Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helps! Kotikonsteja migreenin hoitoon?

Vierailija
13.09.2021 |

Oon yksin mökillä ja hirveä migreeni iski päälle ja kauhukseni huomasin, että migreenilääkkeet (ja muutkin lääkkeet) jäivät kotiin. Ei ole apteekkia eikä naapureita lähimaillakaan, miten voisin helpottaa tuota kipua jollain muulla tavoin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoron perään saunaa ja jääkylmää vettä pääjän. Jääkylmää vettä ranteisiin ja nilkkoihin. Syö suolaista ja rasvaista, vaikka sipsejä, ja makeaa teetä. Espresso tai oikein tiukka shotti normikahvia. Mehujää.

Missään nimessä ei saunaa, se laajentaa verisuonia ja voi pahentaa. Ellei ole kokemusta että auttaa. Sipsejä EI todellakaan eikä ylikuumennettua öljyä rasvaista missään nimessä. Ei kofeiinia. Mitä ihmeen ohjeita oikein annat?!

Olen itsekin saanut lääkäriltä ohjeen ottaa lääkkeet (parasetamoli +ibuprofeeni) vahvan kahvin kera. Kofeiinin tehosta migreenikohtauksen alussa on tutkimuksiakin. Samoin suolaisen ja rasvaisen syönnistä. Joillakin juustot pahentaa kohtauksia, mutta monells popcornit ja sipsit tai pekoni helpottaa oloa. Monella myös nopea sauna, jonka jälkeen kylmään suihkuun, auttaa. Migreenejä on erilaisia. Omani ovat tosi voimakkaita, jos pääsevät päälle, ja näistä on ollut apua.

Missään nimessä ei kaikille kahvia. Jos se joillekin toimii ok. Joillakin kohtaus laukeaa juuri noista ja pahenee.

Vierailija
22/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi tietoa liittyen TENS elktrodikäsittelyyn. Laitteita on myös kotiin hankittavaksi.

Eräänlaisia hermosimulaattoreita.

Meidän oli tarkoitus kokeilla oikein vakavaan jatkuvaan hermojentuhoutumis sairauteen, asia on vielä kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa myös migreeniin? kirjoitti:

https://www.oivakauppa.fi/PIPARMINTTU-LUOMU

Ootteko kokeilleet tuota?

Vierailija
25/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus on inkivääri auttanut. En tiedä auttoiko kuitenkin lähinnä usko , vaiko inkiväärin aineet. 

Vierailija
26/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna voi joskus auttaa, jos migreenin alkusyy on jumissa olevat lihakset.

Parempi keino on juoda tarpeeksi paljon vettä, ja sitä edistää joku myrkkysuolainen ruoka. Ei kuitenkaan mikään mausteinen vaan mieluummin pelkkä merisuolarae suoraan suuhun. Ei missään nimessä sipsiä, mutta esimerkiksi savuporosiivut ovat olleet minulla migreenin varalta matkaeväinä.

En usko minäkään, että tänne kirjoittaa kukaan juuri pahan migreenikohtauksen aikaan. En minä ainakaan edes näe silloin kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi