Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miehen työvuoroja

Vierailija
22.10.2014 |

Miten te muut vuorotyöläisten vaimot kestätte? Oma mies tekee vuorotyötä 10-12 tunnin vuoroissa ilman minkäänlaista rytmiä. En pysty sopimaan mitään omia menoja muiksi kuin niiksi ajoiksi, jolloin lapset ovat päivähoidossa ja minun pitäisi olla töissä. Minkään harrastuksen aloittaminen ei tule kuuloonkaan epäsäännöllisen rytmin takia. Hoitoapua saan vain satunnaisesti tuttavilta, jos kehtaan pyytää. Apua! Pää hajoaa!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Omasta mielestäni en loisi, kun käyn töissä ja pyöritän melkein yksin koko perherulettia. Työvuorolisa tulee välillä ajoissa, välillä ei. Eikä sillä ole merkitystä, koska tulee, kun kokoukset, lääkärit ym. on yleensä sovittava aiemmin etukäteen. Kaikki ns. omat menot jäivät pois jo siinä vaiheessa, kun mies oli matkahommissa ja olin täysin yksin lasten kanssa. Asutaan niin landella, ettei täällä mitään lapsiparkkeja ole, hoitajia on vaikea löytää ja työmatkoihin menee tunti suuntaansa. Olisihan lasten hankkimisa tietysti voinut miettiä etukäteen, mutta enpä arvannut, että miehen työnkuva muuttuu ja tukiverkko hajoaa kuolemantapausten ja sairastumisten myötä.

Vierailija
2/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:34"]

Miten te muut vuorotyöläisten vaimot kestätte? Oma mies tekee vuorotyötä 10-12 tunnin vuoroissa ilman minkäänlaista rytmiä. En pysty sopimaan mitään omia menoja muiksi kuin niiksi ajoiksi, jolloin lapset ovat päivähoidossa ja minun pitäisi olla töissä. Minkään harrastuksen aloittaminen ei tule kuuloonkaan epäsäännöllisen rytmin takia. Hoitoapua saan vain satunnaisesti tuttavilta, jos kehtaan pyytää. Apua! Pää hajoaa!

[/quote]

Moni teini tai opiskelija voisi olla tyytyväinen, kun sais helppoa duunia silloin tällöin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Moni teini tai opiskelija voisi olla tyytyväinen, kun sais helppoa duunia silloin tällöin...

[/quote]

Näinpä, varsinkin kun asutte pienemmällä paikkakunnalla, jossa ei varmaankaan ole liikaa opiskelijoille työtä tarjolla. Silti, onhan tuo yhtä tuskaa ja ärsyttävää. I feel you!

Vierailija
4/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehellä työvuorot on? Meillä ainankin 3vkon työvuorot saadaan etukäteen viikkoa ennen kun edelliset loppuu. Kyllähän tuossa nyt voi jo jotain suunnitella.

Mene jonnekkin jumppaan kun pääseet, niitä on ihan päivittäin ja lähes aamusta iltaan monessa paikkaa. Eihän sitä tarvitse aina siinä samassa jumpassa käydä vaan voi vaihdella.

Jos miehesi vuoro on noin pitkä on hänellä myös enemmän vapaita kun 8h töitä tekevällä.

Vierailija
5/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin tekee vuorotyötä. 

Liikunta hoitui hyvin kotijumpalla ja leikkipuistossa venyttelin heidän leikkiessään. Mäenlaskussa tein mäkijuoksua sauvojen kanssa samaan aikaan jne...kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä mielestäni. Jos haluaa, niin pystyy. Eri asia, jos ei siis halua.

Toinen asia, mitä mietin, että jos miehesi tekee 12 tunnin työpäivää, täytyy hänellä olla ylimääräisiä vapaita. Miksi et hyödynnä niitä. Aloituksesi oli, kuin olisit yh tai leski. Mutta 10-12 tunnin työpäivillä miehelläsi täytyy olla kolmessa viikossa 7-8 vapaapäivää ainakin.

Muutenkin on hyvä opetella elämään niin, että ei tee kuukausia ennen suunnitelmia, vaan elää tässä hetkessä. Tänään suunnittelen, mitä tänään teen, enkä jää kiukuttelemaan, jos en päässyt kyläilemään tänään, kun kuukaisi sitten sitä haaveilin. Kyläilet sitten, kun miehelläsi on vapaata.

Lasten ollessa vielä kotihoidossa pieninä, miehen iltavuoroina palkkasin lähellä asuvan yläastelaisen tytön katsomaan lapsia tunniksi, että ehdin lenkille. Tyttö kävi mielellään pari kertaa viikossa tunnin vahtimassa, kun maksoin hänelle 10 euroa siitä käteen. 

Vierailija
6/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:59"]

AP: Omasta mielestäni en loisi, kun käyn töissä ja pyöritän melkein yksin koko perherulettia. Työvuorolisa tulee välillä ajoissa, välillä ei. Eikä sillä ole merkitystä, koska tulee, kun kokoukset, lääkärit ym. on yleensä sovittava aiemmin etukäteen. Kaikki ns. omat menot jäivät pois jo siinä vaiheessa, kun mies oli matkahommissa ja olin täysin yksin lasten kanssa. Asutaan niin landella, ettei täällä mitään lapsiparkkeja ole, hoitajia on vaikea löytää ja työmatkoihin menee tunti suuntaansa. Olisihan lasten hankkimisa tietysti voinut miettiä etukäteen, mutta enpä arvannut, että miehen työnkuva muuttuu ja tukiverkko hajoaa kuolemantapausten ja sairastumisten myötä.

[/quote]

Miksi ihmiset eivät tee lapsia sen vertaa, että jaksavat ne itse hoitaa. Vain typerys tekee lapsia ajatuksella, että napsin rusinat pullista ja tukiverkko hoitaa ne. Kun suunnittelette lapsia, miettikää monta jaksatte hoitaa, eikä niin, että kyllä ne isovanhemmat varmaan lapset hoitavat. He ovat osansa jo tehneet

Vierailija
7/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jamassa jo vuosia ja vituttaahan se, kun kaikki pyörii toisen työaikojen ympärillä. Nyt kun lapset ovat vähän isompia niin helpottaa ja löytyy hyviäkin puolia, kuten vähemmän ja lyhyempiä hoitopäiviä lapsilla. Ja palkka miehellä on niin huono, ettei se mitenkään kompensoi haittoja perhe-elämälle. Vielä kun omat työnsä joutuu miettimään sen mukaan, että miten saa ne tehtyä lasten hoitopäivän puitteissa (ja aina menee sit itsellä yötöiksi...), niin ei paljoa naurata. Yksin saa kuskata lapsia harrastuksiin (koko poppoo mukana tietenkin) ja itse on saanut kaikki harrastukset unohtaa...

Vierailija
8/28 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:28"]

Samassa jamassa jo vuosia ja vituttaahan se, kun kaikki pyörii toisen työaikojen ympärillä. Nyt kun lapset ovat vähän isompia niin helpottaa ja löytyy hyviäkin puolia, kuten vähemmän ja lyhyempiä hoitopäiviä lapsilla. Ja palkka miehellä on niin huono, ettei se mitenkään kompensoi haittoja perhe-elämälle. Vielä kun omat työnsä joutuu miettimään sen mukaan, että miten saa ne tehtyä lasten hoitopäivän puitteissa (ja aina menee sit itsellä yötöiksi...), niin ei paljoa naurata. Yksin saa kuskata lapsia harrastuksiin (koko poppoo mukana tietenkin) ja itse on saanut kaikki harrastukset unohtaa...

[/quote]

AP: Nimenomaan vituttaa, kun kaikki pyörii toisen työaikojen ympärillä. Vapaita tosiaan on, mutta aika vaikea lähteä sopimaan vanhempainyhdistyksen ym. kokouksia sillä lailla, että sovitaan se päivä sitten, kun olen saanut miehen työvuorolistan. Ja näitä vapaita arki-iltoja on siis noin neljä per jakso. Ehkä pitää luopua yhteisen hyvän eteen tarkoitetuista jutustakin, niin ei tarvitse järjestellä mitään ylimääräistä ja jää energiaa hoitaa lapsia, jotka tosiaan hankittiin silloin, kun työkuvio oli toisenlainen.

Vierailija
9/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä miehen työttömyyttä:(.  Ole onnellinen että on töitä.

Vierailija
10/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisitkö paremmin työtöntä miestä tai sitten eroperhettä? Jos et niin sopeudu.

Vierailija
11/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla onneksi säännöllinen työvuorokierto, vaikka joskus tosin tulee yllättäviä 16h ylityövuoroja. Millaista työaikaa itse teet?

Vierailija
12/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua kaipaat?

Vierailija
13/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä varaa palkata hoitoapua vaikka pari kertaa kk.

Vierailija
14/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Samaa säännöllistä työaikaa kuin lapset ovat hoidossa. Mutta jos sairastumisia tms. tulee, minä olen se joka joustaa.

Vierailija
15/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, sympatiseeraan!
Toi on niin tuskaa.

Täällä itsellä säännötön vuorotyö, miehellä säännöllinen vuorotyö.
Mikä sosiaalinen elämä? Mitkä omat harrastukset? Lapset kyllä harrastaa ja paljon, näin ne juuri mahdollistetaankin.
Hoitoapu, juu ei isovanhempia kiinnosta js kavereita ei kehtaa häiritä. Toistaiseksi toiminut. Kait juurikin sitä arvovalintaa!?

Vierailija
16/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta helpottaa kun lapset kasvaa... Mun mies tekee töitä aina, on yrittäjä, käy vain nukkumassa kotona. Työpäivät on helposti 10-16 tuntisia ja sulan maan aikaan 7 päivänä viikossa.

Kaipaan liikuntaa. Kunhan kuopus kasvaa voin dumpata sen johonkin iltamenoon ja käyn samalla itse salilla. Isommat voin jättää joko kotiin tai viedä nekin johonkin menoon. Ei tässä enää valittaminen auta.

Vierailija
17/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on yrittäjä, joten työvuoroista ei ole tietoakaan. Aina työvalmiudessa, vaikka kotona sattuisikin olemaan. Näin on ollut aina, siihen oli vain sopeuduttava.

Vierailija
18/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teidän miehet tienaa rahaa ilmeisen ookoo, joten älkää valittako.

Vierailija
19/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloita vaikka kuntosaliharrastus sellaisella salilla, jossa on lapsiparkki.

Vierailija
20/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautuminen oli ihanaa! Vauva on ihana, pakko saada! Olet rakastava, pullantuoksuinen äityli!

Loisit siis miehesi rahoilla kotona, ja sekään ei riitä? Mahtaa myös kehitysmaiden naisilla olla rankkaa, kun veden hakemisen kilometrien päästä estää jumpassa käynnin ja muiden asiakkaiden häiriköinnin ravintoloissa kakaran kanssa? I so feel u!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan