Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä korvattavista lääkkeistä

01.09.2006 |

Hei!

Meillä ollaan juuri aloittelemassa ivf-hoitoja. Tänään kävin polilla, josta sain nipun reseptejä ja ohjeet lääkeiden ottoon ja annostuksiin.

Netistä hainkin sitten lääkkeille hintoja, jotka ovat kuin ovatkin hinnakkaita. Nyt mieheni kanssa sitten keskusteltiin tuosta hoitojen rahoituspuolesta, että millä tahdilla lääkkeitä ostetaan.

Nyt kysynkin, millä tahdilla minun kannattaisi noita lääkeitä hommata ja kuinka tuo kelan korvaus-systeemi toimii.

Lääkeinä mulla on synarela 2x60, gonal-f 2x900iu, pregnyl ja lugesteron.

Missään nimessä mulla ei ole vara ostaa kaikkia kerralla, joten joudun hommailemaan noita yksitellen. Kelakorvaushan tulee heti tuotteita ostaessa, eikö?

Selitin kaiken hieman sekavasti, mutta koska ensikertalaisena ei ole juurikaan hajua ja apteekistakin sain aika huonon selonteon, kysyn teiltä, jotka varmasti olette painineet samojen asioiden kanssa ja joilla on jo kokemusta näistä. Koetan selittää hieman tarkemmin, mikäli joku haluaa selvennystä asialleni.

Kiitos jo etukäteen vastanneille.

(paniikissa oleva weimari)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kun ostat lääkkeen apteekista, siitä lasketaan heti kelan korvaama osuus pois. Tämän korvauksen lisäksi on mahdollista saada suuriin lääkekuluihin korvausta kelasta erikseen hakemalla. Ehtona on, että tänä vuonna maksamasi omavastuut ylittävät 616,72 euroa. Tämän yli menevistä lääkkeistä ei tarvitse maksaa kuin 1,50e per lääke. Voit katsoa terkemmin kelan nettisivuilta, kohdasta kun sairastat - lääkekorvaukset.

Tämän vuosikaton perusteella osa ihmisistä pyrkii hankkimaan lääkkeensä nopealla tahdilla, jotta raja tulisi mahd. äkkiä täyteen ja loppu vuoden lääkkeet olisivat " ilmaisia" . Kun lähennellään loppu vuotta, rajaa ei ehkä ehdi ylittämään. Ja asiaan vaikuttaa niin paljon hoidot, niiden aikataulut ja määrättävät lääkkeet.

Itse hankin lääkkeet rahatilanteen mukaan. Ja koska olen " varovainen" , en uskalla ostaa tiettyjä lääkkeitä kovasti etukäteen, jos hoidoissa ei vaikka päästäkään etenemään suunnitelmien mukaan.

Minunkin selostukseni taisi olla hieman sekava ja ympäripyöreä, mutta toivottavasti sait jotain vinkkejä:) Ja ainakin kelan sivuilla kannattaa käydä tutustumassa korvausasioihin!

Onnea hoitoihin!

Vierailija
2/2 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulle tehdään pitkän kaavan IVF? Ensimmäiseksi tarvitset ne Synarelat, hoidosta n. pari ensimmäistä viikkoa sumuttelet vain sitä. Seuraavaksi kehiin tulevat Puregon / Gonal pistokset. Juuri ennen punktiota (1,5vrk ennen) pistät irrotuspiikin (Pregnyl). Ja siirrosta alkavat Lugesteronit. Näistä kalliita ovat Synarelat ja tuo pistoshormoni, Pregnylistä ja Lugeista ei montaa kymppiä tule.

Eli jos ostat lääkkeet erissä, niin aloita Synarelasta.

Onnea hoitoon!

Auringonkukka =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän