Painon hallinta laihdutuksen jälkeen
Kertokaa kokemuksia, ideoita, mitä syötte kun ”herkuttelet”, mitä vaan mikä auttaa.
Olen saanut 13 kg pois. Enää ikinä en halua takaisin niitä kiloja. Mietin miten hemmetissä pysyn tässä painossa kun on juhlia, viikonloppuja, joulut, jne jne.. minulle haaste on lopettaa syönti kun olen päässyt vauhtiin. Voin syödä helposti kokonaisen suklaalevyn. Nyt se aika on takana, mutta pelottaa miten onnistun pysymään tässä 😟
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Herkuttelulla ei ole mitään merkitystä jos muuten syö fiksusti. Ei kai kellään juhlia joka ilta ole? Minä syön noin litran jäätelöä viikossa ja pitkään meni myös 200 g suklaalevy viikossa. Kun kokonaiskalorimäärä pysyy järkevänä ja lisäksi liikkuu joka päivä vähintään tunnin, viikooon mahtuu myös herkkuja. Olen 53 kg/165 cm.
Oletko koskaan laihduttanut? Jos on jojoillut, painon hallinta on vaikeampaa. Litra jäätelöä ja suklaalevy olisi aivan liikaa minulle, jolla paino on heitellyt.
Jos olet laihduttanut nopealla tahdilla, pitää se laihdutuskuuri lopettaa vähitellen. Eli niin, että se painon putoaminen hidastuu, ja kun pääset siihen, että paino ei enää putoa, mutta ei ala nousemaankaan, olet löytänyt sopivan ruokavalion suhteessa aineenvaihduntaasi ja kulutukseesi. Jos paino lähtee yhtään nousemaan, pitää miettiä, olisiko helpompi lisätä kulutusta vai vähentää energian saantia. Ja mikä olisi itsellesi helpoin tapa.
Syön 100g linssisipsejä. Niissä on noin 500kcal eli ei paha. Vielä jos nipistää niinä päivinä jostain muusta ruoasta pois. Itse rehellisesti sanottuna korvaan linssisipseillä joskus lounaan tai päivällisen.
Mä pätkäpaastoan, toimii mulla ja mahtuu herkkujakin ruokavalioon. Tässä on se hyvä, että ei tunnu dietiltä, sitten kun tottuu - erilainen ruokarytmi vaan. Ei ole tullut kilot takaisin, laihdutuksesta kohta 3v.