Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihlonta hieronnan jälkeen - onko normaalia?

Vierailija
09.09.2021 |

Kävin eilen hierojalla, kun on kroppa päässyt taas jumiin. Hieroja ehdotti yllättäen, että hierotaan myös purentalihaksia, kun mainitsin, että on ollut korva- ja päänsärkyä. No, purentalihakset olivat tosi arat ja kireät, eli olen varmaan jännittänyt leukaa tms. Kuitenkin illalla ja tänään kasvoja on pistellyt hassusti ja välillä hampaisiin tulee kivuliaita ”tuikkaisuja”. Ne ovat vähän samanlaisia, kun joskus niskan ollessa tosi jumissa tulee pään päälle tai ohimoon. Lisäksi hampaita jomottelee. Onko tämä normaalia hieronnan jälkeen? Lihakset kyllä minulla olivat tosi kireät ja mietin, että jos nyt ovat ärtyneet.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
2/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "purentalihakset rennoksi". Löydät youtubesta useita videoita, joissa neuvotaan, kuinka rentoutat itse kireitä leukalihaksia. Myös fb:ssä on samanniminen ryhmä. Purentalihasten kireydet on yllättävän yleisiä.

Luulen, että hieronta on saanut sulla ne nyt ärtymään, kun et ollut tajunnut, kuinka jumissa leukasi olivatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä pitäisi tulla tuollaisia oireita purentalihashieronnasta, mutta ei se ole poikkeuksellistakaan ekojen kertojen jälkeen, jos kyseinen alue on tosi kireä.

Minulla neurologi (joka suositteli kyseistä hierontaa) totesi, että ekojen kertojen jälkeen kannattaa ottaa särkylääkettä. Voi kuulemma tulla kaikenlaisia pistelyjä ja tuntemuksia, kasvojen alue on niin herkkä.

Itse kärsin bruksismista. Sen olen huomannut, että se voi aiheuttaa kaikenlaisia, pelottavankin tuntuisia vaivoja. Olen lukenut aiheesta ja kasvoja tai hampaita voi pistellä, vihloa, puuduttaa tai jomottaa. Lisäksi useat kuvailevat kipeitä tuikkauksia etenkin korviin ja ohimoille.

Uskoisin, että oireisi muutamassa päivässä helpottuvat, kun lihakset rauhoittuvat.

Vierailija
4/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, huojentavaa, että johtunee purentalihaksista nämä vihlaisut ym. Hampaissa ei pitäisi olla reikiä tai muutakaan vikaa, olen kyllä huomannut viime aikoina jännittäväni leukoja yhteen ja välillä keskittyessäni ”puren hammasta”. Varmaan teen samaa öisinkin. Välillä on ollut ihmeellistä korvien ja poskionteloiden kipua tai vihlontaa, joka on lähtenyt itsestään pois. Kiitos noista google- ja fb-linkeistä! ap

Vierailija
5/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentalihasten jännitystilat voi aiheuttaa melkein mitä vaan. Mä oon varmaan sata kertaa ollut sitä mieltä, että hampaissa on vähintään syvä reikä, kun hampaisiin on särkenyt ja jomottanut, välillä on tullut kipeitä pistoja. Särky on kuitenkin usein vaihtanut paikkaa ja sitten parissa päivässä laantunut. Hammaslääkärit ovat sanoneet syyksi bruksismin. Sain juuri kiskot ja oireet ovat taas heränneet, mutta ne johtuvat varmasti tottumattomuudesta, hampaat on mulla muutenkin herkät. Mulla myös usein voice massage- hieronnan jälkeen oireet saattaa paheta noin vuorokaudeksi ennenkuin helpottaa. Purentakiskoja suosittelen sullekin, ne suojaa hampaita kulumiselta.

Vierailija
6/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, meikäläiselle tuli mieleen näistä oireista se, kuinka itse pelästyin että on vähintään aivoinfarkti, kun ekan kerran rupes tuikkimaan ohimoille ja hampaiden seudulle. Pian sitten paljastuinkin bruksaajaksi ja sillä tiellä ollaan vieläkin, välillä enemmän oireita, välillä vähemmän. Tsemppiä ap, kannattaa liittyä tohon mainittuun fb-ryhmään.

Vierailija
7/7 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku suositella pk-seudulta hyvää purentakiskojen tekijää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän