Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valaiskaa mua e-pillereiden taukoviikosta!

Vierailija
23.10.2014 |

Eli olen ennen käyttänyt Zoelyjä ja Yazeja, joissa oli neljän päivän tauko lumepillereineen. Nyt vaihdoin Gestinyleihin mitkä ovat vanhempi merkki, ja tässä on taukoviikko ilman lumepillereitä. Oon valitettavasti joko tyhmä tai sekaisin kun en ymmärrä millon otan ensimmäisen pillerin liuskasta, kun viime torstaina otin viimeisen. Tämä kopioitu reseptiselosteesta:

"Pidä tämän jälkeen 7 päivän tauko, jolloin et ota lainkaan tabletteja. Vuoto alkaa tämän 7 päivää kestävän tablettitauon aikana. Sitä kutsutaan ns. tyhjennysvuodoksi, ja se alkaa yleensä tauon toisena tai kolmantena päivänä.
Aloita seuraava pakkaus kahdeksan päivän kuluttua viimeisen Gestinyl -tabletin ottamisesta (eli 7 päivää kestävän tablettitauon jälkeen), vaikka vuoto jatkuisikin edelleen. Seuraava pakkaus aloitetaan siis samana viikonpäivänä kuin edellinenkin, ja tyhjennysvuoto alkaa pakkausten välisen tauon aikana."

Siis jos olen ottanut viimeisen tabletin torstaina, miten se seuraava liuska voi alkaa samana viikonpäivänä (tänään torstaina) kun taukoahan silloin tulee ainoastaan kuusi päivää ilman pillereitä? pe, la, su, ma, ti, ke? Mitä ihmettä... Apua kaipaisin että ymmärtäisin kiitos! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhelimella näköjään ei tullut rivivälejä, anteeksi pötköön tullut kirjoitus.. :/ t ap

Vierailija
2/5 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina otat. Samana viikonpäivänä jolloin aloitit edellisen liuskan, ei lopetit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:49"]Perjantaina otat. Samana viikonpäivänä jolloin aloitit edellisen liuskan, ei lopetit...
[/quote]

Ei hemmetti että olin typerä! Voi kiitos, näin ajattelinkin sen menevän etten tänään ota, ei ole tässä vanhaa liuskaakaa mukana ni en olisi tajunnut tarkistaakkaan.. Laskin vielä useampaan otteeseen sormillani että miten se näin voisi mennä.. Ihan hyvä että minunlaisilleni on keksitty ehkäisy :DD

Vierailija
4/5 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niiden ottaminen taukoviikon jälkeen alkaa aina samana päivänä, eli nyt otat. 8. päivänä eli sun tapauksessa perjantaina. Seuraavalla kerralla otat taas perjantaina ja sitä seuraavalla. Ei siis samana viikonpäivänä kun olet lopettanut niitä ottamaan.

Vierailija
5/5 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida että menkat harvoin alkavat tasan samana päivänä kuin otat liuskan viimeisen pillerin, odota rauhassa menkkojen alkua ja aloita sitten uusi liuska 8. päivänä vaikka vuoto ei olisi vielä kokonaan loppunut/tiputtelee vielä.

Omalla kohdallani mekkojen viive meni niin että kun otin liuskan viimeisen pillerin perjantaina, menkat alkoivat tiistaina ja uuden liuskan aloitus oli sitten aina lauantaina (8. päivä tauon alusta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi