Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen sottapyttyyy, nyt siisti?

Vierailija
21.10.2014 |

Onko kohtalotovereita: entisisä sottapyttyjä ja siivoamisen vieroksuji, sittemmin siistin ja organisoituneen elämän löytäneitä?

Tajusin just miten mahtavaa olla siisti ja organisoitunut ihminen! Sellainen, joka siivoa patterin välit ja ilmanvaihtohorrmitkin. Ja jolla on yleenä aina siistiä.

En siivoamista välttämättä rakasta vieläkään, mutta olen saanut hyvät rutiinit ja hyvän perustan kotiin siiisteydelle kun minimalismin avulla tein kunnon tavararaivauksen (ja muutin ostotottumuksian, en enää keräile krääsää). Nyt organisointikin on helpompaa, kun ei ole liikaa organisoitavaa.

Ennen koti oli kuin kirpputori, nykyään lähellä hotellimaisuutta. Mieli lepää ja rauhoittuu siistissä kodissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama fiilis! Olen aina tykännyt minimalistisesta sisustuksesta, mutta haalin kaappeihin liikaa koriste-esineitä. Järjestelin turhat tavarat pois (myin jne) ja tein kotona suursiivouksen, jonka jälkeen kotona on riittänyt päivittäinen pikasiivous. Nautin todella paljon kodin järjestelmällisyydestä ja siisteydestä, se helpottaa stressiä, eikä tarvitse enää pelätä yllätysvieraita!

Vierailija
2/3 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Ennen elimme aivan pellossa (asun mieheni kanssa kahden) ja siivouskertojen välissä meillä oli useimmiten niin sekaista, että siivoukseen meni kokopäivä. Kaikki astiat tiskissä, valtava pyykkivuori ja kaikki vaan hujan hajan, lattiat täynnä hiekkaa jne. Kun muutimme uuteen asuntoon, raivasin turhat tavarat pois ja kaikielle olikin yhtäkkiä oma paikkansa. Aloin vaan siivoamaan useammin ja säännöllisemmin, kun huomasin kuinka positiivisesti se vaikutti omaan mielialaani. Sekaisessa asunnossa olen koko ajan ärsyisä, siistissä rentoutunut. Minulla kesti hyvin pitkään siinä, että osasin yhdistää nämä kaksi asiaa mielessäni - en vaan tajunnut sitä, että kuinka paljon se sekaisuus minua todella häiritsee. Koen, että "elämänhallinta" on muutenkin helpompaa, kun koti on siisti.

Ei se ole vaikea valinta, kun punnitsee sitä, että siivoaako mielummin enemmän ja on tyytyväisempi oloonsa vs. siivoan harvoin ja olen ärtynyt. Nykyään jopa ihan tykkään siivoamisesta. Edelleenkään kaikki laatikoita myöten ei ole aina tiptop ja viimeisen päälle, mutta meillä on siistiä ja tavaramäärä hallittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hyvää vauhtia menossa tähän suuntaan :)  ja sysäyksen on antanut pari juttua.  1) olen alkanut panostaa siihen, että kotona olisi kaikille tavaroille oma paikka ja 2) - tämä on jännä - siirsin puolipitoiset vaatteet paremmin saataville (ja puhtaat sinne missä ne ennen olivat, mistä ne saa kuitenkin ihan hyvin) -- ja jotenkin tää on innostanut mua paitsi käyttämään tehokkaammin ns. likaisiksi asti ne, jotka ovat käytössä paraikaa, myös siistimään esim. illalla, ennen nukkumaanmenoa paikat tehokkaammin.  

Paikkojen puhdistusta meidän taloudessa ei vieläkään tehdä entistä useammin, mutta kynnys siihen on kuitenkin laskenut, kun ensin ei tarvitse raivata kaikkia tavaroita pois tieltä.  On aika ihanaa.  

(Ap:n juttuun on pakko sanoa, että itse rakastan kyllä hotelleja, mutta en silti haluaisi oman kotini muistuttavan sellaista.  Ei kyllä näillä vanhoilla huonekaluilla voisikaan :) ja kukin siis tyylillään.  Mutta hotelleissa tykkään just siitä, että sinne tulee vähien kamojensa kanssa, ja joku muu siivoo, ja ettei sillä oel "persoonaa" - kotona saa vähän persoonaa olla.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan