Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko te luokanopettajat tehdä työnne siellä alakoulussa paremmin, että meidän aineopettajien ei tarvitsisi aloittaa oppilaiden tuen räätälöintiä alusta?

Vierailija
11.09.2021 |

Oppilaat tulevat ilman mitään tukimuotoja, luokanvalvoja sitten käynnistelee vaikja mitä tutkimuksia ja tukimuotoja, kun mitään ei ole osattu tehdä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä erilainen kokemus.

Monilla on alakoulussa jos jonkinlaista tukea, mutta nivelvaiheessa joudutaan se purkamaan kun resursseja ei yläkoulussa samalla tavalla ole.

Olen lukenut esim. alakoulun tuen papereita joissa selväsanaisesti kirjoitetaan, että suositellaan jatkossa pienryhmäopetusta aiempaan tapaan. Kuitenkin yläkoulussa on tuupattu yleisopetuksen joukkoon. Ja tällaisia tapauksia on siis USEITA.

-yläkoulun ope

Vierailija
2/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee. Alakoulu on kuitenkin vielä leikkimistä, mitään ei vaadita eikä mihinkään saa tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä erilainen kokemus.

Monilla on alakoulussa jos jonkinlaista tukea, mutta nivelvaiheessa joudutaan se purkamaan kun resursseja ei yläkoulussa samalla tavalla ole.

Olen lukenut esim. alakoulun tuen papereita joissa selväsanaisesti kirjoitetaan, että suositellaan jatkossa pienryhmäopetusta aiempaan tapaan. Kuitenkin yläkoulussa on tuupattu yleisopetuksen joukkoon. Ja tällaisia tapauksia on siis USEITA.

-yläkoulun ope

Minulla on vastaavanlainen kokemus varhaiskasvatuksesta perusopetukseen siirtymässä.

-Erityisopettaja

Vierailija
4/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan työpaikalla kannata keskustella työkavereiden kanssa? Vai oletko hienompaa väkeä, ettei selkätaivu keskusteluun alempiarvoisten kanssa?

Vierailija
5/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvä oppilas kaikissa muissa aineissa paitsi kielissä. Heti alusta asti mentiin sen mukaan mitä muut osaavat ja muut osasivat jo heti alusta asti todella paljon. Itse en ollut kuullut koko kielestä mitään. Kielioppi skipattiin aina, jos joku sanoi, että osaa tämän jo. Opettaja myös otti minut silmätikukseen ja itkin joka ikinen tunti. En vieläkään osaa kieltä ja se rajottaa todella paljon unelmiani ja elämäääni. En vain osaa opiskella sitä. Aivoissani on kai vikaa. 

Vierailija
6/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettajalta samat terveiset sinne yläkouluun.

Mutta vakavasti puhuen, ehkä on kyse siitä, että ne ongelmat tulevat esille vasta, kun opiskeltavat asiat vaikeutuvat. Monet pystyvät kompensoimaan ongelmiaan muilla ominaisuuksilla. Osa yläkouluun, osa lukioon, ja varmaan yliopistosta lähettävät meille lukion opettajille samat terveiset.

Vierailija
7/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, persuskoulusta tulee sellaisia, jotka ei edes suomee ymmärrä, että voi olla työt jääny vähiin yläkoulun opellakin.

Vierailija
8/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten alakoulussa on osattu opettaa ilman erityisiä tukitoimia? Yläkouluissa ongelmia tulee, koska vierihoitoa ei enää saa.

Harppaus nivelvaiheessa on nuorelle niin iso, että en yhtään ihmettele kompurointia. Ehkä kannattaisi siellä yläkouluissa tehdä yhteistyötä alakoulun kanssa ja tasoittaa kynnystä.

Vierailija
9/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on resursseista pulaa, ei ole alakoulun opellakaan mahdollisuuksia auttaa ja tukea. 

Vierailija
10/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein pysty uskomaan tätä aloitusta opettajan kirjoittamaksi. Ensinnäkään aineopettajia ei ole olemassa vaan aineenopettajia. Luulisi ammattilaisen tietävän oman ammattinimikkeensä. Koskaan en ole kuullut aineenopettajien valittavan luokanopettajien epäpätevyydestä vaan aina on vedetty yhtä köyttä. Opettajat ymmärtävät resurssien vähyyden ja siitä johtuvat ongelmat.

Vierailija
11/11 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään laaja-alaisen erityisopettajan ammattitaito !