Älkää viekö lääkäreille lahjoja, se on vaivaannuttavaa lääkärille. .
Lahjan antaminen asettaa aina lääkärin hyvin epämiellyttävään tilanteeseen. Lahjoja annetaan läheisille ihmisille, ei lääkäreille.
Kommentit (39)
On ihan eri asia antaa henkilökohtainen lahja jollekin ihmiselle kuten lääkärille kuin viedä työpaikan kahvihuoneeseen suklaata kaikkien jaettavaksi.
Minä voisin kyllä viedä, jos kokisin suurta apua saaneeni, miksi ei?
Ensin kuulosti todella oudolta, mutta jos olisi tosiaan vaikka kirurgi leikannut ja hyvin niin ymmärrän, jos haluaa kiittää jotenkin.
Ajattelin, että jollekin tk-lääkärille jengi roudaa lahjoja😀
Suosittua on viedä konjakkipullo ja sulloa satasen seteli rintataskuun. Silleesti saa lähetteen vaivasenluuleikkaukseen.
Hänelle tuli mieleen lääkärien lahjonta siitä, että opettajia ollut tapana "lahjoa" eli kantaa heille krääsää pahimmillaan kahdesti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko hoitajille antaa kahvihuoneeseen suklaata joulun alla?
Voi mutta ei kannata.
Etenkin hoito-ja hoivakodeissa hoitajat syövät jopa potilaille viedyt herkut ja suklaat.
Siinä ja siinä, että omaisella on edes hänelle viety lämmin ja kaunis hartiahuivi tallella-
Hoitajien joukossakin on näpistelijöitä ja epärehelleisiä, eivät hoitajat ole muita ihmisiä kummempia.
Eivät sen parempia, eivät sen rehellisempiä tai kunnollisempia kuin muutkaan ihmiset keskimäärin.Eivät ne hoitajat mitään enkeleitä eivätkä hyväntekijöitä ole. Työkseen he sairaita ja vanhuksia hoitavat. Eivät huvikseen eivätkä ilmaiseksi. Takanapäin nyrpistelevtä nenäänsä, haukkuvat vanhusten ja sairaiden omaiset, pilkkaavat ja ivaavat jopa vieraiden pukeutumisen.
Kun harjoittelijana ja myöhemmin sijaisena kiertää useita eri alan paikkoja, niin näkee tämänkin ammatin raadollisuuden.
ihan totta puhut,sukulaiseltani hävisi keksit ja suklaat ym. Jopa osa lompakossa olleista rahoista.syyttivät ulkopuolisia,että lompakoihin olisi pääsy kellä tahansa koska ne eivät ole lukitussa kaapissa!? Ulkopuolinen olisi vienyt koko lompakon eikä osaa rahoista.
Lääkärinä kommentoin itse, että juu ei missään nimessä mitään henk.koht. lahjoja. Todella kiusallista. Joku kiitoskortti ja suklaarasia vaikka kahvihuoneeseen voi olla ok mutta sekin sinänsä turhaa, sitä suklaata pyörii etenkin jouluaikaan liikaakin pöydillä.
Leikkaus tai muu toimenpide tapahtuu aina ison porukan yhteistyönä. Vaikkapa rintasyövässä ensin ovat asiall seulontakuvaaja ja röntgenlääkäri, sitten kirurgian polilla hoitajat ja lääkäri, sitten usein röntgenlääkäri lankamerkitsee muutoksen hoitajan kanssa tiiminä, isotooppiyksikkö tekee vartijaimusolmukeruiskutuksen, osasto ottaa potilaan vastaan, leikkurin hoitajat valmistelee potilaan, anestesialääkäri nukuttaa ja anestesiahoitaja valvoo nukutusta, kirurgi leikkaa ja hoitaja avustaa, röntgenlääkäri ja hoitaja kuvaavat leikatun resekaatin ja patologi tutkii sen ja patologian hoitajat käsittelevät leikkeet niin, että niistä saadaan erilaisia värjäyksiä ja reseptorimäärityksiä, joihin taas syöpätautiosasto perustaa oman jatkohoitonsa myöhemmin, heräämö valvoo ja hoitaa ennen osastolle siirtoa, kirurgian vuodeosasto hoitaa osastolla, tyhjentelee dreenit jne. ja lopulta kotiuttaa potilaan. Syöpäpoli ja sädehoitoyksikkö jatkaa tästä ja radiologinen ja onkologinen seuranta jatkuu tästä vuosia. Ymmärräthän, että se pelkkä kirurgin kiittäminen on todella yksipuolista ja jotenkin naiivia.
Kaveri antoi syöpähoitojen päätteeksi hoitajien kahvihuoneeseen laitettavaksi yksittäispakattua suklaata. Hoitaja ei edes kiittänyt, puuskahti vain ja väänsi syöpähoitotiputuksen niin nopealle, että tuli suoniin vaurioita ja kipua.
Lääkärikunta on naisistunut jo yli 20 vuotta. Nykyään kaksi kolmasosaa jo naisia. Koulutuspaikkojen määrää on kasvatettu, ja käytännössä kaikki uudet paikat menneet naisille.
Tarkoittaa sitä, että mieslääkärien määrä on stabiili, naislääkäreiden määrä kasvaa. Esimerkiksi erikoistuneissa lääkäreissä miesten määrä on laskenut 20-vuodessa hieman, naisten määrä kaksinkertaistunut.
Myös opiskelupaikoissa jakauma naisistuu mikä enteilee tietysti lääkärikunnan naisvaltaistumista, koska miehiä eläköityy enemmän.
Tulipa osuvasti tämä ketju mun silmiin, kun olin ajatellut lähettää jotain gynelle, joka löysi sattumalta mun syövän. En tosin tiedä kauanko tässä olen lahjoja lähettelemässä, mutta nyt tiedän että olisi pöljää antaa lahja.
Jos tätä ketjua lukee lääkäreitä ja hoitajia niin isot kiitokset teille työstänne. Kaikki on kuulleet niitä kauhutarinoita ilkeistä ihmisistä, mutta itse olen kohdannut tosi mukavia teikäläisiä lähäreistä lääkäreihin. Teette mahtavaa duunia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niille lahjoja viekään, en ole koskaan kuullut.
Joku kertoi fb:ssä vieneensä polvileikkauksen tehneelle lääkärille jaloa juomaa ja jotain muutakin siinä ohella, kun oli niin tyytyväinen tämä viejä siihen leikkauksen tulokseen.
Mä en kyllä veis, vaikka olisin miten tyytyväinen. Mun asia ei ole lahjoa palkkansa eteen työtä tekevää ihmistä.
Senkin olen kuullut, että vanhustenhoidosta kyseen ollen, niin omaiset vievät koko osastolle jotain herkkuja esim. jouluna, hoidettavan vanhuksen syntymäpäivänä jne. kahvipöytään nautittaviksi. Mutta tämä on vähän eri asia.
Toisaalta toi syntymäpäivä, jos on isot synttärit, niin silloin kyllä kahvitarjoomukset tulee talon puolesta vanhukselle ja sen jälkeen hoitohenkilökunnalle sitten rääppäjäisinä.
Millekään lääkärille en kyllä veisi mitään kiitoslahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta ei kannata.
Etenkin hoito-ja hoivakodeissa hoitajat syövät jopa potilaille viedyt herkut ja suklaat.
Siinä ja siinä, että omaisella on edes hänelle viety lämmin ja kaunis hartiahuivi tallella-
Hoitajien joukossakin on näpistelijöitä ja epärehelleisiä, eivät hoitajat ole muita ihmisiä kummempia.
Eivät sen parempia, eivät sen rehellisempiä tai kunnollisempia kuin muutkaan ihmiset keskimäärin.Eivät ne hoitajat mitään enkeleitä eivätkä hyväntekijöitä ole. Työkseen he sairaita ja vanhuksia hoitavat. Eivät huvikseen eivätkä ilmaiseksi. Takanapäin nyrpistelevtä nenäänsä, haukkuvat vanhusten ja sairaiden omaiset, pilkkaavat ja ivaavat jopa vieraiden pukeutumisen.
Kun harjoittelijana ja myöhemmin sijaisena kiertää useita eri alan paikkoja, niin näkee tämänkin ammatin raadollisuuden.
Meidän mumma ainakin ihan itse kadotti makeiset ja muut herkut antamalla ne seuraavalle kyläilijälle, vaatteet, tossut ja laukut koki saman kohtelun, ei tarvii ei mahdu, epämukava ja hermostui ja huusi jos et ottanut.
Ne arvokkaat villahuivit ja neuletakit tuhoutu viimeistään pesulassa infektiopesussa koska jos ne oli siihen punaiseen pussiin koko vaatekerran mukana suljettu ne heitetään pesulan koneeseen lajittelematta. Soittorinki omaisten kesken selvitti monta mysteeriä, ja yleensä ne mumman mukaan tyrkkäämät karkit annettiin hoitajille nautittavaksi tai kahville jaettavaksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin väärin muistaa, jos lääkäri ja hoitajat on pelastanut hengen? Vai pitääkö vaan ajatella että kyllä he siitä palkan saa.
Outoa se ainakin on. Sinulle henkesi pelastuminen merkitsee tietysti paljon enemmän, mutta lääkäreille ja hoitajille se on heidän normaalia työtään. Ymmärtäisin lahjan siinä tapauksessa, että joku random maallikko pelastaisi henkesi kadulla, jos olet saanut sairauskohtauksen tai joutunut onnettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta ei kannata.
Meidän mumma ainakin ihan itse kadotti makeiset ja muut herkut antamalla ne seuraavalle kyläilijälle, vaatteet, tossut ja laukut koki saman kohtelun, ei tarvii ei mahdu, epämukava ja hermostui ja huusi jos et ottanut.
Ne arvokkaat villahuivit ja neuletakit tuhoutu viimeistään pesulassa infektiopesussa koska jos ne oli siihen punaiseen pussiin koko vaatekerran mukana suljettu ne heitetään pesulan koneeseen lajittelematta. Soittorinki omaisten kesken selvitti monta mysteeriä, ja yleensä ne mumman mukaan tyrkkäämät karkit annettiin hoitajille nautittavaksi tai kahville jaettavaksi kaikille.
hyvin harvoilla vaan ketään heitä käy katsomassa,itse kävin lähes päivittäin enkä koskaan nähnyt muita vierailijoita. Myös hoitaja sanoi että harvoin täällä ketään vierailijoita käy. Silti tuliaiset hävisivät samana päivänä,seuraavana aamuna ei niitä enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta ei kannata.
Ne arvokkaat villahuivit ja neuletakit tuhoutu viimeistään pesulassa infektiopesussa koska jos ne oli siihen punaiseen pussiin koko vaatekerran mukana suljettu ne heitetään pesulan koneeseen lajittelematta. Soittorinki omaisten kesken selvitti monta mysteeriä, ja yleensä ne mumman mukaan tyrkkäämät karkit annettiin hoitajille nautittavaksi tai kahville jaettavaksi kaikille.hyvin harvoilla vaan ketään heitä käy katsomassa,itse kävin lähes päivittäin enkä koskaan nähnyt muita vierailijoita. Myös hoitaja sanoi että harvoin täällä ketään vierailijoita käy. Silti tuliaiset hävisivät samana päivänä,seuraavana aamuna ei niitä enää ollut.
Jos kyse olisi minun äidistäni niin sen verran perso on makealle että uskoisin syöneen yhdellä istumalla. Ruoka ei sitten kyllä maistukaan. Diabeetikko on, en ihmettelisi jos takavarikoitaisiin terveyssyistä 🤔
Onko jotenkin väärin muistaa, jos lääkäri ja hoitajat on pelastanut hengen? Vai pitääkö vaan ajatella että kyllä he siitä palkan saa.