avoin työpaikka, ehtona kunnossa oleva talous
Niin..törmäsin työpaikkailmoitukseen, jossa työnantaja vaatii kunnossa olevaa taloutta.
Selittäkää nyt viisaammat mulle, että mitä hemm..työnantajalle kuuluu mun talouteni ? Eikö se ole mun yksityisasiani ja jos työn kuitenkin hoitaa hyvin eli noudattaa työaikoja, tekee työnsä jne., niin mitäpä se työnantajaan vaikuttaa vaikka asuisin sillan alla jne.
Kommentit (23)
No olisko esimerkiksi siitä kyse, että "työntekjän" pitää ensin ostaa omilla rahoillaan alkuvarasto, jonka myynti on sitä työtä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:30"]
No olisko esimerkiksi siitä kyse, että "työntekjän" pitää ensin ostaa omilla rahoillaan alkuvarasto, jonka myynti on sitä työtä.
[/quote]
Ikinä kuullut tuollaisesta työpaikasta.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:07"]Haluaisitko itse työntekijän, joka ei saa hoidettua edes omia yksinkertaisia asioitaan?
[/quote]Valitettavasti ne asiat ei aina ole yksinkertaisia. Esimerkiksi ihminen, jolla on maksuhäiriömerkintä, saattaa olla hyväkin sumplimaan ja laskemaan asioita. Ennen merkintää itsekin pitkään laskeskelin monimutkaisia kaavioita miten laskut kannattaa maksaa että merkinnältä välttyisi. Merkinnän saanut on kyllä yleensä myös kantapään kautta oppinut taloudenhoitoa, joten voi olla hyvinkin pätevä alan työhön. Itse en pitäisi merkintää suorilta käsin pahana asiana. Voi myös olla ihmisiä, joilla ei ole merkintöjä ja kaikki näennäisesti kunnossa, mutta rehellisyydestä ei tietoakaan...