Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nelikymppinen liian vanha iltalukioon?

Vierailija
22.10.2014 |

Jäin juuri työttömäksi ja ajattelin käyttää aikani kerrankin johonkin hyödylliseen ja meinasin iltalukiota. En jaksanut nuorena koulunpenkkejä kuluttaa ja se kaduttaa. Mietin vaan että onkohan luokka täynnä teinejä ja sit minä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä luulet niiden eläkeikäisten eli noin seitsemänkymppisinä ylioppilaaksi kirjotitavien käyvän lukion?

Vierailija
2/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:47"]

Mene Avoimeen yliopistoon mieluummin, lukion kursseilla et tuossa iässä tee enää yhtään mitään, eikä ne edesauta sun työllistymistäsi mitenkään. Oikean alan opintokokonaisuus Avoimesta yo:sta saattaa sen kyllä tehdä.

[/quote]

Näin kannattaa tehdä, ja kesäyliopistoissa työttömät voivat saada opintosetelialennusta kurssimaksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan ole nuoria kuin vähän. Itse kun olin iltalukiossa niin vanhin oli lähemmäs 90 v. Paljon n.60 vuotiaita. Eniten ehkä 50 v.

Vierailija
4/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukoista ei sinänsä ole hyötyä. Mihin kouluun tarvii yo paperit? Ainakin yliopistoon ja amk:n pääsee helpommin ihan muilla papereilla, ainakin oikikseen, kauppakorkeaan yms.

Vierailija
5/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole liian vanha lukioon tai mihinkään muuhunkaan kouluun. Itse opiskelin ammattikoulussa nuorisopuolella ja nelikymppisenä olin vanhimmasta päästä mutta oli siellä viiskymppisiäkin. Pyrkivät sijoittamaan vanhemmat opiskelijat samalle luokalle.

Vierailija
6/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:05"]

Missä sinä luulet niiden eläkeikäisten eli noin seitsemänkymppisinä ylioppilaaksi kirjotitavien käyvän lukion?

[/quote]

Koska lukio on yleissivistävä koulu?

Vierailija
7/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:47"]

Mene Avoimeen yliopistoon mieluummin, lukion kursseilla et tuossa iässä tee enää yhtään mitään, eikä ne edesauta sun työllistymistäsi mitenkään. Oikean alan opintokokonaisuus Avoimesta yo:sta saattaa sen kyllä tehdä.

[/quote]

Näin kannattaa tehdä, ja kesäyliopistoissa työttömät voivat saada opintosetelialennusta kurssimaksusta.

[/quote]

Mä sanoisin kyllä, että avoimesta yliopistosta saa enemmän irti, kun on lukio taustalla.

On totta, että ammattiin valmistava koulutus voi si olla välittömästi hyödyllisempää, mutta aapeellähän on jo sellainen, joten ei hän ihan mihin tahansa amikseen enää edes pääse. Puhumattakaan, että silloin ei sit saa työkkärikorvausta enää, koska tutkintoon tähtäävä koulutus on päätoimista opiskelua. iltalukio on hyvä siitä, että a) se ei vie korvauksia ja b) se avaa lisämahdollisuuksia kouluttautumiseen jatkossa.

Vierailija
8/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, senkun meet. Toisaalta sehän olisi hyvä mitä enemmän siellä olisi eri-ikästä opiskelijaa. Silloin kaikilla olisi jotain annettavaa toisilleen. Olisitte hyvä tuki toinen toisillenne. Hienoa, eikun opiskelemaan.

Vierailija
9/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 17 kun kävin aikuislukiota. Hengasin ihan kaiken ikäisten kanssa käytävillä. Parhaat tutut oli yli viisikymppisiä. Tykkäsin kamalasti niiden elämänkokemuksesta ja siitä, että olin yksilö nuoresta iästä huolimatta. Muutenkin aikuislukio oli parasta opiskeluaikaa kun eri ikäiset saivat oppia ihan omaan tahtiin.

Vierailija
10/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:07"]

no ei todellakaan ole nuoria kuin vähän. Itse kun olin iltalukiossa niin vanhin oli lähemmäs 90 v. Paljon n.60 vuotiaita. Eniten ehkä 50 v.

[/quote

Sittenhän se olisi minulle juuri sopiva paikka. T. eräs viisikymppinen lukioon haikailija

Vierailija
11/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37 ja käyn iltalukiota, tosin vain aineopintoja. Suurin osa on teinejä muttei se minua häiritse. Ja on kyllä mnua selvästi vanhempiakin.

Vierailija
12/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen iltalukiossa ja siellä on porukkaa aika laajalla ikähaarukalla. Nuorimmat ovat 16-vuotiaita (aika vähän näin nuoria kuitenkaan) ja vanhin meidän lukiossa on lähemmäs 80! Mukaan vaan, ei siellä kenenkään ikää katsota vaan ollaan sulassa sovussa nuoret ja vanhat. Oppimisen iloa!

Vierailija
13/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatunneilla enemmän aikuisia kuin päiväsaikaan, itsekin aikuislukiota käyn. Ei ole teinit häirinneet. :)

Vierailija
14/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4 yritti sanoa, että käy tunneilla päivisin ja iltaisin, mutta nuoret eivät haittaa, päin vastoin.

Vierailija
15/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä on 25-70-vuotiaita ja kaikkein kivoimpia opiskelukavereita ovat vähän vanhemmat ja kokeneemmat ihmiset. On aina hauskat jutut ja opettajat suhtautuvat meihin ihanasti. Olisipa ollut samanlaista aikoinaan koulussa...

Vierailija
16/35 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan ole :) itsekin kävin iltalukiota ja samaan aikaan kävi useita 60-70-vuotiaitakin

Vierailija
17/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni valmistui ylioppilaaksi 5-kymppisenä, muutama vuosi minun jälkeeni, aikuislukiosta :) sinne vaan ap!

Vierailija
18/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 11:05"]

[/quote]

Koska lukio on yleissivistävä koulu?

[/quote]

Ihana kun tätä lukion yleissivistävyyttä aina alapeukutetaan

Vierailija
19/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/35 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini meni iltalukioon melkein 5kymppisenä ja sen jälkeen työn ohessa yliopistoon ja luki tohtoriksi asti ja koko aikana piti vain pari viikkoa virkavapaata. Hyvä äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän