minä en enää jaksa.
Elämä on heitellyt jo pidemmän aikaa, tämä vuosi on ollut suoraan sanottuna yhtä helvettiä. Tuntuu ettei jaksa enää yhtään, itken tälläkin hetkellä aivan holtittomasti enkä koe enää tarvetta jatkaa elämää. Kuolema pelottaa silti.
Kommentit (10)
En tiedä mikä on tilanteesi, miltä pohjalta kirjoitat, toivon vain voimia jaksaa huonon elämäntilanteen yli onnellista loppuelämää
Aamu on iltaa viisaampi. Käy nukkumaan. Hyvää yötä.
Itsellä sama homma. Tuntuu että elämä on yhtä paskaa. Mutta kyllä sitä silti aina hyvin nukutun yön jälkeen toteaa että pitäähän tämä katsoa loppuun asti. kerranhan täällä vaan eletään! ja kyllä se aurinko paistaa mys joskus risu kasaankin.
Saako udella miks sulla ollu huono vuosi?
Mitä jos aamuunkin herää itkien ja toivoo, että kun menee nukkumaan ei enää tarvisi herätä siihen tuskaan? Ei enää ole mieltä elää, kun on oppinut siihen että ei ole mitään valopilkkua elämässä. Pakon edessä jaksan. Olen aivan täysin vesiselvä jos joku miettii että känniläisen pimeät tunnit menossa. Tuntuu niin kamalalle :(
No voisiko sitä yrittää saada elämään jotain mikä kiinnostaa? Työpaikka, harrastus, tyttö/poikaystävä? uusi kaveri? jotain mikä auttaisi parantamaan oloasi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:57"]
Mitä jos aamuunkin herää itkien ja toivoo, että kun menee nukkumaan ei enää tarvisi herätä siihen tuskaan? Ei enää ole mieltä elää, kun on oppinut siihen että ei ole mitään valopilkkua elämässä. Pakon edessä jaksan. Olen aivan täysin vesiselvä jos joku miettii että känniläisen pimeät tunnit menossa. Tuntuu niin kamalalle :(
[/quote]
Kuulostaa masennukselta, silloin tuntuu kamalalta ja tunnelin päästä ei näy valoa. Jos suinkin jaksat, hakeudu lääkärille tai vähintään kerää voimia ja hae jotain muuta tukea. Jaksoithan kirjoittaa tännekin. Jos pystyt, nuku riittävästi. Nimim. masennuksen rajoilla käynyt.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:14"]
En tiedä mikä on tilanteesi, miltä pohjalta kirjoitat, toivon vain voimia jaksaa huonon elämäntilanteen yli onnellista loppuelämää
[/quote]
Kolmen läheisen ihmisen, sekä myös kahden rakkaan lemmikin kuolema. Avioero, jään täysin yksin. Uhkaava työttömyys, rakkaan ystävän itsemurhayritykset, toisen ystävän vakava sairaus johon hän luultavasti tulee kuolemaan. Nyt jo jatkuva rahapula. Tämä kaikki tuntuu niin ylitsepääsemättömältä. Olen niin loppu! Heti kun joku asia on tapahtunut, tuntuu että vain pari päivää kuluu ja kaikki taas alusta.
Kiitos tsempeistä teille kaikille, toivon teille mahdollisimman kivutonta loppuelämää.
Anna itsellesi lupa surra, vihata, kiukuta maailman epäoikeudenmukaisuutta. Anna itsellesi aikaa käydä läpi tunteita ja ajatuksia. Kun vihdoin tuntuu että olet valmis niin hae apua. Ja joka tapauksessa puhu ihmisten kanssa. Osoita välittämisesi. Olet keskellä synkkyyttä nyt. Mutta se ei jatku loputtomiin. Sinulla on kuitenkin vain tämä yksi elämä. Pidä siitä tiukasti kiinni. Niiden vielä elossaolevien läheisten tähden.
Nukkumaan, niin aamulla on taas vähän parempi mieli.