Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointikonsultin jeesustelu...

Vierailija
10.09.2021 |

Yhteen uuteen firmaan oli haussa useita asiantuntijoita eri tehtäviin. Olin ehdolla ja tiedän pari muutakin (naista), jotka olimme ehdolla, mutta emme tulleet valituksi. En osaa sanoa, löysivätkö pätevämpiä vai mielestään "sopivampia".

Nyt rekrytoinnit on päätetty ja tämä niissä mukana ollut, ulkopuolinen konsultti hehkuttaa asiaa somessa. JA SAATESANOILLA, ehkäpä seuraavalla kerralla löydämme myös päteviä naisia tehtäviin! Siis mitvit.

Päteviä naisia oli kyllä tarjolla. Mutta haastattelussa esim. minua haastettiin siitä, olisinko valmis matkustamaan ko. työssä. Kerroin, että olen nykyisessä työssäni kyllä matkustanut jo yli 10 vuotta eri puolilla maapalloa, joten ei ole ongelma.

Huoh. Olisi nyt jättänyt tuon jeesustelun edes tuosta päivityksestään pois. Itse en ainakaan tule tämän konsultin kanssa tekemään enää yhteistyötä, enkä suosittele muillekaan noin ammattitaidotonta tyyppiä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoisin siihen päivitykseen tuon. Jos linkkaat tänne niin lupaan tykätä siitä kommentista.

Vierailija
2/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultit on 99% puhdasta paskaa ja rahastusta.

Muutamien rekrytointikonsulttien kautta olen töitä hakenut, ja yleensä siinä loppuraportissa on vain ne minun itse kirjoittamat kommentit. Ehkä hieman eri järjestykseen aseteltuna. Ei mitään analyysiä hakijasta, tms.

Pahimillaan on kuultu/ymmärretty täysin väärin puheeni. Muutama tuollainen on paljastunut, kun lopullista valintaa tekevä henkilö on ihmetellyt 'lausuntoani' siellä konsultin papereissa.

Ja tuollaisesta 'palvelusta' vielä maksetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vinkkaisin nimettömänä konsultin rekrytoivalle yritykselle. Yritys ei välttämättä edes tiedä mitä tuubaa konsultti kirjoittelee. Itse olen nähnyt monia käsittämättömän epäpäteviä headhuntereita, jotka ovat suoranainen häpeä toimeksiantajalle (joka on todennäköisesti tietämätön tästä). Ei ole tavatonta, etteivät he tiedä tarjoamastaan paikasta riittävästi, eivät osaa vastata sellaisiinkaan peruskysymyksiin, jotka ilman muuta vaikuttavat siihen, haluaako kandidaatti lähteä haastatatteluun. Yksi tarjosi paikkaa, joka olisi vaatinut muuttoa ulkomaille. Sanoin että itse olisin valmis muuttamaan, mutta puoliso ei halua (tästä oli keskusteltu kotona). Sanoin, että tämä harmittaa minua, mutta aion pysyä naimisissa. Konsultti piti MINULLE pitkän saarnan siitä, kuinka haitallista on uralleni pysyä vain Suomessa ja miten suomalaiset asiantuntijat eivät tajua, että jos ei ajoissa käy hankkimassa kannuksia ulkomailla, juna menee jne jne. Teki mieli sanoa, että tässä puolisoni numero, en kuulu tuon saarnan kohderyhmään. Hirveä törppö.

Valitettavasti minun on myös sanottava, että firma jossa itse olen töissä, käyttää tuollaista globaalia rekryfirmaa (pakko koska globaalit sopimukset). Konsultit jotka kontaktoivat meidän suomalaisia työnhakijoita, eivät tiedä mistään mitään ja me suomalaiset yritämme sammutella tulipaloja sitten paikallisesti. Huoh.

Vierailija
4/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelun jälkeen konsultti katosi kuin sukka saharaan. Ehkä pitäisi kysellä perään tai ei. Eihän firma välttämättä tiedä miten haastattelut järjestyy.

Vierailija
5/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrykonsultit arvostavat vain suoraa kokemusta ko. työstä.

Hain itse kerran tekemään asiaa, johon liittyvä koulutus minulla oli ja mitä olin tehnyt jonkin verran oman työn ohessa, nyt olisin halunnut tehdä sitä kokopäiväisesti. En päässyt haastatteluun, sain siihen asialliset perustelut miten oli kokeneempiakin hakijoita, niin kuin varmasti olikin.

Sitten mulle soitettiin ja kysyttiin kiinnostusta toiseen paikkaan samassa tiimissä, mikä oli myös auki. Se oli sellaista, mitä olin tehnyt ennen, mutta päässyt jo siitä mielenkiintoisempaan hommaan.

Olin tietoisesti jättänyt hakematta sitä paikkaa, kun ei kiinnostanut astua taas askelta taaksepäin, mutta eihän rekrykonsultit tuollaista tajua.

Vierailija
6/6 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmojen myyjät/rekryhenkilöt menevät samaan kategoriaan. Monessa firmassa todella epäpätevää henkilöstöä töissä etsimässä asiakasfirmoille työntekijöitä. Minulla ei ole yhtään luottamusta enää tämän alan ihmisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän