Lapsienne lahjalista jouluksi?
Mimmoisia lahjalistoja teidän perheessä on tehty?:-)
Kommentit (98)
Poika 10v ilmoitti jo toivovansa uuden Skylander-pelin ja lisäosia
Tytär 13v ei ole vielä sanonut mitään
Lastensuojelu on suomessa irvikuva!!
3v lapsi toivoo Rauhaa ja rakkautta elämään :/
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:40"]Yksi toive on, että pääsisin kotiin. Edes täksi jouluksi, lomille, jos en asumaan... :( t. huostaanotettu teini
[/quote]Mitäs teit että jouduit lastariin? Oma poika ei omasta mielestään tehnyt mitään mutta niin vain joutui nuorisokotiin 600km päähän. Auttoi.
[/quote]
Odotan yhä huostaanottopäätöstä, lain mukaan niiden paperien pitäisi olla minulla itselläni, mutta eipä näy. Ainakun kyselen ohjaajilta ja perhekodin johtajalta syytä mun sijoitukseen ja pyydän papereita nähtäväksi, niin saan kuulla jtn mutinaa, että "paperit on virastossa ja sinne pitää varata aika, että pääsee näkemään niitä". Miksi, jos niiden pitäisi olla minulla itselläni?
Mun äidissä tai perheessä ei ole mtn vikaa, äiti käyttää alkoholia tosi harvoin, ehkä pari kertaa kk saunakalja saunassa, jos sitäkään, ja käy töissä. Ennen sijoitusta en lintsaillut koulusta, en koskaan jättänyt läksyjä tarkoituksella tekemättä, minua ei koskaan poistettu luokasta (en ollut häiriöksi), en ole polttanut sitä ensimmäistäkään tupakkaani, tai maistanut kertaakaan alkoholia, kuten en ole huumeisiinkaan koskenut. Olisi ihan kiva tietää syy sijoitukseen, jos sellaista edes on. t. huostaanotettu teini
Itse olen jo 23 joten en toivo muuta kun mukavia joulupyhiä :)
Kotona vanhemman kanssa ei pitäisi olla ongelmaa...
"Julkisissa esityksissä (esimerkiksi elokuvateattereissa) voidaan 7, 12, ja 16 vuoden ikärajoista joustaa kolme vuotta silloin, kun lapsi on aikuisen seurassa. Ikäjousto ei kuitenkaan koske vain aikuisille tarkoitettuja ohjelmia."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvaohjelmien_ikärajat_Suomessa
Tyttö 11 v toivoo ipadia, älypuhelinta ja schleisseja. Näistä ei ihan satasella selviäkään.
Poika 9 v haluaa järkyn kalliita tekniikkalegoja.
Yksi kalliimpi paketti molemmille varmaan hankitaan ja sitten jotain pienempää lisäksi.
Kyllä lapsikin tajuu lama-ajan. Kävytkin käytetään. Askarrellaan .
Mul ei oo muita toiveita kuin uus tietokone. Oon täs puol vuotta ollut ilman tietokonetta.
köyhä lapseton opiskelija
Teini toivoo jotain erästä kirjaa ja yhtä (mielestäni) järjettömän kallista paitaa ulkomaalaisesta nettikaupasta. Toinen teini taas tahtoo sims4-pelin ja uuden tabletin. Pienimmälle tilattiin melkein satasen maksava lego-paketti. Ja kaikki tullaan ostamaan, koska ollaan päätetty, että jokaisella on 150e budjetti ja nuo kaikki menevät sen sisään. Jääneet lahjarahat annetaan käteisenä
24 päkin Karhu A olutta 6 päkin Karhu III olutta pinttitölkissä ja 10 litran Karhu olut tölkkiä
9v pojan suurin toive oli K-18 -peli, mutta löytyi edullisesti käytettynä joten ostettiin jo nyt.
En tohtis edes sanoa. Oon niin järkyttyny siitä, että ainut lapseni haluaa Avenged Sevenfoldin paidan! Tyttö on 12-vuotias! Ei kuulemma tarvii muuta!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:26"]kai tiedätte että potterit on K 11 ? [/quote] HUOOOOOOOOHHHH.
[/quote]
Mun mielestä ei oo naurun asia. Olen ihan aikuinen nainen, enkä pysty yksinäni Pottereita katsomaan, ne on niin pelottavia. Joten en todellakaan antaisi 8-vuotiaan katsoa niitä.
Tyttö 4v, saa meiltä vanhemmilta tabletin (jota voi käyttää pelaamiseen, kaikennäkösten opetteluun ja muutamien puheluiden soitteluun mummulle ja ukille), sitten saa suklaataja jotain pientä. On niin paljon lleluja, vaatteita, ja kaikkea ettei muuta osteta kun ei entisetkään mihinkään mahdu. Isovanhemmat ja muut sukulaiset ostakoon jotain duploja yms rakennusjuttuja.
Aloita huostaanotettu uusi ketju aiheesta koska eihän tuo ole oikein ettei edes päätöstä ole!!
Meidän lapsi toivoo (11v)
1.playstation 4
2.Pelejä PS4
3. Rahaa
4.ulkomaan matkaa
5 veelle metsästetetään lasten tablettia, Hobby Hallista pääsivät loppumaan
2v saa jonkun halvan, oman barbin kun on höpötellyt asiasta jo ties kauan :D " joolupukki tuo Iitalle parpin"
tietysti muutakin, mutta ainakin nuo!