Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paluu töihin, ovatko tehtävät vastanneet aikaisempia?

01.09.2006 |

Itse olen palaamassa hoitovapaalta töihin ja sain kuulla, että tulevat tehtäväni eivät vastaa sitä mitä tein ennen äitiyslomalle jäämistä. Mielestäni yrityksessä sellaisia tehtäviä olisi. Lain mukaanhan on oikeus palata samaan työhön tai vastaavaan.

Onko jollekin muulle käynyt samoin? Aion viedä asiaa eteenpäin, koska tunnen että tilanne johtuu vain siitä, että olen ollut hoitovapaalla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isossa talossa tapana, että mikäli äitiysloman sijainen tulee talon sisältä hän saa pitää paikkasi ja sinulle etsitään uusi homma kun tulet takaisin töihin. Näin siis kävi minullekin kun palasin takaisin töihin hoitovapaalta. 8kk jouduin olemaan aikaisempaan verrattuna vähemmän haastavassa työssä mutta onnekseni sen jälkeen sattui vapautumaan parempi paikka jonka sitten sain. Olen jotenkin ymmärtänyt tuon " vastaavan" työn tarjoamisen velvoitteen, että palkkaa ei voida tiputtaa mutta muuten on periaatteessa otettava vastaan tarjottu homma.

Vierailija
2/3 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli töihin palatessa pelkona työtehtävien muuttaminen " alemmaksi" . Varmistin asian liitosta, ja he sanoivat hyvin tiukkasanaisesti, että samoihin hommiin on päästävä ja pyysivät ottamaan yhteyttä, jos sen suhteen olisi ongelmia. Jos äitiyslomalaisen sijainen jää äitiyslomalaisen paikalle ja siis estää sen, että lomalainen voisi palata omalle paikalleen, kyseessä voi olla työsopimuksen rikkominen, joka on siis vastoin lakia. Onneksi ei tarvinnut rettelöidä, pääsin vanhoihin hommiini, mutta tuo tieto rauhoitti kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä nostanutkin kauhean metelin, jos jotain huonompia hommia olisi edes ehdotettu. Ei äitiyslomalaisen sijaiselle voida antaa pysyvästi vanhoja hommia, vaan jos ne samat hommat jatkuvat, ne pitää antaa palaavalle takaisin ja sijaiselle on keksittävä jotain muuta (jos sijainen ylipäätään jää taloon sen jälkeen).