" Mitä mä äidille sanon"?
Ja" miksi mä en kuollut"?
Nömä olivat nuorukaisen ensimmäiset sanat Nokian kuolonkolarissa.
Nuorukaista syytetään kolmesta taposta.
Niin äärettömän surullista kuin kolmen nuoren kuolema onkin, niin äärettömän surullista on ollut tuon nuoren miehen elämäkin.
Itkettää tämä kaikki.
Kommentit (25)
Ajattelematon ja tuomittava teko.
Toki, mikähän tuohonkin johti.
Ei ollut pojalla varmaan asiat ihan hyvin.
Onhan nämä surullisia asioita. Rattijuoppoja inhoan sydämeni pohjasta.
Itsetuhoisia ajatuksia pojalla ollut ainakin tuon kyseisen raportin mukaan.
En voi ymmärtää miksei voi tappaa vain itseään.
Jos tuollaisen jälkeen tulee ensimmäisenä mieleen mitä sanoo nyt äidille, niin on mahtanut olla pojalla melkoinen kuri.
Voi voi. Poika parka. Kaikesta huolimatta.
Isänkaipuuta ainakin pojalla ollut
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisen jälkeen tulee ensimmäisenä mieleen mitä sanoo nyt äidille, niin on mahtanut olla pojalla melkoinen kuri.
Ei välttämättä. Äiti vain on tärkeä ihminen. Nuorelle miehellekin.
Mikä tuli rangaistukseksi pojalle?
Muistan samantyypisen tapahtuman Lapualta 80 luvulla. Neljästä nuoresta jäi kuski henkiin. Takapenkillä olleet tytöt kuolivat. Etupenkillä olleet pojat jäivät henkiin.
Ei ollut silloin näin tarkkoja tutkimuksia ( kännykkäviestejä/ videoita ym)
Ja onhan näitä ollut muitakin.
Surullisia asioita kirjoitti:
Muistan samantyypisen tapahtuman Lapualta 80 luvulla. Neljästä nuoresta jäi kuski henkiin. Takapenkillä olleet tytöt kuolivat. Etupenkillä olleet pojat jäivät henkiin.
Ei ollut silloin näin tarkkoja tutkimuksia ( kännykkäviestejä/ videoita ym)
Ja onhan näitä ollut muitakin.
Siis henkiin jäi sekä kuski, että ns.apukuski
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä halutaan Suomeen lisää vuosi vuodelta enemmän, kiitos Ohisalon.
Kiitos sulle että jaksat päivästä toiseen pilata persujen mainetta. Eipä voisi enää parempaa antimainontaa toivoa ja vieläpä ihan ilmaiseksi
Eihän sitä vielä tiedätä, suurin rangaistus taitaa kulkea pojan pään sisällä koko loppu elämän
Ihmettelen, että miten tilanne ajautui siihen pisteeseen, että muut menivät humalaisen 17-vuotiaan kyytiin. Oliko tällä jo poikkeusluvalla ajokortti?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä vielä tiedätä, suurin rangaistus taitaa kulkea pojan pään sisällä koko loppu elämän
Näinköhän, ei edes myönnä ajaneensa.
Eli alkoi heti miettiä miten poisselittää tekonsa. ”Mitä mä äidille sanon?” On yhtäkuin ”Mitä mä sanon etten jää kiinni?”. Päätyi sit sanomaan, että ”Äiti, mä en ajanut sitä autoa, olen uhri.” Semmosta
Tätäkään ei olisi tapahtunut ilman Berneriä. 17-vuotiaiden ajokortit....
Luin juuri is raporttia ja ihan toi sama jäi mullakin mieleen😥