Elääkö monetkin naiset miehensä rahoilla?
Ihmettelen vaan, kun tänäänkin on taas saanut joka jumalan käänteessä törmätä viesteihin, joissa mainitaan miesten olevan naisille vain lompakko. Elänkö mä nyt jossain ihan ultramodernissa kuplassa, kun ajattelen että aikuiset ihmiset nykypäivänä elättävät itse itsensä? Onko tosiaan olemassa paljonkin naisia, joille mies on lompakko vai onko nyt joku mies vaan jäänyt vähän luuppiin tuon päähänpinttymänsä kanssa?
Kommentit (41)
No mä elän tällä hetkellä koska opiskelen ja mies on töissä. Mutta tämä toimisi tietysti myös toisinpäin, ja yhdessä vaiheessa oltiin molemmat opiskelijoita ja kärvisteltiin yhdessä. Mielestäni ihan normaalia, en tykkäisi sellaisesta kaikki sentilleen puoliksi -mallista ainakaan pitkässä parisuhteessa. Mutta joo, elän mieheni rahoilla.
Voi kun saisikin elää miehen rahoilla. Ei kiinnosta käydä töissä enää paskan vertaa.
Ehkä sille jankkaajalle on jäänyt joku vaihe päälle? Minä olen loppusuoralla oleva yliopisto-opiskelija, ja "elän mieheni" rahoilla, koska hän on jo työelämässä: eikös tyypillinen suhde ole sellainen, että mies on naista pari vuotta vanhempi? Silloin mies on aloittanut koulun aiemmin ja todennäköisesti myös valmistuu ja siirtyy työelämään aiemmin. Monilla opiskelujen loppupuolella olevilla pareilla siis seuraa sellainen vaihe, että mies käy töissä kun nainen vielä opiskelee. Saahan siihenkin vaiheeseen opinto- ja asumistukea, joten ei kai sitä varsinaisesti miehen rahoilla eletä kokonaan. Tilanne tasoittuu parissa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:10"]
Minä elän miehen rahoilla. Tosin meistä ei kumpikaan varsinaisesti ajattele, että olisi sinun ja minun rahat vaan me ollaan yhdessä ja pyritään tekemään sellaisia ratkaisuja, että molemmat olisivat onnellisia. Me ollaan vähän kuin laitettu voimamme yhteen ja pyritään sen pohjalta tekemään molempia tyydyttäviä ratkaisuja.
[/quote]
Täysin samoin! Yhteinen talous, yhteiset rahat, vaikka tällä hetkellä tulevatkin pelkästään miehen tuloista ja mun kotihoidontuesta. Vaikka olisin töissä, tuloeromme olisi valtava, joten siinä mielessä kyllä elelen miehen tuloilla myös. Miten sitten pitäisi? Kokonaan erilainen elintaso puolisoilla samassa perheessä? Entä lapset? Mä en ihan ymmärrä tätä ajatusta, meille perhe on selkeästi yhteisyritys :).
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:10"]
Minä elän miehen rahoilla. Tosin meistä ei kumpikaan varsinaisesti ajattele, että olisi sinun ja minun rahat vaan me ollaan yhdessä ja pyritään tekemään sellaisia ratkaisuja, että molemmat olisivat onnellisia. Me ollaan vähän kuin laitettu voimamme yhteen ja pyritään sen pohjalta tekemään molempia tyydyttäviä ratkaisuja.
[/quote]
Täysin samoin! Yhteinen talous, yhteiset rahat, vaikka tällä hetkellä tulevatkin pelkästään miehen tuloista ja mun kotihoidontuesta. Vaikka olisin töissä, tuloeromme olisi valtava, joten siinä mielessä kyllä elelen miehen tuloilla myös. Miten sitten pitäisi? Kokonaan erilainen elintaso puolisoilla samassa perheessä? Entä lapset? Mä en ihan ymmärrä tätä ajatusta, meille perhe on selkeästi yhteisyritys :).
[/quote]
Kolmas liittyy joukkoonne. :)
Ihan samaa mieltä siis ja samoin eletään.
No meillä on kyllä tasan päinvastoin. Minulla melkein tuplasti isompi palkka kuin miehellä ja hänellä vielä työmatkakuluja ihan hillittömästi mitä minulla ei ole joten käytännössä joudun itse maksamaan lainat ja laskut ja hän vain "huolehtii itsestään" jos ne rahat edes siihen riittää :-/
Joten ÄLÄ YLEISTÄ!
Eikö mies sitten kuulu perheeseen? Eikö hänellä ole elatusvelvollisuutta OMIIN lapsiinsa?Ei perhe ole mikään palveluyksikkö, josta voi milloin tahansa lähteä lätkimään jos huvittaa. Se suunnitellaan ja toteutetaan molempien vanhempien panoksella.
Mikä järki on laskea erikseen "sinun ja minun rahoja", paitsi jos haluaa pitää takaportin auki ja haluaa tulevaisuudessa erota?
Millaisia jumalan käänteitä sulla oikein on kun tollaisia lukee? Ettet vaan olisi jossain suomi24:n treffipalstalla ja vielä uskoisi niitten miesten viesteihin... oi sua :D
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:57"]
Ehkä sille jankkaajalle on jäänyt joku vaihe päälle? Minä olen loppusuoralla oleva yliopisto-opiskelija, ja "elän mieheni" rahoilla, koska hän on jo työelämässä: eikös tyypillinen suhde ole sellainen, että mies on naista pari vuotta vanhempi? Silloin mies on aloittanut koulun aiemmin ja todennäköisesti myös valmistuu ja siirtyy työelämään aiemmin. Monilla opiskelujen loppupuolella olevilla pareilla siis seuraa sellainen vaihe, että mies käy töissä kun nainen vielä opiskelee. Saahan siihenkin vaiheeseen opinto- ja asumistukea, joten ei kai sitä varsinaisesti miehen rahoilla eletä kokonaan. Tilanne tasoittuu parissa vuodessa.
[/quote]
Ei kyllä saa asumistukea jos mies tienaa, ellei sitten tienaa todella vähän.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:05"]
No meillä on kyllä tasan päinvastoin. Minulla melkein tuplasti isompi palkka kuin miehellä ja hänellä vielä työmatkakuluja ihan hillittömästi mitä minulla ei ole joten käytännössä joudun itse maksamaan lainat ja laskut ja hän vain "huolehtii itsestään" jos ne rahat edes siihen riittää :-/
Joten ÄLÄ YLEISTÄ!
[/quote]
Kenelle sä huudat? Oletettavasti minulle kun et mihinkään viestiinkään viittaa? Luitko viestiäni edes?
ap
No mä kyllä elän mieheni rahoilla. Käyn kyllä töissä, mutta mies tienaa moninkertaisesti enemmän kuin minä. Vaikeaa se olisi samassa perheessä pitää kahta eri elintasoakaan? Ei mieheni minulle silti mikään lompakko ole, vaan rakas.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:39"]
Millaisia jumalan käänteitä sulla oikein on kun tollaisia lukee? Ettet vaan olisi jossain suomi24:n treffipalstalla ja vielä uskoisi niitten miesten viesteihin... oi sua :D
[/quote]
Mistä käänteistä sä nyt puhut? Ihan täällä av:lla joku koko ajan jankkaa, että mies on naiselle vaan lompakko.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Pitäiskö tästä viestistä tajuta jotain? Onko tää nyt sitä kuuluisaa mobiiliaikaa?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Ei kyllä saa asumistukea jos mies tienaa, ellei sitten tienaa todella vähän.
[/quote]
Opintotuen asumislisään ei puolison tulot vaikuta, oletan että kirjoittaja viittasi siihen eikä yleiseen asumistukeen.
Jotain 35 % elää miehen rahoilla.
Sillon kun äiti on kotona lasten kanssa, eletään "miehen" lompakolla, koska se "oma" raha on lapsilisä+kotihoidontuki/äitiysraha eikä sillä saa välttämättä edes hankittua lapsille vaatteita ja ruokaa. Voisihan se mieskin jäädä kotiin ja tällöin elettäisiin "naisen" lompakolla. Tuskin sille miehellekään kävisi sillon, että hän kulkee rikkinäisissä kengissä ja syö kaurapuuroa. Vai?
Kyllä kaikki ystäväni ainakin käyvät ihan yhtä lailla töissä kuin miehensä
Molemmat maksavat omat menonsa, lainat yms yhteiset laskut maksetaan puoliksi. Koiran kulut menee myös puoliksi. Lapsia ei ole. Tienataan aikalailla saman verran eli toinen ei ole sen varakkaampi kuin toinen.
Minä olen sellainen! o/
kukaan ei varmaan halua tutustua.
miehenikin mäkättää ja pihtaa ja kiukuttelee. mutta ei hän voi minua töihinkään raahata jos en itse mene.