Paljonko tubettamisesta saa rahaa Suomessa?
Saako siitä pelkät suolarahat ja enemmänkin rahaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan tilaajien määrästä ja videoiden katselukerroista sekä katsotaanko myös mahdollisia mainoksia.
Mitenpä vältät niitä mainoksia ainakaan jos mobiililla katsoo. Tube kun tekee kaikkensa että ne mainokset päätyisivät verkkokalvoille. Kohta varmaan poistavat mahdollisuuden skipata pidemmät mainokset kokonaan 5s jälkeen kun sitäkin mahdollisuutta niin harvoin jo näkee. Niin ja siihen päälle vielä tubettajan omat sponsorihehkutukset. Rupee kohta itse videot olemaan sivuosassa tässä härdellissä.
Puhelimista en tiedä mutta tietokoneelle saa adblockereita jotka estää mainokset.
Jos taas mainos on sellainen jossa se youtubettaja itse päpättää ja esittelee vaikka jonkun sponsorin nettipeliä(monet tuntuu olevan) niin sen kohdan voi ihan vaan sikpata kun menee videota eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka mainosten suhteen menee niin, että palkkio on noin 15,3 € /1000 mainoksen katselukertaa mikä konkretisoituu, 2,55 €-5,89 /1000 videon katselukertaa. Tästä tietenkin verot pois.
Jos kanava menestyy niin tähän päällehän sitten saattaa tulla kaikenlaisia ilmaisia tuotteita ja muita sopimuksia.
Maksetaanko rahat pankkitilille?
Pelkkiä videoita tekemällä ei varmaan kanava menesty, pitäisi olla jo ennestään jossain muussa somessa tunnettu ja suosittu, että tubekanavalla olisi mitään mahdollisuuksia menestyä.
Algoritmi suosii vain jo olemassaolevia kaupallistettuja kanavia, joten uuden aloittajan videoita ei edes suositella katsojille, vaan katsojat pitäisi itse etsiä niistä muista someista, jos haluaa kanavansa kasvavan nollasta johonkin.
Mikä on/oli tubettajien suosikki tv-sarja?
- tripodien aika
... nyt teidän piti nauraa... anyone... ?
Montako päivää muilla tubettajilla seisoo julkaisun jälkeen videon näyttökerrat nollilla?
Tämähän selviäisi nopeasti googlamalla, mutta kun ei niin ei.
Rahaa on oikeasti jaossa pankkitilille.
Suomessa on monia erittäin hyvin tienaavia tubettajia.
Vertailun vuoksi, että maailmalla eräs pikkutyttö on tienannut yhteensä puoli miljardia dollaria videoilla. Viime vuonna 28miljoona pelkästään youtubelta. Pankkitilille. Oikeata raha.
YouTuben ykköspaikka irtosi viime vuonna 48 miljoonalla dollarilla.
Suomen ykköspaikka irtoa yli 200 tuhannella vuodessa.
Ja on monia ketkä tienaa Suomessa yli 100 000/v.
Ja hyvä niin.
Joten itse ymmärrän paremmin miksi teinit pyrkii somemarkkinoille vaikka millä hinnalla hyvänsä.
Aina hehkutetaan vain noita ketkä tienaa tubella elantonsa, epäilen, että se on aika pieni porukka, suurin osa ei varmaan tienaa yhtään mitään, varsinkin sen jälkeen, kun kaupallistamisen raja nostettiin tuhanteen tilaajaan ja 4000 tuntiin katsonta-aikaa per vuosi. Eiköhän tätäkin rajaa olla kohta taas nostamassa, että vielä lisää tubettajia putoaisi tienaajien joukosta...
Vierailija kirjoitti:
Aina hehkutetaan vain noita ketkä tienaa tubella elantonsa, epäilen, että se on aika pieni porukka, suurin osa ei varmaan tienaa yhtään mitään, varsinkin sen jälkeen, kun kaupallistamisen raja nostettiin tuhanteen tilaajaan ja 4000 tuntiin katsonta-aikaa per vuosi. Eiköhän tätäkin rajaa olla kohta taas nostamassa, että vielä lisää tubettajia putoaisi tienaajien joukosta...
Lisäksi sisäpiirin ulkopuolelta on lähes mahdotonta saada kanavaa kasvamaan edes tuohon rajaan asti. Sisäpiiri siellä keskenään suosii toistensa kanavia, mutta ulkopuolisia syrjitään...
Minulla on semi-menestyksekäs kanava... mutta en laita rahastusta päälle.
Miljoona katselukertaa tuottaa 2000-8000 dollaria, riippuen mainostuloista.
Minua kiinnostaa lähinnä jättää perintönä tietoa videoiden muodossa.
Tietty haluaisi kehittää kanavaani, kunnes voin perustaa toisen kanavan,
jossa olisi kaikki tuo moska. Mielummin kuuluisa kuin upporikas.
Tupettaja Roni Back kertoo videollaan kuinka paljon tupettaja keskimäärin tienaa .....👭👭
Tässä on esimerkki yhdestä, jolla on 1000000 tilaajaa
Parhaat tubettajat tienaavat yli 100 000/ v. Joku oli päässy 160 000e.