Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nenä vuotaa "vettä" pakkasella

Vierailija
24.10.2014 |

Siis ongelmani on, että nenä vuotaa aina ulkoilmassa ja varsinkin sisälle tullessa. Mitään flunssan oireita ei ole ja tätä on jatkunut siitä asti kun mittari meni pakkasen puolelle.
Mikä ihme mua vaivaa?
En kehtaa pakkasella mennä kohta edes kauppaan kun sisälle tullessa nenä vuotaa aivan norona ja valuu pitkin leukaa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vaivaan auttaa lääkärin määräämä kortisonisuihke sieraimiin. Vahvuuksia on erilaisia, kuten myös valmisteitakin. Käyttö kuivattaa hiukan limakalvoja ja vähentää siten liman erittymistä.

Vierailija
2/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika enkä tähän mitään kortisonia ota. Niistän jumalauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:26"]

Mä olen aina luullut, että kaikilla vuotaa nenä ulkona viileässä ja sisälle tullessa,  tai kun syö kuumaa jne. 

[/quote]

Samoin. :o Mulla, miehellä ja vanhemmillani on kaikilla sama juttu. Lisäksi mulla ja isälläni vuotaa urheillessa, myös lämpimällä säällä. Pidän aina nenäliinoja mukana.

Vierailija
4/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:26"]

Mä olen aina luullut, että kaikilla vuotaa nenä ulkona viileässä ja sisälle tullessa,  tai kun syö kuumaa jne. 

[/quote]

Mä olen aina ajatellut, että se on toisilla yleistä, enkä ole pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä koskaan. Ihan sama siis täällä, myös tuo kuuman syöminen. 

Samoin. :o Mulla, miehellä ja vanhemmillani on kaikilla sama juttu. Lisäksi mulla ja isälläni vuotaa urheillessa, myös lämpimällä säällä. Pidän aina nenäliinoja mukana.

[/quote]

Vierailija
5/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasomotorinen nuha, kuten jo moni tiesikin. Eikä ole kiusallinen vaiva, hoituu helposti siilä, että huolehditaan, että taskussa on aina puhdas nenäliina.

Vierailija
6/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:44"]

Tuohon vaivaan auttaa lääkärin määräämä kortisonisuihke sieraimiin. Vahvuuksia on erilaisia, kuten myös valmisteitakin. Käyttö kuivattaa hiukan limakalvoja ja vähentää siten liman erittymistä.

[/quote]

Varoitus tuosta sitten: toimii, mutta kuivattaa myös suun limakalvoja ja voi aiheuttaa sitä kautta pahasti hampaiden reikiintymistä. Itselläni ei ollut 35-vuotiaaseen mennessä reiän reikää, mutta sen jälkeen kun sain tuollaista lääkettä vasomotoriseen nuhaan, niitä oli 2 vuoden päästä 7. Hammaslääkäri kyseli taustoja esim onko uusi kumppani josta voinut saada kariesbakteeritartunnan tai esim. syljeneritystä vähentäviä lääkkeitä. Ja tuo lääkehän on juuri sellainen...

Vierailija
7/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Vasomotoriseen ei auta kortisoni (olen kokeillut kaikki merkit) ja sillä saa sitäpaitsi riesakseen nenäverenvuotoa.

Vierailija
8/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin selviän tästä niistämisellä ja nenäliinoja on syksyllä/keväällä/talvella joka takin taskussa ja kaikissa laukuissa. Pari kertaa on salilla katsottu paheksuvasti; tällöin ole suoraan sanonut, että ei ole flunssa vaan kylmä ilma tämän tekee niin kauan kuin menee reilusti plussalle. 

Vierailija
9/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: Minusta tämä on kiusallinen vaiva, ja käytän mielelläni lääkärin määräämää nenäsuiketta oireita lievittämään. Joudun niistämään ihan yhtenään noin 10 kuukautta vuodesta. Nenän ympärysiho on rikki ja punainen. Kotona voin levittää vaikka sentin kerroksen vaseliinia, mutta tuolla ihmisten ilmoilla en oikein viitsisi sen näköisenä kulkea.

Huonon ihon takia joudun käyttämään meikkivoidetta, mutta se on tunnin päästä pyyhkiytynyt pois niistämisen takia. Ei ole lainkaan mukavaa näyttää punakuonolta ja voin sanoa, että työkavereillekaan ei ole mikään ilo kuunnella niiskutusta. Jatkuvasti itsellä sellainen olo, että joudun vakuuttelemaan, etten ole sairaana enkä tartuttamassa mitään tautia.

