Kun ei enää huvita! Voi kun elämän voisi aloittaa alusta....
Olen totaalisen kyllästynyt tämän hetkiseen elämääni, oikeastaan ollut jo pitkään. Päällisin puolin kaikki on hyvin; 3 lasta, aviomies, vakituinen työpaikka, oma talo.... Mutta sisin täysin tyhjä. Olen niin totaalisen tyytymätön elämänvalintoihini. Olisi pitänyt ymmärtää elää vapaata elämää.... Tai mennä vain parisuhteeseen ja jatkaa muuten kohtuullisen vapaata elämää ilman näin suuria velvollisuuksia.
Nimenomaan olen väsynyt kaikkiin tämän elämäntilanteen tuomiin velvollisuuksiin ja vaatimuksiin. En jaksa hoitaa ja huolehtia tätä rulettia 24/7. Mutta eihän tässä ole vaihtoehtoja ja sen tiedostan kaikilla mahdollisilla tasoilla. Tiedän, että olen tehnyt itse valintani. Tiedän, että olen ajanut itse elämäni tähän pisteeseen. Tiedän, että minun täytyy kantaa vastuu valinnoistani itse. Tiedän, että tätä kestää jollain tasolla valinnoistani johtuen elämäni loppuun saakka.
Jos nyt voisin ja saisin niin aloittaisin kaiken alusta ja valitsisin täysin toisin. Olisin korkeintaan aikuisessa parisuhteessa, matkustaisin, nauttisin elämästä, olisin tekemättä mitään, jos ei huvittaisi, harrastaisin, nauttisin seksistä aina kun mieli tekisi, antaisin rakkautta kumppanilleni niin paljon kuin mahdollista ja pitäisi itsestä huolta. Noista mikään ei ole tällä hetkellä mahdollista ja kaipaan kaikkea tuota. Voisin valita mahdollisen eron tullessa itselleni uuden miehen, jonka kanssa elää vapaata elämää. Jos nyt tulisi ero niin tuskin kukaan tasokas ja järkevä mies laittaisi hynttyitä yhteen eronneen, 3:n lapsen yh-äidin kanssa ja haluaisi jakaa elämäänsä hänen kanssaan.
Ja tästä kaikesta saan kiittää itseäni ja valintojani. En jaksa jatkaa näin.
Kommentit (50)
Voihan se olla, mutta tällä hetkellä haluaisin niin kovasti elää enkä voi. En voi vielä vuosiin... Ja siitä on alkanut muodostua tosissaan ahdistava tunne!
Osaan vain kuvitella miltä sinusta tuntuu ap. Itsellä jääpi muksut tekemättä juurikin luettelemistasi syistä, vaikka ihan mukaviahan ne lapsetkin ovat.
Hommaa salarakas ;) mukava piristysruiske elämään!
Miksi valitsit miehen joka ei ota puolta vastuusta?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Ja kukahan huolisi siihen hommaan kolmen lapsen äidin? Ja mitäpä sitten, jos siihen salarakkaaseen ihastuisikin tosissaan...?!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:08"]
Miksi valitsit miehen joka ei ota puolta vastuusta?
[/quote]
Nii-in, miksi tein ylipäänsä tällaisia valintoja? Tyhmyyttäni? Rakkauttani? En tiedä....
No älä jatka, aika yksinkertaista.
Mitä sinulta muka jää väliin? Laita mies viikon lomalle ja lapsia hoitamaan. Lähde itse tyttökaverin kanssa reissuun. Näin meillä tehdään puolin ja toisin. Ja viikon vapaan elämän jälkeen on taas ihanaa päästä kotiin perheen pariin.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Ja kukahan huolisi siihen hommaan kolmen lapsen äidin? Ja mitäpä sitten, jos siihen salarakkaaseen ihastuisikin tosissaan...?!
[/quote]
No ihan varmasti huolii ;) huoli minutkin..vaikka on kaksi lasta...ja kyllä täs s ä ihastuu...tää on ihanaa ja kiva kun saa vastakaikua tunteille...
Mut pelasti mun salarakas...olin tosi loppu vuos sitten... ja nyt oon saanu kokea ihania juttuja ja tuntea kuinka jokuoikeasti himoitsee mua. Ja on ihana himoita toista ;)
Heivaa mies ja penskat, aloita uusi elämä muualla.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Tähän minusta ei olisi koskaan. Jospa "seuraavassa elämässä" ymmärrän valita viisaammin. Ei aika kulu, se kuluttaa....
Eihän sinun yh:ksi tarvitse alkaa, jätät penskat miehelle, alat etä-äidiksi ja alat elämään elämääsi uudelleen. Niinhän ne monet miehetkin tekevät!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Mäkin suosittelen tätä. Parempi kaikille. Kyllä täällä paratiisissa on varaa märistä ja marista..mutku mä HALUUUUUUUUUN....meanwhile jossain muualla ihmiset elää paskan keskellä, syö roskia ja koittaa selvitä hengissä päivästä toiseen. Vituttaa tällaiset kolmannen maailman märisijät ja jos olisin ilkeä, toivoisin että niille kaikille tulisi joku hitaasti leviävä tappava sairaus..mutta en ole ;) t. Yhden lapsen äiti, joka kiittää onneaan joka ikinen päivä eikä vaihtaisi elämäänsä mistään hinnasta kenenkään muun elämään
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Mäkin suosittelen tätä. Parempi kaikille. Kyllä täällä paratiisissa on varaa märistä ja marista..mutku mä HALUUUUUUUUUN....meanwhile jossain muualla ihmiset elää paskan keskellä, syö roskia ja koittaa selvitä hengissä päivästä toiseen. Vituttaa tällaiset kolmannen maailman märisijät ja jos olisin ilkeä, toivoisin että niille kaikille tulisi joku hitaasti leviävä tappava sairaus..mutta en ole ;) t. Yhden lapsen äiti, joka kiittää onneaan joka ikinen päivä eikä vaihtaisi elämäänsä mistään hinnasta kenenkään muun elämään
[/quote]
Olet ihan oikeassa. Silti pääsääntöisesti tulin elämään maailmaan omaa elämääni ja oman elämän ongelmat aiheuttavat itselleni oman elämäni suurimmat tragediat... Olen toki tietoinen, että maailmassa on suurempiakin ongelmia.
Silti olisin voinut valita toisin...
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:06"]
[/quote]
[/quote]
No ihan varmasti huolii ;) huoli minutkin..vaikka on kaksi lasta...ja kyllä täs s ä ihastuu...tää on ihanaa ja kiva kun saa vastakaikua tunteille...
Mut pelasti mun salarakas...olin tosi loppu vuos sitten... ja nyt oon saanu kokea ihania juttuja ja tuntea kuinka jokuoikeasti himoitsee mua. Ja on ihana himoita toista ;)
[/quote]
Kuinka houkutteleva ajatus olisikaan...
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:33"]
Lapset kasvavat yllättävän nopeasti. Hups heijaa ja ne jo keräävät kamojaan ja muuttavat omilleen.
[/quote]
Jos on kolme lasta, tuohon menee helposti neljännesvuosisata. Minusta on puistattava ajatus joutua odottamaan noin kauan saadakseen sellaisen elämän kuin haluaa. Ymmärrän, että haluat lohduttaa aloittajaa, mutta kummeksun tätä tapaa vähätellä lasten kasvattamiseen kuluvaa aikaa. Tuohan on älttömän pitkä jakso ihmisen elämästä. Minä en haluaisi elää edes yhtä vuotta sellaisella tavalla, joka tekee minut onnettomaksi. -27
sulta vaan puuttuu jännitys elämässä.
Koita kehittää sitä jollain, älä paneskelemaan silti ala.
nyt otat listastasi yhden asian, jonka järjestät kuntoon. nuo ei ole saavuttamattomia asioita. taistele omasta hyvästä olostasi, saat siihen koko ajan enemmän tilaa kun lapset kasvavat. yksi päivä sinulla ei ole enää muuta kuin asiat, joita nyt kaipaat. ota ne haltuusi yksi kerrallaan, pala palalta.
Ja jos eläisit kuvailemaasi vapaata ja huoletonta elämää, kaipaisit juuri noita asioita mitä sinulla nyt on.
Ihminen on sikäli hassu tapaus, että se aina kaipaa jotain mitä sillä ei ole. Vasta kun sen kaiken menettää, ihminen yleensä huomaa, ettei oikeastaan mitään puuttunutkaan.
Tsemppiä AP, nuo ovat ihan normaaleja tunteita välillä.