Mitä helkkaria? Kävin äsken kaupassa ennen työpäivää ja olin samalla ostamassa saunasiiderin illaksi
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä niin, että alkoholia on aina kotona. Ei tarvitse miettiä noita rajoituksia.
Miksi alkoholia pitäisi varastoida kotona, jos sitä juo siellä tyyliin kaksi siideriä vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt kunnon holisteja aamu yhdeksän aikoihinkaan kaupassa tai alkossa ostoksilla sillä eihän ne noin aikaisin edes herää. Ruokakauppojen aamu rajoitukset ovat täysin turhia. En tiedä ketään kenenkä alkoholin kulutusta kellonajat rajoittavat kun päinvastoin hamstrataan enemmän ja meilläkin alkosta hamstrataan juhlapyhiksi enemmän varastoon niin ettei varmasti lopu kesken. Ja kapakoissa saadaan myydä alkoholia aamu yön tunneille.
Juhannuksena tuntui ihan järjettömältä kun 3 päivää alkot kiinni pe-su. Torstaina kauheat ruuhkat ruokakaupoissa ja alkossa kun halutaan hakea kaikki samalla reisulla.
Ruokakaupasta pitäisi saada alkon tuotteet samaan ruokakärryyn mihinkä aikaan tahansa kaupan aukioloajan puitteissa. Kassalla voisi olla joku puhalluslaite varmistaen ettei päihtyneille myydä. Klo:21 jälkeen joutuisi puhaltamaan tai aamulla ennen yhdeksää :D
Varmaan koska pahimmat pulit eivät enää ysiltä kykene kauppaa, koska siihen mennessä on jo krapula ehtinyt iskeä. Klo 7 olisi vielä sen verran humalassa, että jaksaisi hakea lisää. Eikä heillä varmaan hamstraaminen oikein onnistu, sillä kaikki menee mitä on.
Niin tai näin mutta kyllä ne kykenevät näiden rajoituksienkin puitteissa kurlaamaan kaikki kurkusta alas. Nähty on. Rajoitukset haittaavat vain sellaisia joilla ei ongelmia ole ja haluaisivat ostoksensa tehdä mihinkä aikaan heille sopii. Alan harrastajilla krapula ei estä yhtään mitään. Niillä ei vaan ole työssäkäyvän rytmiä niin että aamulla olisi tarvinnut herätä aikoihin. Ne ovat yleensä yöeläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis en edes ole muistanut ettei alkoholia muka saisi ostaa ennen yhdeksää, koska en ole juoppo. Nyt kerrankin kun olisin ostanut yhden, ei saanut
Ja vähän veikkaan että tuo sääntö on tehty siksi ettei puliukot menisi krapulassa ostamaan laatikkoa kaljaa aamulla...
Ap
Kyllä sitä saa ostaa, muttei myydä.
Vierailija kirjoitti:
Siis en edes ole muistanut ettei alkoholia muka saisi ostaa ennen yhdeksää, koska en ole juoppo. Nyt kerrankin kun olisin ostanut yhden, ei saanut
Ja vähän veikkaan että tuo sääntö on tehty siksi ettei puliukot menisi krapulassa ostamaan laatikkoa kaljaa aamulla...
Ap
Mulle kävi sama juttu..vähän hävetti. Mutta sehän kertoo vain, että ei ole mikään aktiivi tissuttelija 😄
Vierailija kirjoitti:
Tätä se holhousyhteiskunta teettää. Ongelmajuoppoja on ennätysmääriä ja siitä rangaistaan tavallisia ihmisiä jotka eivät suunnittele elämäänsä alkoholipolitiikan mukaan.
Niin, tää on aika outoa, että Suomessa on euroopan kireimmät rajoitukset alkoholin käytölle, mutta siitä huolimatta eniten alkoholismia.
Itse kävin eilen Alepassa ysin pintaan ja ihmettelin miksi siellä oli vihaisia juoppoja kaljahyllyn edessä. Alepalle oli yhtäkkiä aloittanut jonkun "kaljaa myydään vasta yhdeksää yli yhdeksän"- käytännön. Myyjät olivat aika v* ttuuntuneen oloisia. Mikähän idea tuossakin on?
Kyllähän tuo ap alkoholismiin viittaa jos noin paljon hermostuu siitä, että pitää kaljojaan odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn vuorotyöläisenä usein kaupassa aamulla klo 8. Minullekin on pari kertaa käynyt samoin. Kerran meinasin ostaa samalla viikonlopuksi siideriä ja piti sitten odotella 10 min. että kello on 9. Toisen kerran meinasin ostaa jouluksi alkoholipitoista glögiä. En edes tajunnut, että sitä ei voisi ostaa ennen klo yhdeksää. No, se jäi kauppaan. Tyhmä sääntö. Häiritsee tavallisten ihmisten kaupassa käyntiä.
Aivan. Klo 21.00 iltamyynnin rajoitustakin voitaisiin nostaa klo 24.00. Viikonloppuisin kassoilla on usein melkoinen ruuhka. Läpi vuorokauden myyntiä kuitenkin vastustan.
Kannattaisi varmaan lopettaa dokaaminen, kun ei 12 tuntia vuorokaudessa enää riitä sulle ”saunasiiderin” ostoon. Olisit ostanut alkoholittoman, jos ei kerran ole ongelmaa alkon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aivan uskomattoman typerä sääntö. Sen vielä jotenkin ymmärtää, että iltayhdeksän jälkeen ei saa ostaa.
Minä en käsitä sitä miksi sitten ravintolat saavat myydä alkoholia iltayhdeksän jälkeen ja läpi yön. Kaikilla pitäisi olla samat säännöt.
Suomi ei todellakaan ole ainoa maa, jossa kellonajalla on rajoitettu kauppojen alkoholimyynti. Hiukan pää pois sieltä perärööristä nyt.
Ja täällä tuo rajoitus on ollut vuosia jo voimassa, niin ei voi tulla enää kenellekkään yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei todellakaan ole ainoa maa, jossa kellonajalla on rajoitettu kauppojen alkoholimyynti. Hiukan pää pois sieltä perärööristä nyt.
Ja täällä tuo rajoitus on ollut vuosia jo voimassa, niin ei voi tulla enää kenellekkään yllätyksenä.
Anna esimerkkejä muista maista. Ruotsi ja ehkä Norja, mutta tuskin muita löytyy.
Lihaisa pastori Tekopyhä kirjoitti:
Mun mielestä on typerää kun aina lehtijutuissa ja täälläkin palstalla puhutaan tyyliin "olisin ostanut pari saunasiideriä" ja julkkikset eivät käytä alkoholia, mitä nyt "joskus pari saunakaljaa". Ihan niin kuin ne saunomisen yhteydessä nautittavat oluet/siiderit olisivat jotenkin terveellisempiä tai hyväksyttävämpiä. Miksei voi vaan reilusti sanoa, että "pari olutta illassa menee helposti" tai "ostin setin siideriä että voi juoda kun janottaa".
Öööö. Minä olen lähestulkoon absolutisti, minulla ei ole ikinä alkoholia kotona. Hampaita vihloo juomisen jälkeen niin maan p e r k e l e e s t i, joka ikinen kerta. MINKÄÄN muun juoman kanssa ei ole samaa vihlomisongelmaa. Ainoastaan alkoholin. Liikaa sokeria kerralla??? Muita juomia tulee juotua niin vähän. Siis jos juon limua, juon yhden pikkupullon ja that’s it. Kaffijuomia vain muutaman (sellaisia sokerillisia epäterveellisiä.) Energiajuomia yhden tai kaksi tölkkiä/pulloa päivässä.
Kai sen on oltava se, että bilettäessä tulee juotua niin paljon sitä sokerilitkua, että hampaita vihloo pari PÄIVÄÄ sen jälkeen, joka ikinen kerta.
Noh oli miten oli, minä voisin periaatteessa ihan hyvin juoda vain yhden tai kaksi vaikka ruuan kanssa. Ja se jäisi kirjaimellisesti yhteen tai kahteen. En vain näe sellaisessa juomisessa mitään ideaa. Mieluummin juon ainoastaan silloin, kun haluan kännin. Muulloin minulle kelpaa hyvin vesi, kaffi, energiajuoma, limu...
Jotkuthan väittävät, että se on merkki ongelmasta. Siis että juo ainostaan kännitarkoituksessa. Ei pidä paikkaansa. Minulle iskee kännihimo muutaman kerran vuodessa. Osaisinhan minä ostaa juominkeja kotiinkin, jos niitä niin himoitsisin. Minä olen muutenkin vähän sellainen, etten elä mitään välimaastoelämää XDDDDDD Olen todennut, että pizza ei ole yhtään minun juttuni. En vain pidä siitä erityisesti. Voisin helposti olla loppuelämäni ilman. En ikinä osta sipsejä, en erityisemmin niistä välitä. Monet, monet sokolaatit olen hyljännyt palmupas.kan takia kokonaan.
Eli minä en vain näe järkeä juoda alkoholia ilman päihtymistarkoitusta. Enkä näe sen enempää järkeä alkoholittomissa siidereissä ja muissa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se holhousyhteiskunta teettää. Ongelmajuoppoja on ennätysmääriä ja siitä rangaistaan tavallisia ihmisiä jotka eivät suunnittele elämäänsä alkoholipolitiikan mukaan.
Vai rangaistaan:D Jos on "tavallinen" ihminen ja tavalliset juomatottumukset ei ole katastrofi ostaa juomiaan myöhemmin/olla juomatta.
Jos ei tiedä lakia ei se tee Suomesta mitään holhousyhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn vuorotyöläisenä usein kaupassa aamulla klo 8. Minullekin on pari kertaa käynyt samoin. Kerran meinasin ostaa samalla viikonlopuksi siideriä ja piti sitten odotella 10 min. että kello on 9. Toisen kerran meinasin ostaa jouluksi alkoholipitoista glögiä. En edes tajunnut, että sitä ei voisi ostaa ennen klo yhdeksää. No, se jäi kauppaan. Tyhmä sääntö. Häiritsee tavallisten ihmisten kaupassa käyntiä.
Minullakin kassa nosti pari erikoisolutta syrjään, olis ollu edes halvinta bulkkiolutta. Tajusin sitten, ettei kello ollut yhdeksää.
Noin on voinut käydä, mutta asiasta raivostuminen oli rölläämistä.