Vierailija
10/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös sitten että olen terveenä pysynyt läpi elämän, eipä ole flunssat pahemmin vaivanneet kun 'pöpöthän' valuvat ulos siinä samalla. Mitenkä teillä muilla räkänokilla?

Vierailija
11/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: Ei minulla tuollaista onnea. Päinvastoin flunssat tuntuvat kestävän vain pitempään, yhdistettynä tähän vasomotoriseen niiskutukseen.

18

Vierailija
12/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on minustakin HYVIN kiusallinen vaiva. Ehkä osa teistä joutuu niistämään vain pakkasella, mutta minulla vuotaa nenä joka hemmetin päivä vuoden ympäri. Kesäisin hiukan vähemmän, mutta silti. Keväät ovat "parasta" aikaa, koska silloin kaikki luulevat että kärsin siitepölyallergiasta, sitähän ei kukaan kummastele. Mutta normaalisti keskimäärin 20 nenäliinaa päivässä ja vielä enemmän silloin kun syön lämmintä ruokaa tai olen kuumissani tai tulossa ulkoa sisälle, tai jotain vastaavaa. Eikö muka ole kiusallista? Järjestin äskettäin kotona juhlat ja vieraat taisivat luulla että olen leiponut flunssaisena - no siltähän se varmaan näytti. Kaikille ei ihan aina jaksaisi selittääkään.

Ihanaa että on teitä muitakin, en olekaan ihan ainoa :)

Olen tässä äskettäin lukenut englanninkielisiä lähteitä tähän vaivaan liittyen, ja saanut selville että pari lääkettä saattaisi auttaa juurikin tällaiseen nuhaan ja tässä nyt vinkiksi teille muillekin: Atrovent ja Lastin. Näitä aion nyt seuraavaksi kokeilla. Itselläni on myös aika hyvää kokemusta Duact-nimisestä lääkkeestä, joten siihen turvaudun uudestaan jolleivät uudet kokeilut tuota tulosta.

Vierailija
13/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa vasomotorinen nuha. Kiusallinen juttu, mutta sille ei kai voi mitään.

Vierailija
14/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama, mutta nenä vuotaa vaikkei olisi pakkastakaan. myös sisätiloissa hengästyminen saa nenän vuotamaan. en tiedä syytä :( ehkä kuiva ilma kuivattaa nenän limakalvoja ja keho yrittää kosteuttaa niitä?

ärsyttävää kun tyyliin jumppaan mennessäkin ihmiset katsoo että kipeänä tulen jumppaamaan.

Vierailija
15/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasomotorinen nuha tms. muista joskus kuulleeni.

Mulla on tuo. Sama tapahtuu, jos syön lämmintä keittoa, tai jopa pelkkä käsien pesu lämpimällä vedellä riittää ja nenä valuu vettä. Kiusallinen vaiva.

Vierailija
16/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuttu vaiva. Mulla oireilee jotakuinkin syyskuusta toukokuuhun. Kesälläkin esim. lenkkeillessä vuotaa nenä myös lämpimällä säällä.

Vierailija
17/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin tiedän mikä itseänikin vaivaa.
Minulla nenä vuotaa pienestä tuulestakin. Ei välttämättä silloin pihalla ollessa, mutta viimeistään kun astuu sisälle niin johan valuu.
Ja kun se tosiaan vuotaa vettä, ei voi niistää kumpaankaan suuntaan, vaan se vain valuu.
Minulla vuotaa myös silmät herkästi, joka on vieläkin rasittavampaa, jos on meikannut.

Vierailija
18/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:57"]

Googlaa vasomotorinen nuha. Kiusallinen juttu, mutta sille ei kai voi mitään.

[/quote]

Niinpä, ei voi mitään, valitettavasti. Itselläni tämä sama, ollut lapsesta asti. On se kyllä tavattoman ärsyttävää että hetkikin pakkasessa tai viimassa niin nokka vuotaa. Meikit suttaantuu sekä vuotamisesta että tarpeesta pyyhkiä vähän väliä nenäliinalla.

Vierailija
19/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasomotorinen nuha todellakin. Minä ostan aina kaupasta osapuilleen grossin nenäliinoja. Pitäisi joskus laskea, millä summalla tuen esim. Serlaa. ;)

Vierailija
20/21 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän