Toinen rinta tuottaa vähemmän maitoa kuin toinen?
Oikea rinta tuntuu aina tyhjemmältä kuin vasen. Esimerkkinä vaikka jos imetän klo 12 vasemmasta rinnasta (viimeksi imettänyt toki oikeasta) ja seuraavaksi imetän klo 15 niin taas vasen on piukeampi ja täydemmän tuntuinen kuin oikea. Imetän kuitenkin aina vuororinnoin eli vaikka vasen tuntuisi täydemmältä niin imetän oikeasta, jos viimeksi olen imettänyt vasemmasta.
Onko tämä tavallistakin? Minulla tosin oli kuukausia sitten rintatulehdus, juurikin tuossa oikeassa rinnassa, mutta yritin silloinkin sitä rintaa aina ensiksi (lääkärin ohje).
Kommentit (5)
ihan normaalia, jatka sinnikkäästi vaan :) maitoa tulee varmasti, tsemppiä :)
Mä muuten imetän yhellä kertaa yleensä kummatkin rinnat..
Mulla tuntuu rinnat pinkeältä vain öisin jos menee useampi tunti imetyksen välissä .
Mulla meni noin kans. Ekan lapsen kanssa tein vissiin sen virheen, että syötin täydemmästä enemmän, koska täysi rinta oli ärsyttävän tuntoinen. Tämä tietenkin johti siihen, että tuo rinta oli aina täydempi ja imetyksen loputtua tuntui jäävän suuremmaksi. Seuraavassa imetyksessä imetin enemmän pienemmällä rinnalla. Aina ensin sillä ja jälki-imut suuremmalla. Lopulta rinnat ja maidontuotanto tasaantui ja nyt molemmat on saman kokoiset. Imettämällä eri tavoilla saa maidontuotantoa lisättyä tai hillittyä niin pitkään kun maitotoiminta on aktiivista.
Minulla siis oli jo teininä rinnat eri paria, mutta imetystaktiikalla sain kokoeron pois.
Anopilla oli osunut nuorena pesäpallo toiseen rintaan. 5 lasta ja 8 vuotta imettäneenä sanoi että siitä tissistä maito tuli aina huonommin.
Ihan normaalia on.