Taas facebookista - pyydättekö itse kaveriksi
...vai jäättekö odottamaan, että joku toinen pyytää? Onko siis joku, joka kiinnostaisi kaverina, mutta ette itse pyydä, vaan odotatte, että se toinen pyytää?
Sitten ne, jotka eivät ole facebookissa: "En ole facebookissa", "ihan turhaa" ja muuta vastaavaa*100, no niin, ei tarvitse enää vaivautua, vastasin jo puolestanne.
Kommentit (5)
Eikun tuli mieleen, kun jos on niin, että ne jotka näkyvät kohdassa "ihmisiä joita haluat tuntea", tulevat siitä, että käyvät stalkkaamassa profiilia, niin haluaisivatko he että pyydän? Osa on tuttuja, osa ihan outoja ja muutama on ollut sellainen, joka ei näyttäisi olevan kenenkään tutun kaveri, mutta tiedän, ketä he ovat. Mulle on yksi ja sama nuo ihmiset.
Ei se mistään stalkkaajista niitä ehdotuksia tee, vaan kavereiden kavereista heittelee randomina. Tai saattaa systeemi etsiä jotakin yhdistävää tekijää vaikka koulutuksen, asuinkaupungin tai samanlaisten tykkäysten perusteella, mistäpä noista tietää. --ja kyllä, pyydän kaveriksi itsekin, mutta en mitään tutun tuttuja, vaan ihmisiä joiden kanssa oikeasti haluan olla tekemisissä. Ajoittain myös karsin kaverilistalta pois ihmisiä, joiden kanssa ei mitään kontaktia ole tullutkaan. En keräile passiivisia kyttäilijöitä.
En koskaan pyydä ketään. En hyväksy kaikkia pyyntöjä. Pari kertaa vuodessa siivoan pois ihmiset, jotka eivät koskaan jaa mitään itsestään tai ovat muuten ärsyttäviä.
Kyllä minä uskon, että niissä ehdotuksissa on ihmisiä, jotka lukevat profiiliasi.
Kerran yksi kaveri kertoi, että olivat miehensä kanssa (jota en ollut koskaan tavannut) keskustellut minun tekemisistäni yhdessä jutussa, ja kaverin mies oli kuulemma kehunut rooliani siinä. Samana päivänä fb ehdotti miestä ensimmäisenä kaverikseni, vaikka meillä oli vain tämä yksi yhteinen kaveri, eikä häntä ollut koskaan ennen eikä sen jälkeen ehdotettu minulle. Veikkaukseni siis on, että mies oli uteliaisuuttaan käynyt keskustelun jälkeen katsomassa Facebookista, minkälainen olen, ja siksi häntä ehdotettiin kaveriksi. Sattumana se olisi aika iso.
En ole facebookissa. Mutta itse kysymykseen vastaisin että se pyytää joka ensiksi ehtii. Miksi tehdä asioista vaikeita jopa virtuaalimaailmassa? Ei näissä pyytämisissä ole mitään protokollaa jota pitäisi orjallisesti noudattaa.