Miksi yksityisyrittäjät eivät sairasta?
Kampaaja, hieroja tms joutuu perumaan asiakkaat eikä saa tuloja. Samaan aikaan vieraalla töissä oleva saikuttaja ei voi mennä töihin kun on päänsärkyä tai flunssa uhkaa.
Sitten kun yrittäjä on sairauslomalla hän on oikeasti sairas.
Tämä on myös syy siihen miksei kampaamoyrittäjä voi palkata työntekijää. Hän joutuisi itse saikuttajan uhriksi.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Olen itse yks.yrittäjä, enkä ole ollut kipeä vuosiin (kopkop). Jos vähän särkee päätä tai polvea kolottaa tai selkä reistaa niin menen kyllä töihin.
Tapaan asiakkaita päivittäin ja liikun työni vuoksi paljon. Yleensä se kolotus jääkin matkanvarrelle (esim selkäkipu, siihenhän liikuntaa auttaa).
Ystäväni on isossa firmassa töissä ja huvittaa välillä kun viestittelee, että aivasti aamulla pari kertaa, täytyy jäädä kotia. Tai illalla päätä särki niin ettei voi mennä töihin.
Ja tämä kaikki jo ennen koronaa, korona pahensi oireet ja saikut potenssiin kymppi.
Pois olen itse joutunut olemaan leikkauksen takia, sekä oksennustaudin.
Kaverisi saa saman palkan vaikka on kotona, sinun firmasi tulos taas riippuu tekemistäsi työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saikuttaisin samaan tahtiin kuin ei-yrittäjät niin firmani olisi kaatunut jo kauan aikaa sitten.
Minä olen ollut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana yhteensä kolme viikkoa sairaslomalla. Ihan palkkatöissä olen ollut.
Anteeksi, en tarkoittanut SINUA henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Olen itse yks.yrittäjä, enkä ole ollut kipeä vuosiin (kopkop). Jos vähän särkee päätä tai polvea kolottaa tai selkä reistaa niin menen kyllä töihin.
Tapaan asiakkaita päivittäin ja liikun työni vuoksi paljon. Yleensä se kolotus jääkin matkanvarrelle (esim selkäkipu, siihenhän liikuntaa auttaa).
Ystäväni on isossa firmassa töissä ja huvittaa välillä kun viestittelee, että aivasti aamulla pari kertaa, täytyy jäädä kotia. Tai illalla päätä särki niin ettei voi mennä töihin.
Ja tämä kaikki jo ennen koronaa, korona pahensi oireet ja saikut potenssiin kymppi.
Pois olen itse joutunut olemaan leikkauksen takia, sekä oksennustaudin.Kaverisi saa saman palkan vaikka on kotona, sinun firmasi tulos taas riippuu tekemistäsi työstä.
Niinpä, mut ei mun moraali kyllä kestäisi turhasta saikuttamista. Mutta jokainen taplaa tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pois olen itse joutunut olemaan leikkauksen takia, sekä oksennustaudin.Kaverisi saa saman palkan vaikka on kotona, sinun firmasi tulos taas riippuu tekemistäsi työstä.
Niinpä, mut ei mun moraali kyllä kestäisi turhasta saikuttamista. Mutta jokainen taplaa tyylillään.
Mikä nyt on turhaa, jos kokee itsensä kipeäksi niin onko se turhaa. Minulla on esimerkiksi kova yskä mutta muuten olen terve, pomo käski saikelle kun asiakkaat pelkäävät koronaa.. itse koen itseni muuten ihan terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on niin totta. Vanhemmillani on ollut perheyritys 40 vuotta. Yrityksessä on ollut keskimäärin 3-4 ulkopuolista työntekijää. Yrittäjän pitää osata kaikki työt. Homma pyörii max viikon, jos yrittäjä on pois. Tämän asian tiedän 40 vuoden kokemuksella.
Perheeni nuo yrityksen pois ja isäni jäi kahdeksi vuodeksi konsultiksi jakamaan osaamistaan myytyyn yritykseen. Tämä aikana hän sairastui syöpään. Hyvällä omallatunnolla jäi sairaslomalle. Koska ei voinut muutakaan.
Pienyritys kaatuu, jos yrittäjä on pois. Niin se vain menee.Tuossa on tehty se pahin virhe eli yrittäjä on pitänut itsellään sen kaiken tiedon ja osaamisen, eikä siirtänyt sitä työntekijälle.
Meillä on jo kolmannessa polvessa yritys ja yrittäjävanhemmilta sain vain yhden neuvon.
Palkkaa aina itseäsi fiksumpia osaajia ja pidä heistä kiinni.
Ja saman olen antanut lapsilleni ja nytkin köllöttelen vielä kotona, kun "itseäni fiksummat" hoitavat työt.Tämä onnistuu vain, jos osaa palkata oikeat henkilöt oikeaan tehtävää ja kakku jaetaan yhdessä,.jolloin henkilökunta on sitoutunutta, eikä vaihtuvuutta ole.
Riippuu mikä ala on kyseessä. Meillä oli suunnittelutoimisto jossa myös tuotteet valmistettiin. Kauppaa käytiin ympäri maailmaa. Vaativaa teknistä osaamista. Korvaajaa ei löytynyt, vaikka yritettiin etsiä diplomi-insinööreistä jne. Ilmeisesti työmäärä ja vaatimukset olivat liikaa. Isäni hoiti tuotteiden suunnittelun, valmistuksen ja markkinoinnin. Olisi tarvittu kolme alan osaajaa paikkaamaan, jos isäni olisi sairastunut. Siltikin firma olisi pyörinyt ehkä puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on niin totta. Vanhemmillani on ollut perheyritys 40 vuotta. Yrityksessä on ollut keskimäärin 3-4 ulkopuolista työntekijää. Yrittäjän pitää osata kaikki työt. Homma pyörii max viikon, jos yrittäjä on pois. Tämän asian tiedän 40 vuoden kokemuksella.
Perheeni nuo yrityksen pois ja isäni jäi kahdeksi vuodeksi konsultiksi jakamaan osaamistaan myytyyn yritykseen. Tämä aikana hän sairastui syöpään. Hyvällä omallatunnolla jäi sairaslomalle. Koska ei voinut muutakaan.
Pienyritys kaatuu, jos yrittäjä on pois. Niin se vain menee.Tuossa on tehty se pahin virhe eli yrittäjä on pitänut itsellään sen kaiken tiedon ja osaamisen, eikä siirtänyt sitä työntekijälle.
Meillä on jo kolmannessa polvessa yritys ja yrittäjävanhemmilta sain vain yhden neuvon.
Ja saman olen antanut lapsilleni ja nytkin köllöttelen vielä kotona, kun "itseäni fiksummat" hoitavat työt.Tämä onnistuu vain, jos osaa palkata oikeat henkilöt oikeaan tehtävää ja kakku jaetaan yhdessä,.jolloin henkilökunta on sitoutunutta, eikä vaihtuvuutta ole.
Riippuu mikä ala on kyseessä. Meillä oli suunnittelutoimisto jossa myös tuotteet valmistettiin. Kauppaa käytiin ympäri maailmaa. Vaativaa teknistä osaamista. Korvaajaa ei löytynyt, vaikka yritettiin etsiä diplomi-insinööreistä jne. Ilmeisesti työmäärä ja vaatimukset olivat liikaa. Isäni hoiti tuotteiden suunnittelun, valmistuksen ja markkinoinnin. Olisi tarvittu kolme alan osaajaa paikkaamaan, jos isäni olisi sairastunut. Siltikin firma olisi pyörinyt ehkä puoli vuotta.
Tuo on totta, että on iso riski, jos kaikki osaaminen on yhden kortin varassa. Mutta hyppy siihen, että olisi varaa palkata eri alojen asiantuntijoita oli liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saikuttaisin samaan tahtiin kuin ei-yrittäjät niin firmani olisi kaatunut jo kauan aikaa sitten.
Minä olen ollut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana yhteensä kolme viikkoa sairaslomalla. Ihan palkkatöissä olen ollut.
Anteeksi, en tarkoittanut SINUA henkilökohtaisesti.
Et, vaan muuten vaan levitit käsitystä, jonka mukaan tavalliset työntekijät ovat laiskoja paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa tuloja?
Jos yrittäjällä Osakeyhtiö muoto, firma maksaa sairausajanpalkan tai jos yrittäjä ammatinharjoittaja, niin Kela maksaa sairausajan palkan suhteessa tulokseen ja Oy se haetaan Kelalta palkan suhteessa.
Ei se juuri eroa työntekijän sairaslomasta.
Totta kyllä rahaa saa mutta firma kaatuu jos ei työtä tehdä.
Just näin, jos olen poissa niin asiakkaani hakeutuvat muualle. Jos saikuttaisin samaan tahtiin kuin ei-yrittäjät niin firmani olisi kaatunut jo kauan aikaa sitten.
Välillä kadehdin tätä, että niin helposti voikin olla poissa kun vähän väsyttää, mutta toisaalta, saan nyt itse tehdä sitä mitä haluan ja melko vapaasti.
Jos mulle tulisi syöpä tai jotain muuta vakavaa niin laittaisin kyllä suoraan lapun luukulle.Eipä siinä oikeastaan voi mitään, jos tulee vakava sairaus kuten syöpä. Vuodepotilaana on vaikea tehdä työtä. Pienyrittäjän oma työpanos pyörittää firmaa, mahdoton löytää korvaajaa. Joku toinen saman alan yrittäjä. Mutta kuka alkaa pyörittämään toisen firmaa työntekijän palkalla.
Harvoin ne yrittäjätkään pyörittävät yritystä työntekijän palkalla, miksi siihen suostuisi joku työntekijä?
Yrittäjän palkka muodostuu, maksetusta palkasta, nettovarallisuuden ja vapaan pääoman lisääntymisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla kyllä saa palkattua vaikka ketä. Eri asia on, onko yrittäjällä sitten varaa. Suomessa ihmisen työllistäminen on törkeän kallista ja huonon työntekijän pois saaminen on kiven takana. Koko yritys voi kaatua sen takia, että työntekijä sairastelee.
Juuri samasta syystä ei palkattu naisia, liian iso riski raskaaksitulemiseen. Ja sairasta lasta jää hoitamaan yleensä kotiin äiti. Näin se menee. Tätä ei olisi varmaan saanut kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ei saikuta samasta syystä kuin työntekijä: ei jokaista pikkunuhaa varten saa sijaista. Jaksetaan vielä hetki.
Meillä töissä firman omistaja/yrittäjä on viimeisen 3v aikana sairastanut enemmän, kuin me 7 työntekijää yhteensä.
Päinvastoin, hän on saanut sairasajanpalkkaa jopa enemmän kuin työntekijät, ollut sairaslomalla täydellä palkalla, jonka firma maksanut, joka taas firma hakee sen Kelalta.
Niinii,hänellä on orjat hoitamaan hommia.
Kaverilla on siivousfirma,ei jouda. Jos työntekijä on poissa,sinne vaa,paikkaamaan. Itse ei voi sairastaa. Kerran oli pakko kun nousi kuume yli neljäänkymmeneen,ei ollut "älyä" ja joutui ihan sairaalaan.
Sun siivousfirma kaverisi hakee sairasajan palkan Kelalta.
Eihän työnantajat joudu maksamaan työntekijän sairaslomanajan palkkaa, kuin karessipäivät, vaikka se maksaa työntekijälle, niin työnantaja hakee sen Kelalta tai jos työtapaturma maksajana työntekijän sairaslomanpalkan maksaa vakuutusyhtiö.
Tosin faktahomma että aika paljon se työnantaja niistä saikuista maksaa. Vain loppuosa tulee Kelalta kun sairaus onkin pitenpi aikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ei saikuta samasta syystä kuin työntekijä: ei jokaista pikkunuhaa varten saa sijaista. Jaksetaan vielä hetki.
Meillä töissä firman omistaja/yrittäjä on viimeisen 3v aikana sairastanut enemmän, kuin me 7 työntekijää yhteensä.
Päinvastoin, hän on saanut sairasajanpalkkaa jopa enemmän kuin työntekijät, ollut sairaslomalla täydellä palkalla, jonka firma maksanut, joka taas firma hakee sen Kelalta.
Niinii,hänellä on orjat hoitamaan hommia.
Kaverilla on siivousfirma,ei jouda. Jos työntekijä on poissa,sinne vaa,paikkaamaan. Itse ei voi sairastaa. Kerran oli pakko kun nousi kuume yli neljäänkymmeneen,ei ollut "älyä" ja joutui ihan sairaalaan.
Ahne ällötys. Menee sairaan tartuttamaan.
Yrittäjän päiväraha määritellään YEl:n mukaan ja hyvin moni yrittäjä maksaa minimin mukaan. Oma vika tietysti, mutta turha huudella, että "saa yrittäjä sairauspäivärahaa". Saa, mutta tosi pienen päivärahan...
Ystäväpiirissä paljon toiminimiyrittäjiä. Yritäpä pitää lomaa tai sairauslomaa. JOS saat jonkun tuuraamaan, hän joko rikkoo/tuhoaa kalustoa/omaisuutta/suututtaa asiakkaat tai jää kahden päivän jälkeen itse saikulle. Tämä on toistunut niin monta kertaa, että on parempi pistää putiikki kiinni.
Ne kenellä on vakituisia työntekijöitä, on aina stressi päällä kuka milloinkin sairastuu/tulee töihin. Aamulla ilmoitetaan, että "sori, nyt on vähän lämpöä/sormi kipeä/päätä särkee/maha kipeä ym. ym. Ja sehän on tietysti työntekijän oikeus...
Tässä kohtaa sitten (asian vierestä), ihmetyttää kateus ja pahansuopuus yrittäjiä kohtaan. Tienaavat kuulema miljoonia työntekijöiden kustannuksella. Niin, KUKA ottaa ne taloudelliset riskit? KUka ostaa kaluston, kuka korjauttaa kaluston? Kuka kantaa sen riskin yrityksen taloudellisesti tilanteesta? Kuka palkkaa ihmiset? Ja tekee sitten pitkät päivät töitä kun työntekijä jääkin täysin varoittamatta saikulle...
Yrittäjä täällä hei. Teen kotona töitä läppärillä, joten flunssat jne ei estä työntekoa, yleensä oksutaudissakin pystyy pakolliset hommat hoitamaan sängystä käsin. Olisin tosi isoissa ongelmissa ja tuskin mulla olisi enää asiakkaitakaan, jos jättäisin työt tekemättä aina kun on vähän kipeä. Olen pari kertaa joutunut sairaalaan leikkaukseen, ja silloin sain Kelalta sairauspäivärahaa siten, että 1 päivä on palkaton ja sen jälkeen saa päivärahaa YEL:n mukaan eli noin 60 % palkasta. Eli kyllähän siinä taloudellisesti takkiin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla kyllä saa palkattua vaikka ketä. Eri asia on, onko yrittäjällä sitten varaa. Suomessa ihmisen työllistäminen on törkeän kallista ja huonon työntekijän pois saaminen on kiven takana. Koko yritys voi kaatua sen takia, että työntekijä sairastelee.
Juuri samasta syystä ei palkattu naisia, liian iso riski raskaaksitulemiseen. Ja sairasta lasta jää hoitamaan yleensä kotiin äiti. Näin se menee. Tätä ei olisi varmaan saanut kirjoittaa.
Suomessa työntekijän lomauttaminen tai irtisanominen on muuten Eu-maiden helpompia. Siihen riittää tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Esim. Saksassa ei noin vain sitä tehdä.
Ja hyvän ja sitoutuneen henkilökunnan palkkaaminen ei ole sen kalliimpaa, vaan muut arvot ratkaisevat. Ja se sitoutuminen pitää olla molemminpuolinen.
Ja tuo, ettei palkata nuoria naisia, kun jäävät kuitenkin äitiyslomalle on kyllä lyhytnäköistä ja vastuutonta. Miten elinkeinoelämä saisi muuten tulevaisuudessa työvoimaa, jos syntyvyyttä ei ole. Yrityselämä toimii pitkässä syklissä. Ja toisekseen, myös juuri vasta valmistuneita nuoria pitää palkata, koska he ovat huomisen päivän huippuosaajia, kun saavat työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri samasta syystä ei palkattu naisia, liian iso riski raskaaksitulemiseen. Ja sairasta lasta jää hoitamaan yleensä kotiin äiti. Näin se menee. Tätä ei olisi varmaan saanut kirjoittaa.Suomessa työntekijän lomauttaminen tai irtisanominen on muuten Eu-maiden helpompia. Siihen riittää tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Esim. Saksassa ei noin vain sitä tehdä.
Ja hyvän ja sitoutuneen henkilökunnan palkkaaminen ei ole sen kalliimpaa, vaan muut arvot ratkaisevat. Ja se sitoutuminen pitää olla molemminpuolinen.
Ja tuo, ettei palkata nuoria naisia, kun jäävät kuitenkin äitiyslomalle on kyllä lyhytnäköistä ja vastuutonta. Miten elinkeinoelämä saisi muuten tulevaisuudessa työvoimaa, jos syntyvyyttä ei ole. Yrityselämä toimii pitkässä syklissä. Ja toisekseen, myös juuri vasta valmistuneita nuoria pitää palkata, koska he ovat huomisen päivän huippuosaajia, kun saavat työkokemusta.
Jos halutaan, että nuoria naisia palkataan enemmän, valtion pitää tulla vastaan jollakin tavalla. Kerro sinä miten.
Yksi sairasteleva työntekijä voi kaataa koko yrityksen. Siinä olisi sitten mennyt meidän perheen elanto. Mikä on sitten vastuutonta. Jokainen miettii ensi kädessä omaa elantoaan.
Fakta on, että pienillä yrityksillä ei ole varaa palkata nuoria naisia. Riski on liian iso.
Vaikka minun mielestäni naisena se on myös väärin.
Minä en yrittäjänä edes saa sairaslomaa lääkäristä kovin hyvin. Minulla on vaikea reuma ja yhtään sairaslomapäivää siitä en ole saanut. Jos olisin vieraalla töissä, en missään nimessä voisi mennä töihin pahoina kausina, en pysy jalkeilla, mikään ei pysy käsissä ja olen ihan pöhnässä särkylääkkeistä ja toki kivuissani.
Ja tavallisen sairastamisen takia en saa kun ne olisi kuulemma vain ykköspäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa tuloja?
Jos yrittäjällä Osakeyhtiö muoto, firma maksaa sairausajanpalkan tai jos yrittäjä ammatinharjoittaja, niin Kela maksaa sairausajan palkan suhteessa tulokseen ja Oy se haetaan Kelalta palkan suhteessa.
Ei se juuri eroa työntekijän sairaslomasta.
Totta kyllä rahaa saa mutta firma kaatuu jos ei työtä tehdä.
Just näin, jos olen poissa niin asiakkaani hakeutuvat muualle. Jos saikuttaisin samaan tahtiin kuin ei-yrittäjät niin firmani olisi kaatunut jo kauan aikaa sitten.
Välillä kadehdin tätä, että niin helposti voikin olla poissa kun vähän väsyttää, mutta toisaalta, saan nyt itse tehdä sitä mitä haluan ja melko vapaasti.
Jos mulle tulisi syöpä tai jotain muuta vakavaa niin laittaisin kyllä suoraan lapun luukulle.Eipä siinä oikeastaan voi mitään, jos tulee vakava sairaus kuten syöpä. Vuodepotilaana on vaikea tehdä työtä. Pienyrittäjän oma työpanos pyörittää firmaa, mahdoton löytää korvaajaa. Joku toinen saman alan yrittäjä. Mutta kuka alkaa pyörittämään toisen firmaa työntekijän palkalla.
Harvoin ne yrittäjätkään pyörittävät yritystä työntekijän palkalla, miksi siihen suostuisi joku työntekijä?
Yrittäjän palkka muodostuu, maksetusta palkasta, nettovarallisuuden ja vapaan pääoman lisääntymisenä.
Kun puhutaan pienistä yksityisyrittäjistä, niin siihen joukkoon kuuluu ihan valtavasti yrittäjiä, jotka tekevät tuntimääräisesti enemmän töitä kuin palkansaajat, ja käteen jää silti vähemmän rahaa kuin palkkatöistä. Kitkutellaan jollain tonnin nettotuloilla vuodesta toiseen. Erityisesti naisvaltaisilla aloilla ja sellaisilla, jossa tehdään käsillä (eli ei voi tehdä määräänsä enempää töitä, kun aika loppuu kesken).
Se, onko se järkevää, on tietysti sitten eri asia.
Näillä yrityksillä ei ole koskaan tarkoituskaan kasvaa työllistäjiksi tai rikastua, vaan enemmänkin työllistää se yrittäjä itse. Ja näihin moni laki ja säädös vaikuttaa kaikkein pahiten.
Esim alv. Kun ostat sisään tehdastuotetta, voit myydä sitä vaikka miljoona kappaletta, jos vaan markkinointi on kunnossa. Kun valmistat tuotetta, voit myydä sitä vain niin paljon, kuin ehdit valmistaa. Sanotaan vaikka tuhat kappaletta kuukaudessa. Tuotteen hinta täytyy olla moninkertainen, jotta saat edes minimaalisen palkan. Käsityötä/aikaa myydessä (eli myös esim hierojat yms, jotka eivät voi x määrää enempää tehdä työtänsä) alempi alv helpottaisi pienyrittäjää. No, alv rajaa onneksi nostettiin juuri.
Sitten yel. Minimiyel on aika iso summa kuukaudessa maksettavaksi pienistä tuloista, eikä ole sidonnainen siihen, mikä todellinen liikevaihto on. Monen pienyrittäjän on pakko maksaa minimiä, kun ei ole tuloja josta maksaa sitä korkeampaa.
Se taas johtaa siihen, että esimerkiksi sairastuessa saat todella pientä korvausta. Äitiyslomalle ei ole varaa jäädä, koska saa minimirahat silloinkin.
Ja jos sairastut vähääkään pahemmin, koko firma kaatuu siihen. Menetät asiakkaat ja kaiken työn mitä olet sen eteen tehnyt.
Tällä hetkellä näihin ajetaan kyllä muutoksia, mutta ainakin aiemmin oli lisäksi se ongelma, että yrittäjä ei saanut sairaspäivärahaa kun lapsi sairastaa. En tiedä onko tämä muuttunut jo. Eli yrittäjä jos joutui jäämään kotiin sairaan lapsen kanssa, tulot 0€.
Mä olen itse sairastunut syöpään yksityisyrittäjänä, sain 600€/kk sairaspäivärahaa ja sairaus kaatoi koko yrityksen. No tärkeintä tietysti että olen hengissä, mutta menetin samalla koko elämäntyöni. Alalla, jossa ei ole helppoa päästä siihen pisteeseen jossa olin. Uudet yritykset ja uudet trendit ajoivat ohi, ja jos alottaisin uudestaan, lähtisin nollasta. Olen tehnyt äitiyslomat töitä vauva kainalossa, olen tehnyt töitä sairaana, olen elättänyt itseni vuosikaudet yrittäjänä enkä koskaan ollut työtön / saanut muuta kuin opintotuen ja äitiyslomilla minimin.
Syövän jälkeen päätin, että olen enää palkkatöissä jatkossa. Nautin jokaisesta palkallisesta sairaslomasta, nyt odotan meidän perheen viimeistä lasta ja aion nauttia pitkästä äitiyslomasta ilman mitään ylimääräistä. Aion nauttia ansiopäivärahoista ja keskittyä perheeseen.
Miten niin yksityisyrittäjät eivät sairasta?
Onko tämä samaa sarjaa kuin se, etteivät prinsessat käy paskalla?