Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas esimies töissä

Vierailija
11.09.2021 |

Olisiko kellään antaa neuvoja tilanteeseen, joka on todella väsyttävä ja raivostuttava: töissä ei enää voi tehdä töitä rauhassa, kun esimies juoksee työpisteeltä toiselle höpöttäen kaiken maailman asioista jokaiselle, kenet saa kiinni. Siis aivan kaikesta alkaen omista terveyshuolistaan loppuen työvuorolistojen tekoon. Joka välissä muistaa myös kehua oman työuransa pituutta ja sitä, kuinka pätevä on (vaikkei saa hoidettua päivän aikana asioita loppuun vaan häslää kymmentä eri asiaa yhtä aikaa ja valmista ei tule mistään). Itse koen tämän erittäin väsyttävänä ja stressaavana, enkä kyllä ole ainut. Ihmiset suhtautuvat eri tavoin häneen, osa ei enää vastaa mitään, osa koittaa esittää omaa näkemystään ja itse olen alkanut tiuskia vastaan, kun tuntuu ettei yhtä päivää saa tehdä töitä rauhassa häneltä.

Hänen esimiehensä tietää asian eikä itsekään jaksa kyseistä henkilöä. Eli sieltä suunnalta ei ole apua tulossa. Olen jo alkanut ajatella, onko henkilöllä jokin sairaus joka saa hänet käyttäytymään noin.

Summa summarum, mitä tilanteessa voi tehdä? Kestää vaan? Asiasta sanominen ei auta, koska henkilö tuntuu elävän jotenkin aivan omassa maailmassaan. Olen sanonut hänelle, ettei hänen käytös nosta työmotivaatiota vaan päinvastoin. Ei ymmärrä. Käytös tuntuu pahenevan koko ajan, hän mm. soittelee jo työntekijöille vapaa-ajalla ja lomilla (!) kotiin. Itse en enää vastaa jos hän soittaa.

Haluaisin vain tehdä työni rauhassa, ei pitäisi olla liikaa vaadittu!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Sulla on 2 vaihtoehtoja: joko irtisanoudut tai valitat ylemmälle, esim hänen esimiehen esimiehelle.

Sinä et häntä voi muuttaa. Varmaan hänellä on jtn menossa elämässään.

Vierailija
2/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Sulla on 2 vaihtoehtoja: joko irtisanoudut tai valitat ylemmälle, esim hänen esimiehen esimiehelle.

Hoitoala. Kuinkas muutenkaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä nosturi- ja hissitehtaalla erikseen vastapaino-osasto. Sinne pääsivät sitten ne, jotka muut kokivat raskaaksi, ja odottavat äidit tietysti.

Vierailija
4/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella epävakaa ja raskas työnantaja. Itse olen jotenkuten pärjännyt, kun en vain kommentoi mitään hänen juttuihin. Tosin joskus hän alkaa hysteeriseksi ja huutamaan jo senkin takia, kun olen vain hiljaa. No, ei tästä tainnut olla sulle ap mitään jeesiä, mutta tiedätpä ainakin sen, että sulla on kohtalotovereita. Jaksamista sinne!

Vierailija
5/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo...esimiehen esimiehelle viestiä jos kerran esimies ei pysty

mikäs se nyt onkaan ootas...kolmikantaneuvottelu...ähh en muista,siis tämä tyyppi,esimies ja työsuojelu yms,paperille ylös kaikki tärmäilyt,työterveyslääkäri,kysele työsuojelusta tai liitosta.

Pitäs nyt jonkun ottaa ja puuttua asiaan.

Vierailija
6/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Päinvastoin. Pysäytä hänet, puhu hänelle ja kerro näkemyksesi siitä, mitä on meneillään. Varmasti on jotain menossa elämässä, mutta vaikka pomo on itselleen epäluontevassa roolissa ehkä muutenkin, perusongelma on se, että hän näkee muiden tyytymättömyyden ja alkaa tehdä itseään tykö ja puhua siitä mistä on puute. Hän on menettänyt uskonsa kykyihinsä.  Rohkaiskaa, rauhoittakaa, tukekaa, ja ehkä myös ohjatkaa. Sen sijaan että välttelette ja inhoatte häntä. Kukaan ei kestä sellaista kohtelua työpaikalla oireilun pahentumatta, oli alkutilanne mikä hyvänsä. Eikö teillä työterveyttä ole, jos ohjaisitte tyypin psykologin juttusille jos perusystävällisyys ei auta? 

Pahoittelut jos olin typerä, en tunne hoitoalaa. 

Vierailija
7/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, mulla oli tuollainen esimies joskus!

Hän yritti tosi kovasti! Hän halusi olla mukava ja kaikkien kaveri, joten hän höpötteli kamalasti, otti kontaktia whatsappissa vapaa-ajalla, kuvitteli osoittavansa kiinnostuksen ja empaattisuuden kyselemällä liian henkilökohtaisia asioita esim. terveydestä tai lapsista.

Hän kartteli ristiriitoja niin viimeiseen asti, että ei kyennyt päättämään mistään asiasta tai päätti asiat niin, että ratkaisu oli kaikille huono. Sitten hän oli ihan ihmeissään, kun kaikki kiukuttelivat siitä, että piti vaikka olla helaperjantaina töissä, kun kaikki yritysasiakkaamme olivat lomalla ja yksi päivystäjä olisi riittänyt.

Hän sai aivan järkyttävää tuhoa aikaiseksi, puoli tiimiä lähti pois. Pian sen jälkeen hän itsekin lähti. En tiedä mitä nykyään tekee, mutta toivottavasti ei ole esimiehenä enää koskaan.

Vierailija
8/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoita menemään hoitoon

Vierailija
9/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aiemmin ketju, jossa esimies kertoi käyttävänsä työaikaa muiden luona juttelemassa käymällä. Häntä hävetti, kun joutui sitten tekemään omat työnsä työpäivän jälkeen. Ala oli joku, jossa oli muka hauskaa koko ajan. Käyttäytyi kuin teinityttö tms.

Toisessa ketjussa taas miespuolisen vaimo kertoi, että auttaa miestään tekemällä miehen rutiinitöitä iltaisin. Mies valittaa, ettei kukaan auta ja työt kasautuvat. Ajatella, jos työaikaa muuhun hassaava vielä teettää töitään jollain toisella.

Pomosi vaikuttaa olevan sairauden rajamailla. Hahmottaako, ettei soita ystävänä? Jos esiintyy pomona soittaessaan useille alaisille työajan ulkopuolella, voi olla jo kotirauhan rikkominen kyseessä.

Vierailija
10/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat jalat pöydälle ja sanot "kerro toki lisää". Palkka juoksee. Siinähän höpisee.

Vierailija
11/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano aina, että et nyt ehdi.

Vierailija
12/13 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan, että nyt en ehdi. 

Vierailija
13/13 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan, että nyt en ehdi. 

Tämä ei auta, kokeiltu on. Jos vaan jatkaa töiden tekemistä, hän kävelee perässä ja höpöttää. Kyselisikin kuulumisia muilta, mutta ei, kertoilee vaan omista asioistaan.

Vaan ilmeisesti täytyy yrittää taas puhua hänelle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän