollisille? Eikö, no miksi ei? Miten olisi elinikäinen ajokielto rattijuopoille? Pitäisikö hiv-positiiviset eristää yhteiskunnasta? Influenssapassille voisi olla tarvetta myös. Mitenkäs muut tarttuvat taudit? Entä pitäisikö mielenterveyden häiriöistä kärsivien saada työskennellä vaikkapa vanhustenhoidossa? Sopiiko ajoittain masennusta sairastava lastenhoitajaksi tai opettajaksi? Voiko sydäninfarktin saanut työskennellä bussikuskina tai ajaa taksia? Aika paljon potentiaalisesti vaarallisia ihmisiä on täällä joukossamme. Sanoisin, että monet paljon vaarallisempia/haitallisempia kuin koronapiikittämättömät.
Edelleenkään, ketään ei olla eristämässä yhteiskunnasta, vaan ihan joka ikisellä ihmisellä on vaihtoehtoisia toimintatapoja. Yksilö itse päättää, kuinka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain.
En ole koskaan käynyt ravintolassa enkä baarissa. Elokuvissa kävin viimeksi lapsena eli yli 10 vuotta sitten. Museoissa käyn todella harvoin eikä ne ole pakollisia. En tykkää käydä ihmisten ilmoilla.
Jos rokotepassi tulee niin se ei muuta elämääni mitenkään, vaikka onhan tällainen tiettyjen ihmisten sulkeminen ulkopuolelle aika omituista. Varsinkin, kun rokotteen täytyisi suojella rokotettua.
No täähän selittikin kaiken. Nämä rokotevastaiset on myös ihmisvastaisia eikä edes ihnisiä tapaa. Hyvähän se on lässyttää täällä anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yökerhoihin ja baareihin olisi hyvä vaatia negatiivinen testitulos sukupuolitaudeista.
Voi pientä, kun asut näin kamalassa maassa. Sun pitää luultavasti nyt vain muuttaa jonnekin muualle? Vaikka Venäjälle? Pientä sellaista liiottelun makua näen tässä kommentissa. Kyllä huomaa, että Suomessa syntynyt ja kasvanut kermaperse ei osaa yhtään suhteuttaa sitä kuinka hyvässa asemassa täällä on. Mene siis ihmeessä hankkimaan oikeasti kurjia kokemuksia jostain muualta.