Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuin iso palkanpudotus voi olla, jos siirtyisi

Vierailija
10.09.2021 |

tekemään kokopäivätyön (7,5h tai 8h miten se nyt lasketaan ) sijaan 6 h työpäivää?

Tuota toisinaan pohtinut. Mutta olen pienipalkkaisessa työssä töissä ja "pelkään", ettei palkka liiaksi alene. Ettei sitten tule huolta siitä, kuinka rahat riittävät kuukauden pakollisiin menoihin. Esim, laskut, vuokra, ruoka, bensa.

Yritin tätä yhdeltä työkaveriltakin kysyä. Hän tuumi vain ympäripyöreästi, että palkka on lähes sama, kuin ennenkin ja veroprosentti on pienempi. Yksi työkaverini, kun tekee 6h työpäivää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa noin suunnilleen?

Vierailija
2/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tekee 37,5 tunnin viikkoa ja siirtyy tekemään 30 tunnin viikkoa niin kyllähän se sen viidenneksen palkkaa laskee. Yhden päivän verran. Jos bruttopalkka on 2500 täydellä viikolla, 30 tunnilla se olisi 2000 euroa. Veroprosentti toki vähän sitten laskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on laskea. Viidesosa palkasta pois. Tai ei ihan, koska myös veroprosentti pienenee.

Vierailija
4/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos lasket verolaskurilla

Voit syöttää sinne eri vuodipalkkoja

Vierailija
5/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 prosenttia palkasta pois ja verot pienenee niin oikea leikkaus on 10-15 prosenttia

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/verokor…

Vierailija
6/6 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse se sun pitää laskea sun palkalla ja veroilla ja vähennyksillä. Et Kai ole niin hölmö että jos Minä sanon että vähennys on 20 prosenttia että se pätee sun tilanteeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan