Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kovaan ahdistukseen? Akuutti tilanne päällä

Vierailija
13.09.2021 |

Aivan hirveä olotila päällä ahdistuksen takia ja nyt pitäisi pystyä tekemään etätyöaamupäivä kotona ja iltapäivällä toimistolle palaveriin. Muutama tunti unta takana viime yönä lääkityksellä avustettuna. Olo on sellainen kuin olisi suuri kivi rinnan päällä. Vatsa on sekaisin ja oksettaa. En tunnu nyt millään pääsevän tästä olotilasta ylös.

Mikä teillä auttaa, kun tuntuu että rinnassa polttavaan ahdistukseen hukkuu?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastin 15 vuotta sitten kaksi koditonta kissaa, jotka myöhemmin auttoivat minua ahdistuksen käsittelyssä. Saa nauraa, mutta mentiin pieneen piiriin sängyllä ja pidin molemman kissan tassuista kiinni. Kissojen kehonkieli sanoi, että ei tässä mitään hätää - on lämmin asunto, katto pään päällä eikä kukaan ole nälkään kuolemassa. Rauhoitun itsekin. Nyt on toinen kissoista jo kuollut, mutta lämpimät muistot hänestä säilyvät yhä.

Olet oikeassa, eläimet antavat paljon hyvää elämään. Minulla on kaksi rakasta kissaa, jotka tuovat paljon iloa ja rauhoittavat minua. Nyt toinen niistä on sairastellut ja pelkään kovasti, että lääkitys ei autakaan ja joudun luopumaan kissasta. Tämä pelko on nyt osaltaan yksi syy ahdistukseeni.

Ap

Oman lemmikin kuolemanpelko on TODELLA raskas taakka kannettavaksi. Nauti ja iloitse näistä hetkistä ja valmistaudu "järkevällä" tavalla tulevaan. Eli säästä rahaa eläinlääkäriin + tuhkaukseen ja mieti valmiiksi miten toimit, koska kun tilanne on päällä et kykene ajattelemaan selvästi.

Vaikka oman ensimmäisen lemmikkini menetys oli minulle yksi elämäni pahimmista hetkistä, oli se kuitenkin omalla tavalla vaputtavaa. Olin jo pitkän ajan pelännyt ikääntyvän ja sairastelevan lemmikin poismenoa. Se tuli siltikin yllätyksenä, ei siihen henkiseti voi varautua mitenkään, mutta järjestelemällä asioita vähän valmiiksi voi helpottaa käytännönasioita.

He jäävät muistoihin elämään eikä jätä sinua koskaan <3

Vierailija
42/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuuttiin ahdistukseen minulla auttaa;

jääkylmän veden siemailu

käsin tiskaaminen

pyykkien ripustelu/viikkaaminen

ristikon tekeminen

värittäminen

autolla ajaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja olen saanut merkittävää apua luontaistuotteista. Tehokkaita ovat esimerkiksi sahrami-valmisteet ja KSM66-valmiste. Myös magnesiumlisä voi auttaa, mutta kannattaa ottaa semmoinen valmiste, joka ei ole oksidimuotoinen.

Vierailija
45/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syödä D-vitamiinia. Ihan reilusti, 50-100mg.

Se auttaa oikeasti, ainakin minulla kaamosmasennus katosi kuin taikaiskusta. Kokeile, sillä on ihan fysiologinen perusta ja tutkittua tietoa.

Vierailija
46/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta kofeiinin vaikutuksista ahdistukseen, ja lopeta kahvin ja kolajuomien käyttö vaikka kuukaudeksi kokonaan. Pienikin määrä kofeiinia voi lisätä ahdistusta.

Vierailija
47/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä auttaa. Itsellä tuli ainakin niin kauhea unettomuuskin samalla. Ehkä ulkoilu tai jokin turhan aikaisen tv ohjelman katsominen oli ainoa mihin pystyin. Talvi oli kyllä tosi vaikea minulle. Muuten en osaa neuvoa mitään. 

Vierailija
48/50 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Mirtazapin-resepti on, mutta en kovin mielellään sitä käytä, kun seuraava päivä menee ihan pöpperössä.

Joko annos liian suuri (unettomuuteen max puolikas, 1/4 ensin muutama yö kokeeksi tai vaikka pysyvästi) ja/tai otat sen liian myöhään (8 h unta, keskeytyksetöntä, palloon tuon jälkeen). Isompina annoksina ei auta muuta kuin lihomaan (anoreksian hoidossa käytetään isompia annoksia). Ei näillä pienillä annoksilla siis ahdistukseen vaan uneen, voi olla, että päiväsaikaan jotain muuta rinnalle.

Vierailija
49/50 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastaisuuden varalle pyydä lekurilta jotain tarvittavaa, kontakti sulla  taitaa olla jo jos unilääkkeet

Nukkumisongelmien takia olen käynyt lääkärissä. Mirtazapin-resepti on, mutta en kovin mielellään sitä käytä, kun seuraava päivä menee ihan pöpperössä.

Tämä ahdistushomma on pahentunut viime aikoina niin paljon, että pitäisi uskaltaa lähteä siihenkin apua hakemaan. Syksyt ovat olleet minulle aina vaikeaa aikaa, mutta nyt on erityisen hankalaa.

Ap

Kannattaa tosiaan jutella jonkun kanssa asiasta, elämästä ja elämäntilanteesta yleensäkin. Jaksamista sinulle syksyyn!

Vierailija
50/50 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei auta mikään muu kuin synnintunnustus ja parannuksenteko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi