Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kovaan ahdistukseen? Akuutti tilanne päällä

Vierailija
13.09.2021 |

Aivan hirveä olotila päällä ahdistuksen takia ja nyt pitäisi pystyä tekemään etätyöaamupäivä kotona ja iltapäivällä toimistolle palaveriin. Muutama tunti unta takana viime yönä lääkityksellä avustettuna. Olo on sellainen kuin olisi suuri kivi rinnan päällä. Vatsa on sekaisin ja oksettaa. En tunnu nyt millään pääsevän tästä olotilasta ylös.

Mikä teillä auttaa, kun tuntuu että rinnassa polttavaan ahdistukseen hukkuu?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ulkona kävelemässä.

Vierailija
22/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään Ashwagandaa. Se alentaa kortisolia, joka aiheuttaa ahdistuksen fyysiset oireet.

Onko totta? Minulle on ehdotettu, mutten uskonut siihen. 

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot nimenomaan auttaa heti mutta luontaistuotekaupasta kannattaa hankkia kärsimyskukkauutetta, kauranversouutetta ja rescue remedy-tippoja.

Vierailija
24/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään ne terveyskaupan ihmetipat tällä kertaa pois.

Oikein kova ahdistus seuraa esimerkiksi murhan tekemisestä. Koittakaa suhteuttaa vastauksenne siihen.

Vierailija
25/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeriaana ja kamomilla vaikuttaa tutkitusti aivojen bentsoreseptoreihin, joten niitä voi kokeilla. Vaikutus ei tietenkään vastaa kunnon lääkkeitä, mutta parempi saada edes vähän apua kuin ei lainkaan.

Vierailija
26/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mitä teitte sen jälkeen kun murhasitte miehenne ja paloittelitte hänet?

-Keitin kupillisen kamomillateetä.

Vierailija
27/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on meidän perheelle liiankin tuttu. Itseäni auttaa rukoileminen, käsin tiskaaminen tai pyykinpesu. Vesi on elementti, joka ainakin jonkin verran lievittää ahdistusta - suihku tai vaikkapa jalkakylpy. Uinti uimahallissa, järvessä tai avannossa. Viimeinen vaihtoehto on tehokkain, vaikka aika ekstriimiä onkin.

Vierailija
28/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastaisuuden varalle pyydä lekurilta jotain tarvittavaa, kontakti sulla  taitaa olla jo jos unilääkkeet

Nukkumisongelmien takia olen käynyt lääkärissä. Mirtazapin-resepti on, mutta en kovin mielellään sitä käytä, kun seuraava päivä menee ihan pöpperössä.

Tämä ahdistushomma on pahentunut viime aikoina niin paljon, että pitäisi uskaltaa lähteä siihenkin apua hakemaan. Syksyt ovat olleet minulle aina vaikeaa aikaa, mutta nyt on erityisen hankalaa.

Ap

Onko sulla joku traumaperäinen stressihäiriö jonka syksy saa aikaan ? Onko sulle tapahtunut jotain ikävää syksyllä ?

Ensimmäinen ahdistusjakso iski aikanaan päälle yläasteikäisenä tällaisena harmaana syksykelinä. En ole ikinä välittänyt syksystä muutenkaan; pitkä, pimeä ja kylmä ajanjakso edessä taas. Välillä on ollut syksyjä, jolloin on ollut hyvä olla, nyt ei.

Ap

Vierailija
29/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastaisuuden varalle pyydä lekurilta jotain tarvittavaa, kontakti sulla  taitaa olla jo jos unilääkkeet

Nukkumisongelmien takia olen käynyt lääkärissä. Mirtazapin-resepti on, mutta en kovin mielellään sitä käytä, kun seuraava päivä menee ihan pöpperössä.

Tämä ahdistushomma on pahentunut viime aikoina niin paljon, että pitäisi uskaltaa lähteä siihenkin apua hakemaan. Syksyt ovat olleet minulle aina vaikeaa aikaa, mutta nyt on erityisen hankalaa.

Ap

Onko sulla joku traumaperäinen stressihäiriö jonka syksy saa aikaan ? Onko sulle tapahtunut jotain ikävää syksyllä ?

Ensimmäinen ahdistusjakso iski aikanaan päälle yläasteikäisenä tällaisena harmaana syksykelinä. En ole ikinä välittänyt syksystä muutenkaan; pitkä, pimeä ja kylmä ajanjakso edessä taas. Välillä on ollut syksyjä, jolloin on ollut hyvä olla, nyt ei.

Ap

Voi johtua d-vitamiinin puutteesta.

Vierailija
30/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti painaa synti ahdistaa. Latte palautella varastettua vaatetta kenkää kasseja rahaa ....ahdistus helpottaa sitten . Raamatun mukaan pahan tekijöillä on ahdistus ja tuska ei jos teet hyviä tekoja.

Vierailija
31/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omaan kotimaahasi etkä enää varastele.

Vierailija
32/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkylmä suihku on pika-apu silloin kun kävelylle ei ole aikaa.

Vierailija
33/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut auttoi takaisin elämään ssri -lääkitys. Ekat 2 viikkoa lääkkeen aloittamisen jälkeen olivat rankkoja, mutta sitten helpotti ja olo oli "normaali". Mulla oli traumaperäinen stressireaktio. Hae apua, siitä se lähtee. Lääkityksen aloittaminen ei ole kiva ajatus, mutta mulla se ainakin oli avain tervehtymiseen.

Vierailija
34/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastin 15 vuotta sitten kaksi koditonta kissaa, jotka myöhemmin auttoivat minua ahdistuksen käsittelyssä. Saa nauraa, mutta mentiin pieneen piiriin sängyllä ja pidin molemman kissan tassuista kiinni. Kissojen kehonkieli sanoi, että ei tässä mitään hätää - on lämmin asunto, katto pään päällä eikä kukaan ole nälkään kuolemassa. Rauhoitun itsekin. Nyt on toinen kissoista jo kuollut, mutta lämpimät muistot hänestä säilyvät yhä.

Vierailija
35/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyminen johonkin pieneen tehtävään auttaa - esim. päätä, että jynssäät keittiön lavuaarin mahdollisimman puhtaaksi. 

Vierailija
37/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastin 15 vuotta sitten kaksi koditonta kissaa, jotka myöhemmin auttoivat minua ahdistuksen käsittelyssä. Saa nauraa, mutta mentiin pieneen piiriin sängyllä ja pidin molemman kissan tassuista kiinni. Kissojen kehonkieli sanoi, että ei tässä mitään hätää - on lämmin asunto, katto pään päällä eikä kukaan ole nälkään kuolemassa. Rauhoitun itsekin. Nyt on toinen kissoista jo kuollut, mutta lämpimät muistot hänestä säilyvät yhä.

Olet oikeassa, eläimet antavat paljon hyvää elämään. Minulla on kaksi rakasta kissaa, jotka tuovat paljon iloa ja rauhoittavat minua. Nyt toinen niistä on sairastellut ja pelkään kovasti, että lääkitys ei autakaan ja joudun luopumaan kissasta. Tämä pelko on nyt osaltaan yksi syy ahdistukseeni.

Ap

Vierailija
38/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti ahdistaa niin mikään muu ei auta minulla kuin alkoholi tai rauhoittavat. Niitä siis.

Vierailija
39/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, ja voin sanoa että tähän ei auta MITKÄÄN luontaistuotteet, teet, happihyppelyt, eläimen paijaaminen, ei mikään. Lääkärille menossa, ja toivottavasti saan sieltä edes jotain lääkettä jotta pystyisi ajattelemaan muutakin kuin kuolemaa, kidutusta, murhia ja maailmanloppua.

Vierailija
40/50 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinrakkaalla ihmisellä lemmikin hankinta voi todellakin olla pelastus!

Itsellä ainakin on välillä sellaisia jaksoja etten itseni vuoksi jaksaisi laittaa tikkuakaan ristiin, mutta kun ajattelen tekeväni kaiken rakkaan lemmikin vuoksi niin kummasti jaksan eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme