Saako enää mistään ostaa kokonahkapaikkaisia ratsastushousuja?
Tahtoisin uudet kestävät ja parhaat ratsastushousut. Enää yhdet jo yli 20 v vanhat on minulla käytössä.
Olen pessyt niitä pyykinpesukoneessa lanoliinipitoisella nahanhoitoaineella ja ovat vain parantuneet, mutta olisi kiva saada toiset yhtä hyvät. Keinomateriaaliset tuhoavat luontoa, kun ne eivät kestä ja ovat ne kyllä käytössä epämukavammat myös.
Kommentit (16)
Saahan tuollaiset, kun teettää ompelijalla.
Ja jos suomalaisista ratsastustarvike kaupoista löydy, niin varmasti löytyy netistä, ulkomaisista alan kaupoista.
Enää?
Jos sä olisit oikeasti parikymmentä vuotta ratsastanut sä noin typeriä kyselisi vauvapalstalla.
Ratsastajat kyllä tietää missä varusteita myydään.
Katsopa, onko Ma-nulla. Ne tekevät tilauksesta. Mä joskus katoin niitä, ja en osaa sanoa, onko niillä oikeaa nahkaa vai keinomokkaa. Keinomokkapaikkaisetkin ovat muuten nykyään harvinaisia. Kannattaa kysyä Ma-nulta. Valitettavasti olen kyllä kuullut, ettei siellä ole enää ompelun laatu sitä mitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Enää?
Jos sä olisit oikeasti parikymmentä vuotta ratsastanut sä noin typeriä kyselisi vauvapalstalla.
Ratsastajat kyllä tietää missä varusteita myydään.
Millon oot viimeksi nähnyt jossain myytävän ratsastushousuja aidolla nahkapaikalla? Sitähän aloittaja mun käsittääkseni kyseli, ei keinomokkapaikkaa.
En ole löytänyt. Netissä lukee, että nahkapaikat, mutta kun tarkemmin tutkii, niin lukeekin jossain, että tarkoittaa keinonahkapaikkoja. Asun korvessa, joten liikkeeseen sovittamaan on pitkä matka. Sen minkä liikkeissä olen käynyt, olen löytänyt vain keinonahkaisia. Olen sitten luovuttanut ja ajatellut, että onneksi vanhat kestävät vielä.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt. Netissä lukee, että nahkapaikat, mutta kun tarkemmin tutkii, niin lukeekin jossain, että tarkoittaa keinonahkapaikkoja. Asun korvessa, joten liikkeeseen sovittamaan on pitkä matka. Sen minkä liikkeissä olen käynyt, olen löytänyt vain keinonahkaisia. Olen sitten luovuttanut ja ajatellut, että onneksi vanhat kestävät vielä.
ap
No kannattaa tiedustella sieltä Ma-nulta. Niillä ei ole edes kuvia tai mitään, piirretty malli vain housuista.
Mulla on yli 30 vuotta vanhat Ma-Nut :D Kokonahkapaikoilla. Housujen oston jälkeen on ratsastanut vain harvoin, edellisestä kerrasta taas vuosia aikaa... mutta siis outoa, jos ei edes polvipaikkoja saa enää aitonahkaisina, tuontinahkahan ei taida edes maksaa paljoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun kaikki on "keinonahkaa", joka ei käyttöominaisuuksiltaan tunnu yhtään nahalta, vaan muovilta.
Joo-o. Ostin kalliin nahkavyön, kun edellinen kesti ihan ok vuosikymmeniä.
Vyö halkesi jokseenkin pilalla muutamissa viikoissa. Menin kauppaan valittamaan kuitin kanssa ja kauppa tarjosi että heidän suutari korjaa sen ilmaiseksi. Vein siitä sitten suutariin ja suutari sanoi että ei tämä kyllä nahkaa ole. Mitä helvattua!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yli 30 vuotta vanhat Ma-Nut :D Kokonahkapaikoilla. Housujen oston jälkeen on ratsastanut vain harvoin, edellisestä kerrasta taas vuosia aikaa... mutta siis outoa, jos ei edes polvipaikkoja saa enää aitonahkaisina, tuontinahkahan ei taida edes maksaa paljoa mitään.
Taitaa olla ennemmin kyse siitä, että nahkapaikkaisten housujen peseminen on hankalampaa. Nykyäänhän suositaan grippipaikkoja yli noiden keinonahkapaikkojen.
Keinonahkaa, mutta hienot:
https://viljarshop.com/p43328/horze-victoria-naisten-keinonahkaiset-rat…
Ratsastushousuista ei kannata tinkiä.
Eikä tietenkään mitään muovia.
Nahkapaikka pitää ja kestää.
Vierailija kirjoitti:
Nahkapaikka pitää ja kestää.
Juu, niitä nahkapaikkaisia ei vain enää myydä oikeastaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahkapaikka pitää ja kestää.Juu, niitä nahkapaikkaisia ei vain enää myydä oikeastaan missään.
Jaa. Mikähän siinä mahtaa olla ongelma?
Ei kai se sitten auta kuin teettää, jos vaan löytyy osaava ompelimo.
Ratsastushousut kestää ikuisesti jos ne on kunnolliset.
Tietysti vartalo muuttuu kun kuluu kymmeniä vuosia. On se kumma että kaikki pitää nykyään tehdä fuskaamalla.
Löytyykö jostain miehille keinonahka ratsastushousuja ? Olen yrittänyt etsiä, mutta ei oo vielä löytänyt.
Ostan mieluummin ehjiä, kuin valmiiksi paikattuja.
On se kumma, kun kaikki on "keinonahkaa", joka ei käyttöominaisuuksiltaan tunnu yhtään nahalta, vaan muovilta.