Tuleeko helpommin repeämiä jos on lyhyt väliliha?
Niin siis synnytyksessä. Mulla on tosi lyhyt väliliha ja ns. takapillu. Onko mulla suurempi todennäköisyys revetä synnytyksessä sulkijalihakseen saakka?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:38"]
Laitatko linkin tuohon venytyslaitteeseen
[/quote]
Tässä linkki. http://www.pedihealth.fi/product/show/13/raskaus-synnytys-ja-naistentaudit/203/epi-no-delphine-plus
Kuuntelet kätilöä kun synnytät, ponnista vain kun saat luvan. Tämä paras apu repeämiin. Osta ceridal-öljyä ja hiero sillä välilihaa koko raskauden ajan. Tee lantionpohjalihasharjoituksia.
Pitääkö aukon todella laajeta halkaisijaltaan ainakin 20 senttiä ? Ou my Googlelä
Käytä venytyslaitetta ennen synnytystä niin repeämäriski vähenee. Epi no delphine.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:28"]Käytä venytyslaitetta ennen synnytystä niin repeämäriski vähenee. Epi no delphine.
[/quote] miten kannattaa venyttää tai millä?
Venyykö jos työnnän limsapullon sinne?
En tiedä onko asiaa tutkittu. Mulla myös hyvin "takapillu" eli emättimen aukko ja peräaukko tosi lähellä toisiaan, ja ekassa synnytyksessä repesin ihan huolella, ja toipuminen oli todella tuskallista kun meni viikkoja että pystyin edes istumaan.
Jos nyt olisin lähdössä synnytyspuuhiin, oikeasti harkitsisin tuollaisen Epi-no laitteen hankkimista ja aukon venyttämistä sillä asteittain etukäteen. Se kun ihan todistetusti vähentää episitiomian ja repeämien riskiä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:10"]En tiedä onko asiaa tutkittu. Mulla myös hyvin "takapillu" eli emättimen aukko ja peräaukko tosi lähellä toisiaan, ja ekassa synnytyksessä repesin ihan huolella, ja toipuminen oli todella tuskallista kun meni viikkoja että pystyin edes istumaan.
Jos nyt olisin lähdössä synnytyspuuhiin, oikeasti harkitsisin tuollaisen Epi-no laitteen hankkimista ja aukon venyttämistä sillä asteittain etukäteen. Se kun ihan todistetusti vähentää episitiomian ja repeämien riskiä.
[/quote] tuollaisia laitteitako on? Isontaako emättimen suuaukkoa? Pysyvävästi?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:10"]
En tiedä onko asiaa tutkittu. Mulla myös hyvin "takapillu" eli emättimen aukko ja peräaukko tosi lähellä toisiaan, ja ekassa synnytyksessä repesin ihan huolella, ja toipuminen oli todella tuskallista kun meni viikkoja että pystyin edes istumaan.
[/quote]
Onneks en venytelly etukäteen kun päädyttiin kiireelliseen sektioon. Ois ollu ruma arpi+ väljä toosa. :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:10"]En tiedä onko asiaa tutkittu. Mulla myös hyvin "takapillu" eli emättimen aukko ja peräaukko tosi lähellä toisiaan, ja ekassa synnytyksessä repesin ihan huolella, ja toipuminen oli todella tuskallista kun meni viikkoja että pystyin edes istumaan. Jos nyt olisin lähdössä synnytyspuuhiin, oikeasti harkitsisin tuollaisen Epi-no laitteen hankkimista ja aukon venyttämistä sillä asteittain etukäteen. Se kun ihan todistetusti vähentää episitiomian ja repeämien riskiä. [/quote] tuollaisia laitteitako on? Isontaako emättimen suuaukkoa? Pysyvävästi?
[/quote]
Ei se pysyväksi jää se venytys, vaan aika äkkiä alkaa palautua sitten kun venyttämienn loppuu. Joka tapauksessahan synnyttäessä sen aukon täytyy joko venyä lapsen pään kokoon tai sitten repeää, ei sillä merkitystä ole jos sen venyttämisen lähemmäs lapsen pään kokoa tekee jo vähän ennen synnytystä laitteella.
Pitääkö emättimen tosiaan venyÄ pään verran. ..pPöyristyttävää
Laitatko linkin tuohon venytyslaitteeseen
Taitaa olla kudostyypistä enemmän kiinni.