Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotietojen menetyksestä

Vierailija
11.09.2021 |

Miten se on vaikeuttanut elämäänne? Olen kahden teinin yh ja luottotiedot menevät kohta. Olen sairastunut ja tällä hetkellä työtön yrittäjä. Ja ennen kuin joku aukoo päätään, niin maksaisin mielelläni velat pois, jos rahaa olisi. Eniten huolettaa miten minun luottotiedottomuus vaikuttaa lapsiin. Olen koko ikäni yrittänyt varjella luottotietojani, mutta sairaudet stresseineen veivät pohjan kaikelta työn teolta ja mahdollinen sairausraha on minimi, jolla ei kolme henkilöä elä. Olisinpa terve ja työkykyinen. Muuta en nyt toivo. Onneksi lapset ovat terveitä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on ilmeisesti luottotiedot kunnossa. Ap

Vierailija
2/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti et ole ruokkinut niitä teinejäsi vippirahoilla. Muuten on kovat ajat edessä, ellet sitten ala myymään persettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi velkaannuit liikaa ja et hankkinut puskureita? Vai oliko "elämä tässä ja nyt"?

Vierailija
5/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi velkaannuit liikaa ja et hankkinut puskureita? Vai oliko "elämä tässä ja nyt"?

Kun tulot on aina olleet pienet ja vähimmäismenot suuremmat, niin yhtälö on kurja. Velka on yritysvelkaa ja oma luottokortti. Ollaan aina eletty pienesti, ei ole autoa, ei harrastuksia, ei telkkaria, ei lehti- ym. tilauksia jne. Mutta kun pienet tulot ei riitä välttämättömiin, niin ne ei riitä.

Vierailija
6/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulot on aina olleet pienet ja vähimmäismenot suuremmat, niin yhtälö on kurja. Velka on yritysvelkaa ja oma luottokortti. Ollaan aina eletty pienesti, ei ole autoa, ei harrastuksia, ei telkkaria, ei lehti- ym. tilauksia jne. Mutta kun pienet tulot ei riitä välttämättömiin, niin ne ei riitä.

Minun menoni viime kuussa oli 778,78 €. Kuinka pienet tulosi oikein olivat? Menoni sisälsi harrastus- ja automenot. Ehkä ei olisi kannattanut ottaa noin pienillä tuloilla velkaa ensinkään.

Vierailija
7/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ota yhteyttä velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön, kuten tuossa ylempänä ehdotettiin. Täällä on aika paljon vittuilua aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
8/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin 4kk sitten ulosottoon kun olin koukussa uhkapelaamiseen. Ei sinänsä ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Autoni on vanha romu, jos siihen tulee iso vika niin en voi käydä enää töissä. En tiedä mitä sitten teen. Ehkä otan lopputilin ja lopetan töiden tekemisen

Vierailija
9/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaisesta summasta kyse, mutta sehän tietysti vaikuttaa yrityksen toimintaan, et saa enää mistään laskulle, etkä tietysti lainaakaan. Itsellä on enää vain 1 merkintä joka poistuu ensi vuonna, summa oli noin tonni. Mielestäni on/oli tylsää, ettei voi enää ostaa osamaksulla mitään, vaan on säästettävä isompi summa kerralla, jos on tehtävä jokin kallis hankinta. Tosin Elisan asiakkaana olen saanut laitteita osamaksulla (ja ilman vakuusmaksua), mutta minulla on sinne yli 10v asiakkuus ja ei ole puhelinlaskujen kanssa ollut maksuongelmia, sellaista olen kuullut että vuoden kun on maksanut laskut ajoissa, niin ei tule vakuusmaksua laitteisiin.

Vuokra-asunnon saanti voi vaikeutua, jos on iso summa kyseessä ja varsinkin, jos on vuokrista johtuvia maksuhäiriömerkintöjä. Itse olen saanut isoilta vuokrayhtiöiltä helposti asunnon, kun ei ole vuokrarästejä, yksityisiltä en ole edes kehdannut kysellä, kun joutuisi tilannettaan selvittämään ja todennäköisesti eivät vuokraisikaan. Näille isoille vuokrayhtiöille ei ole tarvinnut mitään onneksi selitellä, kävivät vain kurkkaamassa luottotiedot ennen kuin tarjosivat asuntoa. 

Voi olla myös vaikea päästä jonnekin töihin, koska työnantajat saattavat tarkistaa luottotiedot, eikä sen faktan tiedostaminen motivoi edes hakemaan joitakin töitä, kun pelkää siitä mahdollisesti koituvaa nöyryytystä, kaikki kun eivät työpaikkailmoituksessa kerro, että tarkistavat luottotiedot. 

Vierailija
10/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun menoni viime kuussa oli 778,78 €. Kuinka pienet tulosi oikein olivat? Menoni sisälsi harrastus- ja automenot. Ehkä ei olisi kannattanut ottaa noin pienillä tuloilla velkaa ensinkään.

Meitä on kolme henkilöä ja yhden ihmisen pienet tulot, vähemmän kuin peruspäiväraha. Ap

Vierailija
11/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ota yhteyttä velkaneuvontaan ja Takuusäätiöön, kuten tuossa ylempänä ehdotettiin. Täällä on aika paljon vittuilua aiheesta kuin aiheesta.

Kiitos molemmille. Ap

Vierailija
12/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luottotiedottomuus näkynyt elämässäni juuri mitenkään muuten kuin että ei ollut luottokorttia yllättäviä tilanteita varten. Yksi sellainen tilanne oli koirani tapaturmainen loukkaantuminen, josta tuli useiden satojen eurojen ell-lasku. Onneksi oli hyvä ystävä, joka luotti ja lainasi rahat. Niin ja silmälaseihin lainasin rahat miesystävältäni. Molemmille maksoin tottakai sovitusti takaisin pienen koron kanssa.

Vierailija
13/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän millaisesta summasta kyse, mutta sehän tietysti vaikuttaa yrityksen toimintaan, et saa enää mistään laskulle, etkä tietysti lainaakaan. Itsellä on enää vain 1 merkintä joka poistuu ensi vuonna, summa oli noin tonni. Mielestäni on/oli tylsää, ettei voi enää ostaa osamaksulla mitään, vaan on säästettävä isompi summa kerralla, jos on tehtävä jokin kallis hankinta. Tosin Elisan asiakkaana olen saanut laitteita osamaksulla (ja ilman vakuusmaksua), mutta minulla on sinne yli 10v asiakkuus ja ei ole puhelinlaskujen kanssa ollut maksuongelmia, sellaista olen kuullut että vuoden kun on maksanut laskut ajoissa, niin ei tule vakuusmaksua laitteisiin.

Vuokra-asunnon saanti voi vaikeutua, jos on iso summa kyseessä ja varsinkin, jos on vuokrista johtuvia maksuhäiriömerkintöjä. Itse olen saanut isoilta vuokrayhtiöiltä helposti asunnon, kun ei ole vuokrarästejä, yksityisiltä en ole edes kehdannut kysellä, kun joutuisi tilannettaan selvittämään ja todennäköisesti eivät vuokraisikaan. Näille isoille vuokrayhtiöille ei ole tarvinnut mitään onneksi selitellä, kävivät vain kurkkaamassa luottotiedot ennen kuin tarjosivat asuntoa. 

Voi olla myös vaikea päästä jonnekin töihin, koska työnantajat saattavat tarkistaa luottotiedot, eikä sen faktan tiedostaminen motivoi edes hakemaan joitakin töitä, kun pelkää siitä mahdollisesti koituvaa nöyryytystä, kaikki kun eivät työpaikkailmoituksessa kerro, että tarkistavat luottotiedot. 

Mitään ei ole vielä rästissä, mutta en selviä yrityslainasta, ja se aiheuttaa dominoefektin. Yrityslainan omatakausosuus menee ulosottoon ja myöhemmin oma luottokorttivelka. Kyseessä yhteensä useampi tonni. Ap

Vierailija
14/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kolme henkilöä ja yhden ihmisen pienet tulot, vähemmän kuin peruspäiväraha. Ap

Nyt on jo myöhäistä mutta olisit hakenut asumis- ja toimeentulotukea.

Vierailija
15/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo myöhäistä mutta olisit hakenut asumis- ja toimeentulotukea.

Yrittäjälle paljon, paljon hankalampi prosessi kuin palkkatöistä työttömäksi jääneelle. Been there. Jos on voimat muutenkin lopussa niin kaikkien niiden papereiden saaminen kokoon, jotka todistavat ettei yritystoimintaa enää ole eikä senttiäkään rahaa ole mistään tulossa ja kaikki on lopetettu, on ylivoimaista.

Vierailija
16/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan puhelinliittymät ja vakuutusasiat kunnossa? Nyt kantsii pistää ne reilaan, kun luottotiedot on vielä ok.

Vierailija
17/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan puhelinliittymät ja vakuutusasiat kunnossa? Nyt kantsii pistää ne reilaan, kun luottotiedot on vielä ok.

Juu nämä on kunnossa ja nykyisessä asunnossa asutaan niin kauan kuin saadaan. Ap

Vierailija
18/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä taas katsella maailmaa laajemmasta näkökulmasta kuin omasta navastasi. Maailmassa on aivan liikaa kaltaisiasi typeryksiä. Ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi