Onko säästeliäisyys ja nuukuus sekä maksamisen välttely mielenterveyden ongelma?
Puhutaan siis sellaisista elämäntapalokeista tai suodatinpussien uudelleenkäyttäjistä.
Kommentit (8)
Yleensä. Ahdistuvat jos joutuvat maksamaan vieraan vessassakäynnin vesilaskussaan. On aika häiriintynyttä.
Vapauttavaa elää tulojen mukaan. Tulisin hulluksi jos eläisin yli varojeni. Velat kannattaa maksaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on "maksamisen välttely"?
Lompakko ”unohtuu” kotiin jne.
Ensin nauratti koko otsikko.Toisalta täällä ei ole lääkäreitä,ei sairaanhoitajia vastamassa ,mikä on kyseessä?Muistan kuitenkin hyvin kuin muistisairas mies alzmer potilas ,mutkankautta sukua huusi, kun menin Wc !Sitä wc-paperia ei käytetä.Tuo omasi!Huolehdin sitten käyneilläni lähes päivittäin 5 vuotaa..Wc-paperin ostot sinne omasta pussistani,Ettei murhetta tule, lopuu wc-paperit ymm. Nyt nauratta,silloin olin? Paras säästövinkki hänellä oli tena vaipat pesi ja kuivatti ne! Kun heitin menee ne,suutui. Alkoi piilotaa ne kaapiin ja sieltä löysin niitä, hävitin..Taas aihetta suutua minulle.Muutoin oli kiltti vanhus.Mutta hän oli vanha mies alzer tauti .Hyvä mahtava Kotihoito katso puolestani vaippojen perään.Niin sopu oli meillä keskenään. Ihan ilolla kävin,olin läsnä ,kun oli mahdolista ja palkatta! Opin itse kunioitamaan vanhuksia. Livenä myös näin: Minkä turvan ja tietoisuuden sain samalla, yksinäisenä vanhenevana ihmisenä!On mahdolisuus saada hyvä mahtava koti hoito, kun se aika on! Kiitos kaikialla Itä-Helsinki kotihoidon väki: Arvostan, kuniotan teitä!( tekstini virheet jos on,johtuu lukihäiröni. Anteeksi se)
No onhan se joskus, kuten mikä tahansa muukin asia voi olla.